وبلاگ

آینده سئو چگونه است؟ آیا آینده ای برای سئو وجود دارد؟

سئو در آینده چگونه خواهد بود؟

آینده سئو چیست؟ آیا آینده ای برای سئو وجود دارد؟

زمانی که درباره سئو و بهینه سازی صحبت یا حتی به آن فکر می‌کنیم، سئوالاتی به ذهن ما خطور می‌کند که در حال حاظر جوابی برای آن وجود ندارد. آیا شما تا به حال به این سوالاتی که در ادامه مطرح شده فکر کرده اید و در صورتی که جوابی برای این سوالات دارید، حتما از طریق نظرات با کابران آژانس دیجیتال مارکتینگ شتاب دی ام در میان بگذارید.

چه چیزی سئو را تغییر می دهد؟

سئو در آینده چگونه خواهد بود؟

آینده ای برای سئو وجود خواهد داشت؟

آینده رتبه‌بندی سایت‌ها چگونه خواهد؟

سئو در آینده چه خواهد شد؟

بر کسی پوشیده نیست که محتوا پادشاه است و پادشاه باقی می ماند و سئو به سرعت در حال تغییر است. سئو در ابتدا بسیار ساده شروع شد. یکی از جوان ترین حوزه های بازاریابی و یکی از هیجان انگیزترین بخش‌های دیجیتال مارکتینگ بوده که با پشرفت‌های گوگل، سئو نیز هوشمندتر و بالغ‌تر شده است. در گذشته ای نه چندان دور گوگل سه فاکتور مهم رتبه بندی را محتوا، لینک ها و رنک برین معرفی کرده بود، اما آیا به نظر شما در حال حاظر این عوامل و فاکتور ها برای کسب رتبه کافی و لازم هستند؟

امروزه سئو یک رشته بسیار پیچیده است که شامل: بهینه‌سازی درون صفحه، فعالیت‌های خارج از صفحه، سئو فنی و همچنین درک عمیق تخصص، قدرت، اعتماد، قصد و حتی احساسات می‌شود. کسانی که به طرز فکر قدیمی سئو که پیوندهای بیشتر برنده می شوند و حجم کلمات کلیدی همه چیز است، وابسته می مانند، شکست خواهند خورد. فکر کردن به سئو فقط به عنوان لینک سازی، یک افسانه و یک استراتژی قدیمی از سال 2009 است.

اما همانطور که متوجه شدم، آنچه ما در مورد آن صحبت می کنیم فراتر از لینک سازی یا استفاده از کلمات کلیدی و … است. هوش مصنوعی چهره سئو را تغییر می دهد. ما درباره الگوریتم‌هایی صحبت می‌کنیم که رباط ها را قادر می‌سازد تا ارتباط برقرار کنند، پردازش داده‌ها را “یاد بگیرند” و یادگیری آن را در کارهای آینده به کار ببرند.

اساساً، پیشرفت در هوش مصنوعی مانند یادگیری عمیق و پردازش زبان طبیعی به این معنی است که موتورهای جستجو هوشمندتر و انسان دوستانه تر می شوند. زمانی که چیزی را جستجو می‌کنید، نتایج نمایش داده‌شده مجموعه‌ای از ملاحظات مانند موقعیت مکانی شما، سابقه جستجو، وب‌سایت‌های مورد علاقه، و مواردی که سایر کاربران برای جستجوی مشابه روی آن کلیک می‌کنند، در نظر گرفته می‌شود.

زیرا الگوریتم از نحوه کلیک کردن افراد بر روی نتایج جستجو یاد می‌گیرد و درباره مرتبط‌ترین عواملی که برای هر جستجو باید در نظر گرفته شود، تصمیم می‌گیرد. با آنکه آینده سئو را نمی‌توان به‌راحتی حدس زد با این حال پیش بینی آینده سئو نمی‌تواند کار سختی باشد.به احتمال زیاد بیشتر بر جستجوی صوتی، رنک برین و هوش مصنوعی متکی خواهد بود.

آینده سئو برای تعدادی زیادی از کاربران اینترنت مهم است. وقتی از آینده‌ی سئو صحبت می‌کنیم منظورمان تغییر ظاهر سایت‌ها نیست. گوگل مدام در حال تغییر است و از روش‌های نوین و هوش مصنوعی پیشرفته استفاده می‌کند. روش‌های امروزی قطعاً در آینده کار نخواهند کرد و باید از روش‌های جدیدتری استفاده کرد. با توجه به پیش بینی آینده سئو و اینکه کسب‌ و کارها رو به آنلاین شدن می‌روند، بهتر است که شما از امروز برای آینده برنامه‌ریزی کنید. برای اینکه آینده سئوی سایت و کسب‌ و کار خودتان را پیش‌بینی و آن را تضمین کنید این مقاله سایت شتاب دی ام را مطالعه کنید.

آینده سئو و موتورهای جست و جو

تا زمانی که موتور های جست و جو وجود داشته باشند سئو هم وجود خواهد داشت. با این حال همانطور که در بالا به آن اشاره شد، الگوریتم ها قرار داده شده در موتور های جست و جو و مدام درحال تغییر و بهینه سازی خود هستند. برای رسیدن به چیزی که امروزه از آن به عنوان سئو یاد می شود راه درازی طی شده است. از متا ها گرفته تا کلمات کلیدی و رویه های بهینه سازی همه به ما کمک کرده اند که به خوبی فرایند ایجاد سئو را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

آینده سئو چگونه خواهد بود؟

در مورد آینده سئو شاید نتوان خیلی دقیق صحبت گرد اما از برخی موارد می‌توان مطمئن بود. به عنوان مثال می‌توان گفت که آینده سئو دیگر لینک بیلدینگ و سئوی داخلی نخواهد بود. مطمئناً لینک‌ها برای بهبود سئوی شما در حال حاضر نقش مفیدی دارند اما تأثیرگذاری آن‌ها برای بهبود رتبه شما خیلی کمتر خواهد شد.

در خصوص سئوی داخلی هم می‌توان گفت که همه افراد و مدیران وب‌سایت‌ها در حال حاضر به دنبال سئو کار حرفه‌ای بوده و به بهترین شکل ممکن در حال بهبود سئوی داخلی خود هستند. پس آینده سئو چه چیزی خواهد بود؟

چه مواردی ممکن است در آینده سئو وجود نداشته باشد.

گوگل با استفاده از الگوریتم های جدید خود یاد گرفته است که دیگر به کلمات کلیدی و بک لینک ها اهمیت ندهد. البته این موارد همچنان مهم هستند اما از درجه اهمیت آنها خیلی کم شده است. در اپدیت های جدید گوگل موارد زیادی هستند که اهمیت آنها کاسته شده است. همچنین برخی موارد هستند که از آنها به عنوان آینده سئو یاد می شود.

مواردی که ممکن است درآینده سئو وجود نداشته باشند عبارتند از

کلمات کلیدی منطبق:

یکی از بزرگترین تغییرات در گوگل کاهش وابستگی به کلمات کلیدی است. قبلا همه چیز برای سئو کردن یک محتوا ساده بود. یک محتوا تولید می شد و در آن به صورت متناوب کلمه کلیدی قرار داده می شد. الگوریتم ها کلمات کلیدی را شناسایی کرده و محتوا را به عنوان یک محتوای رتبه بندی شده به کاربران نشان می دادند؛ اما این موارد در این روز ها کارساز نیستند. در آینده نیز از درجه اهمیت آنها به شدت کاسته خواهد شد.

لینک سازی خارجی:

استفاده از بک لینک ها در سایت ها یک حرکت تاثیر گذار در سئو بود. این روش ها هم در حال حاضر کمترین تاثیر را دارند. در گذشته سایت هایی بودند که دارای رتبه بالایی در گوگل بودند و در ازای قرار دادن محتوا و لینک سایت شما، از شما مبلغ هنگفتی دریافت می کردند. از نظر گوگل این کار غیر اخلاقی است چرا که امکان رقابت از کسب و کارهای کوچک و نوپا گرفته می شود. به همین دلیل گوگل تا جایی که امکان داشته تاثیر فرایند های بک لینک دهی را کاهش داده است.

چه مواردی به عنوان آینده سئو یاد می شوند

پیش بینی آینده سئو و استفاده از روش های مختلف می تواند تا ساعت ها و شاید روز ها مورد بحث و بررسی قرار بگیرد. آینده سئو دیگر در مورد محتوا و تکنیک‌های سئو نخواهد بود. حال حاضر هیچ استراتژی دقیقی وجود ندارد، اما شما می‌توانید با این کارها آینده سئوی خود را تا مقدار زیاد تضمین کنید:

برند سازی آینده سئو

برای بهبود سئو در آینده برندسازی مهم‌ترین کار است. گوگل به‌خوبی متوجه اعتماد کاربران به یک برند می‌شود. از نظر گوگل اگر نفرات زیادی به یک برند بیشتر از سایر برندها توجه کنند، پس اعتبار آن برند در نزد کاربران بالا است. به همین دلیل سایت این برند در رتبه‌های بالاتر قرار خواهد گرفت.

در نتیجه اگر برند شما نسبت به برندهای دیگر (حتی برندهای محبوب‌تر) توسط کاربران ترجیح داده شود، گوگل تصمیم می‌گیرد که اعتبار برند شما را بالاتر از بقیه برندها قرار داده و در نتیجه رتبه سایت شما را به‌خوبی بهبود می‌بخشد.

چرا گوگل این‌قدر به برندها اهمیت می‌دهد؟

جواب این سوال خیلی ساده است. شما می‌توانید هر چیزی را در اینترنت دست‌کاری کنید به‌جز یک چیز و آن هم اعتماد مشتری و کاربران است. برند سازی ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با اعتماد مشتری دارد. شما می‌توانید با استخدام چند کارشناس سئو به‌راحتی محتوای خود را بهینه کرده و یا از افزونه‌های سئو استفاده کنید.

حتی می‌توانید با صرف هزینه‌هایی نه چندان زیاد از سایت‌های بزرگ بک لینک دریافت کنید. می‌توانید از طریق ایمیل و راه‌های دیگر لینک خود را برای دیگران ارسال کرده و بازدید جذب کنید. این تاکتیک‌ها در حال حاضر جوابگو است اما در آینده سئو این موارد خیلی کم اهمیت خواهند بود. در اینجا هست که شما باید بلندمدت فکر کنید.

روش های بهبود برند در اینترنت

ایجاد یک وبلاگ و تولید محتوا به صورت هفتگی

اگر به صورت منظم وبلاگ خود را به‌روزرسانی کرده و وبلاگ نویسی کنید تعداد بازدیدهای شما افزایش پیدا می‌کند و شما در دنیای اینترنت شناخته‌تر خواهید شد؛ به عبارت دیگر وبلاگ نویسی به صورت روزانه 11 درصد بیشتر از وبلاگ نویسی به صورت هفتگی باعث بهبود برند شما می‌شود.

ویدیو ایجاد کنید

یکی از روش‌های جذاب در آینده سئو این است که از خودتان فیلم تهیه کرده و در اینترنت منتشر کنید. لازم نیست ویدیو شما خیلی از جلوه‌های ویژه استفاده کند. شما باید ویدئوهای خود را در یوتیوب، فیسبوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین قرار دهید. این باعث می‌شود که افراد مختلف شما را دیده و برند شما را در خاطر خود حفظ کنند. هرچه ویدئوها بیشتر باشد مردم شما را بیشتر دنبال خواهند کرد.

در کنفرانس‌ها صحبت کنید

یکی از روش‌های افزایش محبوبیت برند شرکت در کنفرانس‌ها و صحبت در آن‌ها است. آینده سئو را می‌توان در این مورد به‌خوبی مشاهده کرد. چرا که با هر بار صحبت در یک کنفرانس عمومی و بزرگ تعداد بازدیدها از برند شما به‌شدت افزایش پیدا می‌کند. به این نکته توجه کنید که تعداد زیادی خبرنگار همواره در کنفرانس‌ها وجود دارد که صحبت‌های شما را به عنوان یک محتوا و مقاله در سایت‌های خبری خودشان قرار می‌دهند و این یعنی بهبود برند کسب‌وکار به ساده‌ترین روش ممکن!

یک محصول و یا خدمات شگفت‌انگیز ایجاد کنید

برندها همواره با محصولات و خدمات گره ‌خورده‌اند. شما برای اینکه بتوانید کاربران را نسبت به برند خود خوش‌بین کنید باید خدمات یا یک محصول جذاب در اختیار آن‌ها قرار دهید. اگر مردم از محصول و یا خدمات شما استقبال کنند و بتوانید رضایت آن‌ها را به‌خوبی جلب کنید، می‌توان گفت که آینده سئوی شما تضمین شده خواهد بود!

یک کتاب منتشر کنید

انتشار کتاب به برند سازی شخصی کمک زیادی می‌کند. اگر شما این کتاب را در سایت خود قرار دهید برند شما سریع‌تر رشد می‌کند. حتی شرکت‌های بزرگ نیز برای اینکه برندشان را گسترش دهند کتاب‌هایی در خصوص محصولات و خدمات خود منتشر می‌کنند. برای اینکه کتاب خود را بفروشید سعی نکنید که به سبک کتاب پرفروش جهان کتاب خود را تألیف کنید. بلکه سعی کنید کتابی در خصوص فضای کاری خود نوشته و در آن جواب سوالات مورد نیاز کاربران را بدهید.

تولید محتوا بر اساس سوالات کاربران

تولید محتوا همچنان پادشاه است. با این حال تغییراتی در تولید محتوا به وجود آمده است. کاربران در برخی مواقع می‌خواهند خیلی سریع به جواب سوالات خود برسند و زمان زیادی ندارد. در نتیجه آینده سئو با جواب دادن به این سؤالات گره خورده است. هرچه شما بهتر و کوتاه‌تر جواب کاربران را بدهید آن‌ها بیشتر از محتوای شما استفاده کرده و حتی آن را به اشتراک می‌گذارند.

استفاده از بازدیدهای محلی

یکی از چیزهایی که می‌توان گفت در آینده همچنان وجود خواهد داشت جست و جو ی محلی است. در آینده مردم بیشتر به اینترنت دسترسی پیدا می‌کنند و در خصوص محیط اطراف خود پرس و جو می‌کنند. نزدیک‌ترین رستوران، نزدیک‌ترین پمپ‌بنزین، نزدیک‌ترین شرکت خدماتی، نزدیک‌ترین سوپرمارکت و غیره!

همه این‌ها نشانه این است که شما باید برای آینده ی سئوی خود این کاربران محلی را نظر بگیرید. سئوی محلی یا همان local SEO که به همشهریان شما کمک می‌کند که بیشتر و بهتر با کسب‌وکار و خدمات شما آشنا شوند.

تولید محتوا بر اساس جست‌وجوها

شناسایی هدف جست و جو مهم‌ترین کار در سئو است؛ یعنی اینکه شما بفهمید کاربران شما دنبال چه چیزی بوده و آن را به چه صورت جست‌وجو می‌کنند. در نتیجه همان کلماتی که کاربران جست و جو می‌کنند به عنوان کلمات کلیدی شما شناخته می‌شود. آینده سئو در همین جست و جو ها قرار گرفته است. هرچه کلمات جست و جو شده توسط کاربران در محتواها و سایت شما بیشتر باشد سئوی سایت شما بالاتر خواهد رفت. کاربران به دنبال یافتن جواب سؤال‌های خود هستند و شما باید جواب این سؤال‌ها را در محتوای وب‌سایت خود داشته باشید.

تولید محتوای هدفمند و مفید

منظور از تولید محتوای هدفمند این است که به جای تکیه بر یک کلمه کلیدی یک هدف را در محتوای خود دنبال کنید. در محتوای خود اطلاعات کامل تری ارائه دهید. به سوالات احتمالی کاربران پاسخ بدهید. در واقع محتوای شما باید بر اساس موضوع ارائه شده کامل باشد. حتی اگر تعداد کلمات آن به 10 هزار کلمه هم برسد ایرادی ندارد. تا زمانی که بتواند به سوالات کاربر به خوبی پاسخ دهید و هدفمند محتوا را ایجاد کنید، از نظر گوگل یک محتوای عالی است. این محتوای هدفمند به عنوان صفحه فرود شما یا همان landing page شناخته می شود گوگل اعتبار بالایی به محتوای شما می دهد.

محتوای شما هرچه برای کاربر مفید تر باشد گوگل اعتبار آن را بیشتر میکند. واضح است که گوگل می خواهد یک تجربه کاربری عالی را به مخاطبان ارائه دهد و اگر سایت شما از نظر سرعت، امنیت، زمان بارگذاری، صفحات پاپ آپ و سازگاری با موبایل بهینه باشد گوگل آن را به عنوان یک تجربه کاربری عالی در نظر گرفته و در نتایج جست و جوی خود به کاربر نمایش می دهد.

استفاده از ابزارهای غیر متنی برای جست و جو

در آینده دیگر این کلمات نیستند که جست و جو می شوند. شما می توانید عکس ها و یا حتی صدا ها را هم وارد موتور جستجو کنید. دستیار های صوتی و سیستم های واقعیت افزوده مسیر خود را به بخش های تجاری باز کرده اند. گوگل در حال تکامل دستیار صوتی خود است و آمازون دستیار صوتی خود را وارد خانه ها کرده است. در نتیجه تکیه بر محتوای متنی خیلی مناسب نخواهد بود. الگوریتم های جدید گوگل در حال یادگیری تحلیل محتوای عکس ها و محتواهای صوتی هستند. بهتر است از همین امروز روی این محتوا ها کار کنید تا در آینده از رقیبان خود چند قدم جلوتر باشد.

نتیجه‌گیری پیش بینی آینده سئو

پیش بینی آینده سئو کار آسانی نیست؛ اما شما می‌توانید با انجام این موارد به‌راحتی آینده ی سئوی خودتان را تا حد زیادی تضمین کنید. گوگل هرروز در حال پیشرفت است و فرایندهای رتبه بند و سئوی آن هوشمندتر و مهندسی معکوس آن سخت‌تر می‌شود. در نتیجه آینده سئو غیرقابل پیش‌بینی تر می‌شود. با این حال با توجه به رشد روز افزون سایت‌ها در اینترنت همچنان سئوی سایت‌ها در آینده به عنوان مهم‌ترین موضوع رتبه‌بندی سایت‌ها دخیل خواهد بود.

شاید از الان به فکر آینده بودن کمی دشوار باشد اما برند سازی یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود سئو در آینده است. پیش بینی آینده سئو کار سختی است اما اگر شما برند قوی داشته باشید در آینده نیز مردم به دنبال شما و کسب‌وکار شما خواهند بود.

آینده سئو یکپارچه تر خواهد بود. تمرکز بر رشد بلند مدت خواهد بود و دیگر دستاوردها سریع اتفاق نخواهد افتاد. فناوری های هوشمند به کمک موتور های جست و جو آمده و به آنها در نظارت و شناسایی محتواهای مناسب و مفید کمک خواهند کرد.
با این حال همچنان به نظر می رسد که محتوا پادشاه خواهد بود. محتوا در آینده نیز به عنوان بخش مهمی از اسنده سئو در نظر گرفته خواهد شد. برند ها به عنوان ملکه فعالیت خواهند کرد. برای ایجاد یک رتبه بندی خوب در جست و جو های ارگانی شما هم به محتوای عالی و هم به یک برند خوب نیاز خواهید داشت.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *