وبلاگ

تمام اطلاعاتی که در مورد قیمت سئو، هزینه سئو، تعرفه سئو نیاز دارید بدانید.

قیمت سئو، هزینه سئو، تعرفه سئو

تخمین قیمت سئو/ هزینه سئو 

سئو سایت یکی از مهم‌ترین اقدامات برای بهبود عملکرد سایت و گرفتن رتبه‌ی بالا در سایت است. اما برای تعیین قیمت سئو نمی‌توان یک مقدار مشخص در نظر گرفت، تعرفه سئو به عوامل زیادی مانند کلمات کلیدی، وضعیت سایت، سایت‌های رقیب و موارد دیگر بستگی دارد. هزینه سئو با شیوه‌های متفاوتی مانند سئو سایتی، سئو ماهیانه، سئو عملکردی تعیین می‌شود. فرایند بهینه سازی سایت به این منظور انجام می‌شود که موتورهای جستجو وب سایت را بهینه نماید و در نتایج صفحه‌ی اول گوگل نمایش بدهد. این امر یکی از تصمیمات مهم صاحبان مشاغل برای رونق دادن به کسب و کار است. اما هزینه‌ی سئو یکی از عواملی است که رغبت صاحبان مشاغل به این کار را تعیین می‌کند. زیرا میزان بودجه‌ای که فرد برای شروع کار در نظر می‌گیرد باید متناسب با قیمت سئو باشد. به همین جهت تعیین تعرفه سئو یکی از مهم‌ترین اقدامات است که برای کارفرمایان و مشتریان اهمیت زیادی دارد.

قیمت سئو و تعرفه سئو چگونه تعیین می‌شود؟

مبلغی که شما باید بابت بهینه کردن سایت و بالا آوردن آن در نتایج گوگل بپردازید قیمت سئو است. شاید گمان کنید تعرفه سئو یک مقدار مشخص است و هنگامی که قصد داشته باشید سایت خود را سئو کنید با یک قیمت مشخص روبرو می‌شوید. اما این‌طور نیست. قیمت سئو سایت یک مقدار مشخص ندارد و به عوامل مختلفی بستگی دارد. همچنین روش‌های زیادی برای تعیین تعرفه سئو وجود دارد.

روش‌های طبقه بندی هزینه سئو و تعرفه سئو چگونه است؟

با توجه به توضیحات قبلی متوجه شدیم، پرداخت هزینه‌ی سئو یک شکل ثابت یا مقدار مشخص ندارد. روش‌های مختلفی برای پرداخت هزینه‌ی سئو وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به ویژگی‌های مورد نظر سایت و بودجه‌ای که در اختیار دارید، مناسب‌ترین روش برای خودتان را انتخاب کنید.

قیمت سئو سایت به صورت ساعتی

قیمت سئو سایت به صورت پروژه‌ای

قیمت سئو سایت به صورت ماهیانه

قیمت سئو سایت به صورت عملکردی

قیمت سئو به صورت ساعتی چگونه است؟

یکی از روش‌های قیمت گذاری پروژه سئو به صورت ساعتی است که خیلی از افراد آن را نمی‌پسندند و استفاده نمی‌کنند. زیرا شما قادر نیستید تعیین کنید چه مدت زمانی برای سئو سایت لازم دارید. با این‌حال کسانی که به صورت شخصی کار می‌کنند از این روش استفاده می‌کنند. در این روش هزینه‌ سئو سایت با توجه به مدت زمانی که سئو کار در شرکت حضور دارد و مشاوره‌های لازم را به شما می‌دهد محاسبه می‌شود.

مزایا و معایب سئو سایت ساعتی شامل این موارد است: در روش سئو سایت ساعتی کنترل و مدیریت هزینه سئو سایت راحت‌تر است، همچنین پیشرفت فرایند سئو سازی را می‌توان به صورت مرحله به مرحله زیر نظر داشت و نقاط قوت و ضعف در فعالیت‌های سئوکار را به دقت زیر نظر گرفت. اما روش سئو ساعتی یک عیب بزرگ دارد و آن این‌ست که در این روش به دلیل این‌که هزینه‌ی سئو ساعتی پرداخت می‌شود و حضور سئوکار محدود است، زمان بیشتری برای پیشبرد کار نیاز است، به عبارتی به سرانجام رسیدن بهینه‌سازی سایت طول می‌کشد.

تعرفه سئو به صورت پروژه‌ای چگونه است؟

در روش سئو پروژه‌ای قیمت‌ها به چند گروه تقسیم می‌شود و تعیین قیمت پروژه سئو بر اساس رقابت بر سر کلمات کلیدی تعیین می‌شود. این روش نیز مزایا و معایب خاص خود را دارد که با شناخت دقیق می‌توان آن را انتخاب کرد. در این روش لازم نیست صاحب پروژه نگران هزینه‌ها باشد، بایت یک پروژه مقداری مشخص می‌شود و فرد با تامین بودجه‌ی مورد نیاز، تا پایان پروژه فراغ خاطر دارد. علاوه بر تعیین تعرفه سئو سایت، شرکت مسئول باید زمان مورد انتظار برای تکمیل کار را هم به شما اعلام می‌کند به این ترتیب دیگر نیاز نیست فرد نگران زمان تحویل کار هم باشد.

اما این روش یک عیب بزرگ دارد آن عدم انعطاف پذیری است. شیوه‌ی کار روش سئو پروژه‌ای به این صورت است که شما براساس کلمات کلیدی، زمان و هزینه کار خود را شروع می‌کنید و در یک زمان مشخص تحویل می‌گیرید. اگر بنا به دلایلی در میانه‌ی انجام پروژه بخواهید تغییری در پروژه ایجاد کنید این امکان را ندارید. همچنین اگر اطلاعات درستی از زمان مورد نیاز یا هزینه سئو نداشته باشید نمی‌توانید این موارد را به خوبی تخمین بزنید و ممکن است بدون نظارت شما قیمت خدمات سئو برای شما غیر واقعی اعلام شود. اما این روش مناسب وب سایت‌ها و شرکت‌هایی است که اطلاعات اولیه از سئو سایت دارند ولی می‌خواهند سایت را بهینه کنند.

هزینه سئو به صورت ماهیانه چگونه تعیین می‌شود؟

در تعیین قیمت سئو سایت به صورت ماهیانه تعرفه سئو بر اساس ماه تعیین می‌شود و هر ماه مبلغی برای بهینه سازی سایت پرداخت می‌شود. در این روش فردی برای انجام امور سئو استخدام می‌شود و موجب استمرار و بهبود رابطه با مشتری می‌شود. اما با توجه به این‌که حداقل قراردادهای ماهیانه به صورت 6 ماهه است اگر در ماه اول و دوم از نتیجه‌ی کار رضایت نداشته باشید امکان لغو آن را نخواهید داشت و باید تا اتمام قرارداد صبر کنید.

قیمت سئو سایت عملکردی چیست؟

آخرین شیوه تعیین قیمت سئو به صورت عملکردی است. در این روش با سئو کار توافق می‌شود تا رسیدن به نتیجه‌ی مورد انتظار پرداخت هزینه سئو سایت به تعویق بیفتد. شما باید قبل از شروع کار اهداف و انتظارات را مشخص کنید و سئوکار متعهد می‌شود آن‌ها را انجام دهد. در این روش شما بابت نتیجه هزینه سئو را می‌پردازید و همین امر باعث می‌شود هزینه‌ی کار هدر نرود و حتما به نتیجه برسد. البته این روش برای زمانی که رقابت بر سر کلمات کلیدی تنگاتنگ است شاید مناسب نباشد زیرا شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات این موضوعات را به صورت قراردادهای عملکردی نمی‌پذیرند. با این‌حال این روش به شرکت‌های کوچک که به تازگی تاسیس شده‌اند و بودجه‌ی کافی ندارند، پیشنهاد می‌شود.

قیمت سئو به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه‌ی نهایی سئو سایت به چند عامل بستگی دارد. تعین قیمت طی یک آنالیز چند ساعته و با ویژگی‌های سایت و انتظارات کارفرما تعیین می‌شود.

کلمات کلیدی و تعداد آن‌ها

یکی از مواردی که قیمت سئو را تعیین می‌کند کلمات کلیدی است. در مواردی که رقابت بر سر کلمات کلیدی هدف سئوی سایت است، میزان فعالیت و بالتبع آن قیمت سئو هم بالا می‌رود. تعداد کلیدواژه‌ها و درجه‌ی سختی آن‌ها نیز در قیمت گذاری پروژه سئو سایت اهمیت زیادی دارد. زیرا همان‌طور که قبلا هم گفتیم کلید واژه‌ها عاملی برای رقابت بین سایت‌ها است و پیشی گرفتن نیاز به مهارت و صرف هزینه‌ی بیشتر دارد.

وضعیت و فعالیت سایت‌های رقیب

سایت‌های رقیب هم در تعیین قیمت برای سئو سایت تاثیر گذار است. یکی دیگر از مواردی که بر هزینه سئو سایت موثر است و نباید از نظر دور نگه داشت، وضعیت سایتی است که می‌خواهیم کارهای سئو برای آن انجام دهیم. بنابراین برآیندی از موارد بالا موجب می‌شود هزینه‌ای برای سئو کردن سایت در نظر گرفته شود.

عمر سایت و دامنه

یک مورد بسیار مهم دیگر هم وجود دارد، در مواردی که سایت از دامنه‌ی مناسبی برخوردار باشد، برنامه‌ی مورد نیاز و لیست قیمت سئو برای بهینه سازی هزینه‌ی کمتری خواهد داشت.

جایگاه فعلی سایت

وضعیت فعلی سایت و میزان فعالیتی که لازم است در مورد بهبود وضعبت آن انجام شود بر قیمت گذاری سئو سایت تاثیر گذار است.

تضمین جایگاه سایت بعد از اتمام فعالیت قرارداد

قیمت خدمات سئو سایت بر اساس انتظارات و نیاز مشتری تعیین می‌شود. در مواردی که پشتیبانی سئو سایت اهمیت دارد، هزینه‌ی پشتیبانی سئو را هم در تعیین قیمت باید در نظر داشت و منتظر تغییر قیمت سئو سایت با موارد دیگر بود.

کدام روش طبقه بندی هزینه‌ سئو برای من مناسب‌تر است؟

در مورد اختصاصی بودن و مناسب بودن روش‌های سئو سایت برای هر کسب و کاری صحبت کردیم. در این قسمت قصد داریم این مطلب را واضح‌تر بیان کنیم و عواملی را که بر انتخاب ما تاثیر گذار است را بشناسیم.

یکی از مهم‌ترین مواردی که تعیین کننده انتخاب روش سئو سایت است، میزان بودجه‌ای است که هر فرد برای سئو سایت در اختیار دارد. پس لازم است با توجه به میزان بودجه و قیمت پروژه سئو یکی از روش‌های در دسترس را انتخاب کنید.

یکی دیگر از مواردی که بر انتخاب روش مناسب تاثیر گذار است، میزان تخصص و توانایی شماست. در مواردی که افراد تا حدودی با سئو سایت آشنایی دارید و از فردی دیگر برای پیشبرد کارها کمک محدودی می‌گیرند لیست قیمت سئو متفاوتی را در برابر خواهند داشت. این موارد در کنار عوامل دیگری که بر قیمت سئو تاثیر گذار است معیار انتخاب روش مناسب است.

آیا قیمت سئو و هزینه سئو کیفیت کار را تضمین می‌کند؟

خیلی از شرکت‌ها اعلام می‌کنند با پرداخت مقدار مشخص بابت هزینه سئو می‌توانند بهینه بودن و رتبه اول بودن سایت را در گوگل تضمین می‌کنند. اما این ادعا کاملا نادرست است. علت رد این ادعا دو مورد زیر است.

  • هیچ اطلاعات دقیقی از نحوه‌ی فعالیت الگوریتم‌های گوگل وجود ندارد.
  • هیچ اطلاعات دقیقی از نحوه‌ی فعالیت شرکت‌های رقیب برای بهینه سازی سایت وجود ندارد.

به این ترتیب هر جا ادعایی مبنی بر رسیدن به رتبه‌های بالای گوگل مشاهده کردید بدانید این ادعا صرفا یک شگرد تبلیغاتی است و هیچ تضمینی برای آن وجود ندارد. البته ممکن است در مواردی سئو کار برای کسب رضایت گوگل و رسیدن به صفحه‌ی اول گوگل لینک سازی‌های افراطی انجام دهد. شاید این کار در مراحل اولیه نتیجه‌ی خوبی را رقم بزند اما در گذر زمان روش بسیار نامناسب با عواقب ناگوار است. زیرا ممکن است موجبات جریمه‌ی گوگل را فراهم کند.

حتی ممکن است از چند کلمه‌ی کلیدی خاص استفاده شود که این روش نیز اشتباه است و باید باید روی طیف گسترده از کلمات کلیدی کار شود تا فرایند کار از نظر گوگل بهینه ارزیابی شود.

قیمت سئو داخلی سایت چقدر است؟

فعالیت‌هایی که برای استاندارد سازی و آماده سازس سایت انجام می‌شود را سئو داخلی سایت می‌گویند. زمان اقدام به سئو داخلی سایت قبل از شروع بهینه سازی خارجی و تبلیغات گوگل است. بنابراین می‌توان مطابق با استراتژی سئو و هدفی که در نظر داریم می‌توان کارهای مورد نظر را لیست کرد و بر اساس آن هزینه سئو وقیمت سئو را تعیین کرد.

قیمت سئو خارجی سایت چقدر است؟

اقداماتی مانند لینک سازی برای شبکه‌های اجتماعی، رپورتاژ آگهی یا اقدامات دیگری که خارج از سایت انجام می‌شود تحت عنوان سئو خارجی شناخته می‌شود. این کارها را می‌توان با جزئیات آن بررسی نمود و برایشان قیمت سئو تعیین کرد. به طور مثال این‌که رپورتاژ آگهی برای چه سایتی انجام می‌شود یا کیفیت محتوای آن در تعیین میزان هزینه سئو تاثیر گذار است.

 

نتیجه گیری

با توجه به توضیحات ارائه شده اگر در پی موفقیت در کسب و کار خود هستید باید سئو سایت را به عنوان یک اقدام مهم حتما در نظر داشته باشید. اما توجه کنید تعیین قیمت سئو به صورت دقیق و مشخص امکان پذیر نیست. شما باید جهت اعلام دقیق هزینه سئو با کارشناسان وب آینده تماس بگیرید، کلمات کلیدی یا سایر پارامترهای مورد نظر خود را اعلام کنید و منتظر اعلام نتیجه و تعیین تعرفه سئو باشید.
با این‌که تعیین قیمت سئو کاری ناممکن است، اما آینده وب برای تامین رضایت کارفرمایان قیمت میانگین برای تعرفه سئو ، خدمات و پشتیبانی اعلام می‌کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *