وبلاگ

شرکت سئو چیست؟ چگونه بهترین شرکت سئو را انخاب کینم؟

یک شرکت سئو تخصصی چه ویژگی‌هایی دارد و خدمات آنلاین سئو چیست؟

شرکت SEO چیست؟ خدمات بهترین شرکت سئو سایت

شاید برایتان سوال باشد چرا افراد زیادی دنبال بهترین شرکت سئو سایت می‌گردند؟ به‌طور خلاصه باید گفت امروزه اکثر صاحبان کسب‌وکار متوجه شده‌اند که سئو مزایای زیادی برای رشد تجارت آن‌ها و افزایش فروششان در فضای آنلاین دارد. شاید هم بپرسید که اصلا یک شرکت خدمات سئو چه کاری انجام می‌دهد؟
برای پیدا کردن پاسخ این سوال‌ها تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا نگاهی به خدمات بهترین شرکت های سئو بیاندازیم و بگوییم چطور از بین آن‌ها انتخاب کنید.

سئو چیست؟

سئو (SEO) در حقیقت مخفف‌ عبارت (Search Engine Optimization)، به معنای بهینه‌سازی موتور جستجو است. سئو سایت مشخص می‌کند که وب‌سایت شما چه رتبه‌ای در موتور جستجوگر دارد. به عنوان مثال، وب‌سایت شما در میان پلتفرم‌های مختلف گوگل چه رتبه‌ای را از آن خود می‌کند، در طبقه‌بندی وب‌سایت‌های مربوط به حوزه‌ی فعالیتتان چگونه پیشرفت کرده و آهنگ صعودی یا نزولی استقبال از آن در فضای موتورهای جستجوگر چگونه بوده است.

اگر به آمارهای صعودی کاربران اینترنتی نگاهی بیاندازیم، کاملا نشان می‌دهد که به مرور زمان، استقبال از وب‌سایت‌ها و استفاده‌ی از موتورهای جستجوگر تا چه اندازه در میان افراد مختلف جامعه تبدیل به عرف و برنامه‌ روزمره شده است. حال تصور کنید که داده‌هایی وجود داشته باشند که به شما میزان استقبال از کارتان را نشان می‌دهند. این امر به‌خصوص از لحاظ آماری برای کاربرانی حیاتی است که اهمیت بسیار زیادی برای وب‌سایت خود و محتوایی که در آن بارگذاری می‌کنند، قائل می‌شوند.

سئو سایت می‌تواند کمک شایان توجهی به تمام صاحبان وب‌سایت‌های مختلف از یک فروشگاه آنلاین گرفته تا سایت‌های معمولی کند. به این شکل، وب‌سایت آن‌ها مطابق به‌روزترین قوانین سرچ آنلاین آپدیت خواهد شد، در رنکینگ گوگل بالا خواهد آمد و به‌طور رایگان در تبلیغات آنلاین سایت‌ها حضور خواهد داشت. همچنین ترافیک سایتشان به شکل قابل توجهی بالا می‌رود و بسیاری از مزایای دیگری که از طریق همکاری با شرکت سئو می‌توان آن را ممکن ساخت.

بهینه‌سازی موتور جستجو در واقع کمک می‌کند تا حضور آنلاین خود را قوی‌تر کرده، برای بهبود آن تلاش کنید و با لنز تخصصی به فعالیت آنلاین خود بنگرید. علاوه بر آن شما با کمک ابزار تخصصی، می‌توانید طبق برنامه‌ای عمیق و حرفه‌ای که برای دیده شدن هرچه بیشتر وب‌سایت خود چیده‌اید، اقدام کنید.

این امر به‌ویژه برای کسانی ‌که در ازای هر کلیک از وب‌سایت خود پول در می‌آورند، اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند بسیار تعیین‌کننده باشد. وقتی به موتور جستجوگری مانند گوگل می‌اندیشیم، این را هم باید مدنظر داشته باشیم که آدرس میلیاردها وب‌سایت مختلف در آن ایندکس شده‌اند. پس فعالیت شما باید به‌نحوی باشد که در میان تمام آن‌ها قد علم کنید یا به عبارتی «پرچم‌تان بالا برود»!

دلایلی که ثابت می‌کنند حتی بیزینس شما هم نیاز به یک شرکت سئو دارد

پیش از این‌که با خدمات آنلاین شرکت سئو و آن‌چه یک سئوکار انجام می‌دهد بیشتر آشنا شویم، نیاز است این امر را مرور کنیم که اصلا چرا هر بیزینسی به همکاری با یک شرکت سئو نیاز دارد؟ نگاهی به بعضی از دلایلی می‌اندازیم که چرا یک شرکت سئو می‌تواند کسب‌وکار شما را به حد قابل توجهی گسترش دهد:

آن بیرون مردمی وجود دارند که به هر شکلی به خدمات شما، به محصولاتتان و مهم‌تر از همه به خودتان نیاز دارند. در جهان بیش از دو میلیارد نفر در هر لحظه آنلاین هستند و 93 درصد آن‌ها در فضای اینترنت گشت و گذار می‌کنند. حال تصور کنید که چقدر مشتریان بالقوه در میان این کاربران نهفته، که شما ممکن است با هر ثانیه و هر لحظه درنگ و همکاری نکردن با یک شرکت سئو، آن‌ها را از دست بدهید!

در هر ثانیه، حدود 40 هزار جستجو در سراسر جهان انجام می‌شود، به این معنا که کاربران در طول هر روز 3.5 میلیارد دفعه از موتورهای جستجوگر برای سرچ آنلاین استفاده می‌کنند. همان‌طور که می‌بینید این ارقام بسیار قابل توجه هستند و تنها یک شرکت سئو می‌تواند به بهترین شکل آن‌ها را به خدمت خود بگیرد!

یک شرکت سئو، کیفیت ترافیک وب‌سایت شما را بهبود می‌بخشد. اگر دل خوشی از ترافیک تهران یا سایر شهرهای بزرگ نداشته باشید، مسلما وقتی پای وب‌سایت‌تان وسط کشیده می‌شود، عاشق ترافیک می‌شوید! این امر نشان می‌دهد که مردم به‌شکل جدی به شما و خدماتتان نیاز دارند، موضوعی که برای یک بیزینس، مانند کارت طلایی موفقیت است. حال چگونه می‌توان بهترین ترافیک را به سمت وب‌سایت خود هدایت کنید؟ همکاری با یک شرکت سئو شما را به چنین هدفی نزدیک می‌کند.

اهمیت به سئو سایت و همکاری با یک شرکت سئوکار، می‌تواند موفقیت کسب‌وکارتان را تضمین کند و فروش خدمات و محصولات شما را افزایش دهد. شرکت سئو باعث می‌شود که شما حق مالکیت کمتری در مسیر مدیریت وب‌سایت خود پرداخت کنید. یکی از مهم‌ترین جنبه‌های سئو رایگان بودن آن است. تنها هزینه‌ای که شما باید پرداخت کنید، هزینه‌ خدمات سئو است تا بتواند کدگذاری‌های وب‌سایتتان را انجام دهد و با کمک الگوریتم‌های گوگل، جلوه‌ بهتری به فعالیت‌های سایت شما ببخشد.

نوع فعالیت شرکت سئو به‌نحوی است که موجب افزایش اعتماد کاربران به سایت شما می‌شود و آن را معتبر می‌سازد. از همه مهم‌تر در صورتی‌که بتوانید سئو سایت خود را تقویت کنید، در هر روز و هر ساعتی از شبانه روز، کاربران آن را مشاهده می‌کنند و در پیش چشم آن‌ها تبلیغ می‌شوید.

حال که از مزایای خدمات شرکت سئو و گوشه‌ای از فواید سئو حرف زدیم، برگردیم به بحث اصلی! خدمات شرکت سئو شامل چه مواردی می‌شود و بهترین شرکت سئو چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک شرکت سئوکار چه خدماتی فراهم می‌کند؟

وظیفه اصلی یک شرکت سئوکار حرفه ای بهبود رتبه سایت شما در صفحات نتایج موتور جستجو است. هرچه صفحات سایتتان در این نتایج بیشتر حضور داشته باشند، ترافیک طبیعی آن افزایش خواهد یافت. یعنی سرنخ‌های فروش یا مشتریان بیشتری با کسب‌وکارتان آشنا خواهند شد.

شرکت های سئو کار خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند. اما بهترین شرکت سئو که انتخاب می‌کنید، باید خدمات اصلی زیر را برای رشد سایت کسب‌وکار شما ارائه دهد.

سئو داخلی

سئو داخلی یا seo on page به‌طور کلی بهینه‌سازی محتوای صفحات وب برای موتورهای جستجو و کاربران است. یک شرکت سئو در این زمینه کارهای زیر را انجام می‌دهد.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی

تحقیق در مورد کلمات کلیدی نقطه شروع مشترک اکثر کمپین‌های سئو است. یک شرکت seo به کمک نتیجه این تحقیقات، کلمات کلیدی را پیدا خواهد کرد که برای افزایش رتبه سایت شما باید تمرکز خود را روی بهبود جایگاه آن‌ها در گوگل بگذارد. زمانی که شرکت مورد نظر مرحله تحقیق در مورد کلمات کلیدی را تمام کرد، معمولا نتایج را در اختیار شما قرار خواهد داد. در این گزارش ممکن است اصطلاحات خاصی به چشم بخورد که در زیر توضیح داده‌ایم:

  • حجم جستجو: منظور میانگین تعداد دفعاتی است که کاربران در هر ماه یک کلمه کلیدی خاص را در گوگل جستجو می‌کنند.
  • دشواری کلمه کلیدی: یعنی چقدر کسب رتبه برای یک کلمه کلیدی در گوگل سخت است.
  • رتبه کلمه کلیدی: موقعیت یک کلمه کلیدی خاص در گوگل

بهینه‌سازی توضیحات متا و محتوای عنوان صفحه

بهترین شرکت سئو زمانی که به آن دسترسی به سیستم مدیریت محتوای خود دهید، به بهترین شکل توضیحات متا و عناوین صفحات سایتتان را طبق اصول سئو تغییر می‌دهد.
انجام کارهای زیر نیز جزو چک لیست سئو داخلی قرار می‌گیرند و بهترین شرکت سئو سایت موظف به رسیدگی به آن‌ها است:

  • لینک‌دهی داخلی
  • افزایش سرعت سایت
  • بهینه‌سازی تصاویر و استفاده از تگ آلت مناسب برای آن‌ها
  • اصلاح URL صفحات و در صورت لزوم ری‌دایرکت آن‌ها
  • رسپانسیو کردن سایت برای نمایش بهینه روی دستگاه‌های موبایل
  • اصلاح معماری صفحه
  • بهینه‌سازی محتوا و افزایش خوانایی آن‌ها
  • استفاده از نشانه گذاری Schema Markup
  • بهینه‌سازی تجربه کاربری زمان استفاده از سایت

سئو خارجی

سئو خارجی یا off page seo به تمامی فعالیت‌هایی می‌گویند که خارج از سایت خود برای افزایش رتبه آن انجام می‌دهید. بهترین شرکت های سئو در این زمینه خدمات زیر را ارائه می‌دهند:

لینک بیلدینگ یا ایجاد بک لینک

لینک بیلدینگ یا ایجاد بک لینک یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در سئو است. برای کسب رتبه در گوگل باید سایت‌های مختلف به سایت شما لینک داده باشند. بهترین شرکت سئو سایت از ابزارهای مختلفی برای شناسایی فرصت‌های لینک سازی، ارزیابی آتوریتی آن‌ها و تماس با مدیران آن سایت‌ها از طرف شما، استفاده می‌کنند. روش دقیق آن‌ها برای لینک بیلدینگ بستگی به سایت شما و جایگاه آن دارد. اما بعضی از شرکت های سئو کار برای این هدف با تیم روابط عمومی دیجیتال همکاری می‌کنند یا مستقیما با روزنامه‌نگاران یا وب‌سایت‌ها تماس می‌گیرند.

یک شرکت سئو کار حرفه ای گزارش ایجاد بک لینک خود را در اختیار شما می‌گذارد که ممکن است در آن با اصطلاحات زیر روبرو شوید:

لینک‌های فالو: این لینک‌ها روی رتبه صفحات سایت شما در نتایج موتور جستجو تاثیر می‌گذارند.

لینک‌های نوفالو: این لینک تاثیر روی رتبه URL هدف در نتایج موتور جستجو ندارند اما اهمیت آن‌ها را نباید دست کم بگیرید.

رتبه‌بندی دامنه (DR): شاخصی که در ابزارهایی مانند اچرف با آن روبرو می‌شوید و نگاهی به کیفیت و کمیت بک لینک‌های یک سایت می‌اندازد و از 0 تا 100 به آن امتیازی می‌دهد.

پروفایل لینک: ارزیابی تمام لینک‌هایی که یک سایت دارد.

بهترین شرکت سئو سایت در زمینه سئو خارجی کارهای زیر را نیز باید انجام دهد:

  • بررسی پروفایل بک لینک سایت شما
  • بررسی پروفایل بک لینک سایت رقبایتان
  • رفع خطاهای 404
  • بررسی لینک‌های شکسته سایت‌های رقیب و تلاش برای کسب آن لینک
  • تبلیغات پولی (در صورت درخواست مشتری)
  • رد کردن یا Disavow لینک‌های اسپم
  • مقابله با مواردی مانند سئو منفی

گزارش سئو

بهترین شرکت سئو سایت، شرکتی است که فعالیت‌ها و تلاش‌های خود را برای مشتریانش مستند کند. زمانی که با چنین شرکتی همکاری می‌کنید، برای شما ممکن است فایل‌های اکسل و گزارش‌های متنی متعددی بفرستد. این گزارش‌ها نشان می‌دهند که شرکت سئوکار مورد نظر در حال پیش بردن پروژه‌تان است. این گزارش‌ها راهی برای روند و مسیری هستند که کمپین سئو سایتتان در پیش گرفته است، مشخص می‌کنند چه اتفاق‌هایی رخ داده و گام‌های بعدی چیست.

اکثر بهترین شرکت های سئو حداقل یک گزارش ماهیانه ارائه می‌دهند اما بعضی ممکن است این کار را به‌صورت هفتگی یا حتی روزانه انجام دهند. چنین گزارشی نشان می‌دهد شرکت سئو مورد نظر مسئولیت‌پذیر است و به کمک آن همچنین می‌توانید بدانید سایت کسب‌وکارتان چقدر دیگر زمان می‌برد تا جایگاه خوبی در گوگل به‌دست آورد.

نقشه‌ راه

یک شرکت سئو کار حرفه ای باید در کنار خدمات اصلی خود، در ابتدای همکاری با شما یک نقشه راه کامل در اختیارتان قرار دهد. این نقشه راه مشخص خواهد کرد آن‌ها تمرکز خود را روی چه بخش‌هایی از سئو سایت شما می‌گذارند و مدت زمان آن چقدر خواهد بود (معمولا بسته به سختی کلمه، 3 تا 6 ماه است).

یک نقشه راه خوب رفع مشکلات فنی و تکنیکال سایت را در اولویت قرار می‌دهد و سپس به سمت سایر موارد می‌رود. علت آن این است که اگر یک سایت مشکل فنی قابل توجهی داشته باشد، هرچه محتوا منتشر کنید، در رفع این مشکل مفید نخواهد بود.

تولید محتوای صفحات سایت و بخش بلاگ

یک شرکت سئو کار حرفه ای در کنار خدمات مختلف خود، برای سایتتان هر نوع محتوایی نیز تولید خواهد کرد. شرکت سئو سایت مورد نظرتان باید در ابتدای همکاری یک تقویم محتوایی در اختیارتان بگذارد. این تقویم برنامه شما طی چند ماه آینده در خصوص تولید محتوای بلاگ خواهد بود. اکثر شرکت های سئو کار یک تیم مخصوص تولید محتوا دارند یا این کار را برونسپاری می‌کنند.

بهترین شرکت سئو معمولا پیشنهاد خواهد کرد که ماهیانه چه تعداد پست باید منتشر کنید و این موضوع تا حد زیادی بستگی به بودجه شما دارد. معمولا خود شرکت مربوطه، اگر به آن دسترسی به سیستم مدیریت محتوای سایت خود دهید، محتوا را بارگذاری می‌کند. همچنین یک شرکت خدمات سئو تصمیم خواهد گرفت که بهتر است در مورد محتوای صفحات فرود چه رویکردی در پیش بگیرید. این شرکت محتوای مورد نظر را خواهد نوشت و مجددا ممکن است آن را برونسپاری کند. نحوه بارگذاری محتوا و انتشار آن با توافق قبلی با شما خواهد بود.

سئو تکنیکال

شاید جذاب‌ترین مهارتی که می‌توانید در سئو داشته باشید، سئو تکنیکال است. زمانی که قصد انتخاب بهترین شرکت سئو سایت را دارید، باید بدانید چطور مشکلات سایتتان را تشخیص خواهد داد و رفع می‌کند. انجام این وظایف جزو چک لیست سئو تکنیکال است.

معمولا انجام این کار به شکل زیر است:

  • بررسی امکان دسترسی ربات‌های خزنده موتورهای جستجو به سایتتان و ایندکس شدن آن در گوگل و دیگر موتورهای جستجوی مهم
  • بررسی ساختار سایتتان و این‌که آیا منطقی بوده و برای موتورهای جستجو بهینه شده است یا نه
  • بررسی عملکرد سایتتان مانند سرعت سایت و هسته حیاتی وب (Core Web Vitals)
  • بررسی لینک‌های داخلی و خارجی سایتتان و ارائه فرصت‌هایی برای بهبود آن
  • بررسی تگ‌های کنونیکال و ری‌دایرکت‌ها برای کسب این اطمینان که به‌درستی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.
  • بررسی سایت مپ و فایل‌های robots.txt برای کسب این اطمینان که به‌درستی استفاده شده‌اند.
  • بررسی حساب‌های سرچ کنسول گوگل و گوگل آنالیتیکس سایتتان
  • اطمینان از این موضوع که تصاویر سایتتان بهینه شده‌اند.

لیست بالا نشان می‌دهد بهترین شرکت سئو سایت زمان انجام سئو تکنیکال، چه عناصری را مد نظر قرار می‌دهد. اما کار به همین‌جا ختم نمی‌شود. بلکه شرکت مربوطه باید برای نگهداری سایت و اطمینان از این موضوع که از دیدگاه تکنیکال هیچ مشکلی ندارد، تمام تلاش خود را طی زمان قرارداد با شما نشان دهد.

سئو لوکال یا سئو محلی

یکی دیگر از خدمات بهترین شرکت سئو سایت، سئو لوکال یا محلی است. شرکت مورد نظر به کمک ابزارهای سئو وضعیت سئو سایت شما را در یک وضعیت جغرافیایی مشخص بهبود می‌بخشد. به عبارت دیگر کسب‌وکارهای محلی می‌توانند مشتریانی را که در نزدیکی آن‌ها قرار دارند، جذب کرده و سریع‌تر رشد کنند.

مزایای استفاده از خدمات بهترین شرکت سئو سایت

در بخش قبل گفتیم یک شرکت سئو کار حرفه ای چه خدماتی ارائه می‌دهد اما اصلا شاید بپرسید همکاری شما با چنین شرکتی چه مزایای دارد؟ همکاری با یک شرکت seo اجازه می‌دهد که:

تمرکز خود را روی کسب‌وکارتان کاملا بگذارید: چون به سئو سایتتان کاملا رسیدگی می‌شود.

به متخصصان مجرب سئو دسترسی داشته باشید: از آن‌ها می‌توانید برای رونق کسب‌وکار خود استفاده کنید.

به ابزار شرکتی سئو دسترسی داشته باشید: به کمک این ابزار می‌توانید اطلاعات بهتر و بیشتری در مورد وضعیت سایت خود به‌دست آورید.

به اهداف کسب‌وکار خود برسید: کسب‌وکارتان می‌تواند با ایجاد یک استراتژی شخصی‌سازی شده، به اهداف خود برسد.

همکاری با تیم‌های داخلی: زمان بهینه‌سازی یک سایت باید از روش‌های دیگری مانند تبلیغات کلیکی و افیلیت مارکتینگ نیز استفاده کرد. بنابراین شما می‌توانید اگر نیاز باشد با تیم‌های داخلی شرکت خدمات سئو مورد نظرتان همکاری کنید.

یادگیری: بهترین شرکت سئو سایت دانش خود را با شما در میان خواهد گذاشت. شما می‌توانید از این فرصت برای افزایش دانش خود از بهینه‌سازی سایت استفاده کنید.

افزایش فروش: سئو را باید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال معرفی کنیم که می‌توانید از آن برای کمک به افزایش رتبه سایت کسب‌وکار خود در موتورهای جستجو مانند گوگل استفاده کنید. با استفاده بهینه از کلمات کلیدی در محتوایتان، رتبه صفحات سایت خود را در صفحات نتایج موتور جستجو می‌توانید افزایش دهید.

بنابراین ترافیک طبیعی سایتتان افزایش خواهد یافت که نتیجه آن افزایش نرخ تبدیل و در نهایت فروش بیشتر است. بهترین شرکت سئو کمک می‌کند سایت شما مشتریان بالقوه و کاربرانی که دنبال خدمات یا محصولات شما می‌گردند، به سایتتان راه پیدا کنند. بنابراین به کمک یک شرکت سئو کار حرفه ای می‌توانید مخاطبان خاص خود را جلب کنید و با این کار محصولات و خدمات بیشتری بفروشید. زیبایی سئو در این است که نتایج آن به مرور زمان بهتر خواهد شد، یعنی می‌توانید تا ماه‌ها و حتی سال‌ها بعد، فروش بالایی داشته باشید.

به‌طور کلی باید بگوییم که شرکت seo انتخابی مناسب برای کسب‌وکارهایی است که دوست دارند در امور بهینه‌سازی سایت خود اصلا دخالت نکنند. چنین شرکت‌هایی می‌دانند که استخدام یک تیم سئو فرآیندی زمان‌بر است و جذب استعداد در این زمینه می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. بنابراین آن‌ها ترجیح می‌دهند بهترین شرکت سئو سایت را پیدا کنند و خود را درگیر این امور نکنند.

چند توصیه برای انتخاب از بین بهترین شرکت های سئو

شاید بپرسید زمان انتخاب یک شرکت سئو کار حرفه ای باید به چه چیزهایی دقت کنید؟ اجازه دهید کمکتان کنیم.

حواستان به جمله ما بهترین هستیم، باشد

اگه پس از برخورد با هر شرکتی که ادعا می‌کند در زمینه سئو بهترین است، صد هزار تومان کنار بگذارید، پولدار خواهید شد. منظور ما این است که بسیاری از شرکت های سئو کار ادعا می‌کنند بهترین هستند و با افتخار عناوین صفحات سایت خود را برای اثبات آن، به‌روزرسانی می‌کنند.  مشکل این‌جاست که تقریبا تمام شرکت‌های مشهور می‌توانند بهترین باشند و نباید این ادعا یک عامل فرق‌گذارنده بین آن‌ها باشد. کافی است در گوگل عبارت بهترین شرکت سئو سایت را جستجو کنید تا با انبوهی سایت روبرو شوید که چنین ادعایی دارند.

حواستان به جمله ما همکار گوگل هستیم، باشد

درست مانند ادعای قبلی که به نوعی کلیشه تبدیل شده است، شرکت‌های زیادی نیز وجود دارند که تصاویر Google Partner و نشان‌های دیگر را در سایت خود قرار می‌دهند. آن‌ها با این کار قصد دارند خود را بهترین شرکت سئو معرفی کنند و تاثیر بیشتری روی مشتریان بالقوه بگذارند.  اما باید اشاره کنیم همکار گوگل یک سازمان تبلیغاتی یا شخص ثالث تایید شده از سوی گوگل است که اکانت‌های گوگل ادز سایر برندها و کسب‌وکارها را مدیریت می‌کند. عنوان همکار گوگل بیشتر در دنیای PPC اعتبار دارد و نباید آن را ملاکی برای انتخاب از بین بهترین شرکت های سئو بگذارید.

بپرسید از چه ابزار سئو استفاده می‌کنند

شرکتی که یک فرد مدیریت می‌کند، اطلاعات زیادی از او می‌تواند به شما دهد. همین حرف را می‌توانیم در مورد ابزاری بزنیم که یک شرکت سئو کار حرفه ای استفاده می‌کند. بنابراین مهم است بپرسید شرکت مورد نظرتان از چه ابزاری استفاده می‌کند، چون ابزارهای مورد نظر منبع داده‌هایتان خواهند بود.

ابزار سئو می‌توانند قیمت‌های متفاوتی باشند و با پرسیدن این سوال می‌توانید بررسی کنید که آن شرکت چقدر هزینه برای آن‌ها صرف می‌کند. به‌عنوان مثال اگر از یک ابزار سئو شرکتی استفاده می‌کنند، احتمالا نشان می‌دهد سئو را جدی گرفته و بودجه خوبی برای ابزارهای لازم در نظر می‌گیرند. اما اگر ابزار مورد نظر رایگان است و خود شما نیز به آن دسترسی دارید یا نسبتا ارزان است، می‌تواند زمان انتخاب آن شرکت سئو یک زنگ هشدار باشد.

در مورد بودجه صحبت کنید

همین ابتدا بگوییم اگر بودجه کمی برای سئو سایت خود دارید، بهتر است با یک مشاور سئو همکاری کنید تا متخصص سئو. یک مشاور سئو پس از بررسی و آنالیز سئو سایت شما، مشکلات آن را بررسی می‌کند. همچنین با توجه به هدف شما، مشاوره سئو می تواند زمان لازم برای بهینه‌سازی را به صورت کاملا مشخص برای شما شفاف و روشن کند. چون برای سئو اصولی و حرفه‌ای ماهیانه باید چندین میلیون تومان بودجه در نظر بگیرید. دلیل پرسیدن سوال در مورد بودجه این است که بهترین شرکت های سئو مشتریان خود را معمولا براساس بودجه آن‌ها اولویت‌بندی می‌کنند و شما باید بدانید چه خدماتی طبق آن به شما ارائه می‌دهند.

در مورد برونسپاری کارها سوال کنید

امروزه برونسپاری به امری رایج تبدیل شده است و بسیاری از شرکت‌های بزرگ برای کاهش هزینه‌های خود این کار را انجام می‌دهند. برونسپاری می‌تواند عواقب منفی و مثبتی داشته باشد. مهم این است که شما مطمئن باشید که از کیفیت و نتیجه کار راضی هستید.

با تیم سئو آن‌ها دیدار کنید

شرکت های سئو کار معمولا کارهای اولیه جذب مشتری را اجازه می‌دهند تیم فروش، به علت تخصصی که در جذب مشتری دارد، انجام دهد. اما مهم است به شما به‌عنوان یک مشتری بالقوه یادآوری کنیم که تیم‌ فروش جزو افرادی که وظیفه سئو سایت شما را به‌ عهده دارند، قرار نمی‌گیرد. بنابراین با اعضای تیم سئو آن شرکت دیدار کنید و بیینید انتخاب خوبی برای کسب‌وکارتان خواهند بود یا نه.

نیازی نیست هرکدام از این افراد را مورد بازجویی و قرار دهید و از تجربه‌شان بپرسید. اما با یک جلسه گفتگو باید حس کنید این تیم شایسته مدیریت پروژه سئو سایت شما است یا خیر. همچنین در این جلسه بهتر است تمام سوال‌های خود را بپرسید و در مورد جزئیات قرارداد اطلاعات لازم را به‌دست آورید.

صحبت با مشتریان قبلی

گاهی بهترین راه برای انتخاب بهترین شرکت سئو سایت، صحبت با مشتریان قبلی و فعلی آن‌ها است. بدین طریق شما اطلاعات بیشتری از نحوه فعالیت یا مقدار تخصص شرکت مورد نظر کسب خواهید کرد.

مشاهده نمونه کارها

اکثر شرکت‌ها در سایت خود نمونه کارهایشان را قرار داده‌اند که به‌عنوان مثال در عرض چند روز یک کلمه کلیدی را به صفحه اول گوگل رسانده‌اند یا فروش سایت مشتری خود را ده برابر کرده‌اند. بهتر است این نمونه کارها را با دقت بررسی کنید تا دید خوبی نسبت به توانایی آن‌ها به‌دست آورید.

سخن نهایی

انتخاب بهترین شرکت سئو سایت زندگی شما را ساده‌تر خواهد کرد، چون وقت بیشتری برای تمرکز روی کسب‌وکار خود خواهید داشت. اما باید بگوییم استفاده از خدمات سئو هزینه کمی ندارد. از طرفی توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب یک شرکت خدمات سئو، تمام سوال‌های خود را بپرسید و به نکاتی که در مطلب بالا نیز گفتیم، دقت کنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *