وبلاگ

آینده وب؛ افسانه هایی در مورد پیش بینی آینده وب که باید بدانید

آینده وب؛ افسانه هایی در مورد پیش بینی آینده وب که باید بدانید

پیش بینی آینده وب، آینده طراحی سایت و آینده شبکه‌های اجتماعی 

آینده وب هرچه که هست تاریک نیست! آینده وب را می‌توان چالشی جدید برای افراد قلمداد کرد. شاید اگر 50 سال پیش از مردم در خصوص اینترنت سؤال می‌کردید جوابی برای شما نداشتند! به همین 25 سال پیش برگردیم، در آن موقع هم چشم‌انداز دقیق از اینترنت امروزی وجود نداشت. با این حال محققان، اینترنت و وب را خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شد به دست ما رساندند.

آینده وب و اینترنت به چه صورت خواهد بود؟

آینده وب و اینترنت را می‌توان در دستان تعداد محدودی شرکت دانست. در واقع شرکت‌های بزرگ تکنولوژی هستند که به دنبال جاه طلبی و پیش بینی آینده هستند و هرکدام تلاش دارند که سهم بیشتری از این آینده را در دستان خود داشته باشند. گوگل بزرگ‌ترین موتور جستجو دنیا را در اختیار دارد و بیش از 88 درصد کاربران اینترنت از گوگل برای یافتن سؤالات خود استفاده می‌کنند. تنها رقیب گوگل شرکت بزرگ مایکروسافت است که توانسته فقط 6 درصد از جستجوها را با موتور جستجوگر خود یعنی بینگ انجام دهد.

سیر تحولات وب در آینده با ابداعات جدید

دنیای دیجیتالی فاصله ما را کمتر کرده است. با شبکه‌های اجتماعی، اپلیکیشن ها و سایت‌ها فاصله‌ها کمتر شده است. به راحتی می‌توان پیام‌های یک کلمه‌ای تا چند صد کلمه‌ای را ارسال کرد. با این حال کارشناسان اعلام کرده‌اند که آینده وب و اینترنت در حال تکامل است، آینده وب و اینترنت به نحوه این تکامل بستگی دارد. با توجه به این موارد برخی شرکت‌ها تغییرات را کم‌کم شروع کرده‌اند.

گوگل از الگوریتم‌های هوش مصنوعی جدیدی استفاده می‌کند. فیسبوک به دنبال ارتباط دنیای های مجازی (متاورس) است و مایکروسافت به دنبال یک پلتفرم ابری یکپارچه (آژور) هستند، با توجه به کاری که این شرکت‌ها در حال انجام آن هستند، می‌توان گفت که وب در آینده شاهد ابداعات جالبی خواهد بود.

 

محتوای مرتبط: درباره‌ی آینده سئو چه می دانید؟

 باید بدانید!!! ابزاهای آینده وب و اینترنت؛ چه و چگونه خواهند بود؟

هوش مصنوعی و آینده وب

کارشناسان اعلام کرده‌اند که وب در آینده در اختیار هوش مصنوعی خواهد بود. آینده وب و اینترنت را ماشین‌هایی در دست خواهند گرفت که از رفتارها و تعاملات با ما انسان‌ها، اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کرده و مشغول به یادگیری می‌شوند. البته همین الآن هم گوگل از الگوریتم‌ها هوش مصنوعی‌های مشابه استفاده می‌کند و از سال 2015 آن‌ها را در موتور جستجوی خود قرار داده است.

ابزارهای جهان واقعیت مجازی (VR)

در آینده وب دیگر ما جست‌وجو نمی‌کنیم بلکه سؤال می‌پرسیم و برای این کار دیگر نیازی به لپ‌تاپ، ماوس کیبورد نیست. یک دستیار هوشمند در کنار ما خواهد بود تا به راحتی سؤال خود را از او بپرسیم. واقعیت مجازی این امکان را فراهم می‌کند که ما با استفاده از عینک‌های مخصوص بتوانیم دنیای دیجیتالی خود را در دنیای فیزیکی مشاهده کنیم. بدن و مغز ما فرامین را می‌دهد و ما فقط نتیجه را می در این عینک‌ها مشاهده می‌کنیم. در آینده از این ابزارها بیشتر خواهید شنید.

شکل‌های جدید ارتباطات

آینده وب و اینترنت تلفیقی از ارتباطات صوتی و تصویری خواهد بود. دیگر نیاز نیست که شما وقت صرف کنید و زبان‌های مختلف یاد بگیرید. برنامه‌ها و اپلیکیشن ها به راحتی و به صورت هم‌زمان زبان شما را ترجمه خواهند کرد. دانش به صورت آنلاین در اختیار شما خواهد بود و به شما این امکان را می‌دهد که در هر جای دنیا که باشید می‌توانید با دیگران ارتباط کلامی و گفتاری برقرار کنید.

پایان عصر حریم خصوصی

آینده وب را می‌توان پایان کار حریم خصوصی افراد در دنیای مجازی دانست. اطلاعات فعالیت ما روزانه به ده‌ها سرو در دنیا ارسال می‌شود. از چه غذایی خوشمان می‌آید، کجا می‌رویم، ساعت چند از خواب بیدار می‌شویم، چند ساعت در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داریم، از چه فیلمی خوشمان می‌آید، غذای مورد علاقه ما چیست؟ اقوام ما در حال چه فعالیتی هستند و خیلی چیزهای دیگر!

آینده وب را می‌توان پایان حریم خصوصی افراد در نظر گرفت (این به معنی افشا شدن اطلاعات شما برای دیگران نیست.) در این حالت این ماشین‌ها هستند که بر اساس سلیقه و علاقه شما به شما محتواهای مختلف ارائه می‌دهند. از برنامه‌های پیشنهادی برای نصب گرفته تا کلیپ‌های مورد پسند شما برای مطالعه و در آینده‌ای نزدیک پیشنهاد تورهای سفر، فعالیت‌های کاری، خریدهای خانگی و خیلی از موارد دیگر را به شما پیشنهاد می‌دهند.

بهبود سلامتی افراد

آینده وب نیازمند یک بخش اساسی است، کاربران وب! در واقع اگر تعداد کاربران وب در آینده کمتر از حال حاضر باشد هیچ کدام از اتفاقات بالا رخ نخواهد داد. پس شرکت‌های بزرگ برای اینکه بتوانند آینده کاری و تکنولوژی خود را تضمین کنند، باید ما را سالم نگه دارند برای این کار اطلاعات سلامتی افراد با استفاده از ابزارها و گجت های گوناگون جمع‌آوری می‌شود.

در حال حاضر ساعت هوشمند شما تعداد ضربان قلب شما را دارد، مقدار پیاده روی شما را دارد. اپلیکیشن های موبایل شما نوع ورزش روزانه و حتی تعداد کالری مصرفی شما را دارند. در نتیجه هر نوع اطلاعاتی که بخواهند با استفاده از آن‌ها از شما مراقب کنند در اختیار غول‌های تکنولوژی است. پس آینده وب با سلامتی شما گره خورده است. در آینده از ابزارهای بررسی و نظارت سلامتی بیشتر خواهید شنید.

آینده طراحی سایت چگونه خواهد بود؟

با توجه به آینده وب و اینترنت به نظر شما آینده طراحی سایت چگونه خواهد بود؟ برای جواب به این سؤال باید ببینیم طراحی سایت از گذشته تا به امروز چه تغییری کرده است؟ کد نویسی ها تغییر کرده و دیگر سایت‌ها دارای ظاهرهای خشک نیستند. استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا هم باعث شده که فرایند طراحی سایت بهتر انجام شود، با این حال آینده طراحی سایت پیشرفته‌تر و جذاب‌تر خواهد بود.

آینده طراحی سایت و آینده وب دیگر مثل گذشته نخواهد. کاربران نیازی نیست که زبان‌های برنامه نویسی مختلف را یاد بگیرند. بلکه باید فقط کار نرم افزارهای وب سایت ساز را یاد بگیرند. به نظر می‌رسد حضور شرکت‌های بزرگ در زمینه طراحی وب است با چند کلیک، باعث شده که آینده طراحی سایت به خطر بیافتد! با این حال نباید نگران آینده طراحی سایت بود، چرا که در آینده هم نیاز به افراد با ذوق و سلیقه‌ای است که بهترین و کامل‌ترین وب سایت‌ها را ایجاد کنند. هرچه به جلوتر می‌رویم سایت‌ها از حالت خشک قدیمی خود خارج شده و ظاهر جذاب و کاربرپسندترین به خود می‌گیرند.

پیش بینی آینده طراحی سایت و آینده حرفه طراحی سایت  

دنیا در حال پیشرفت است و آینده وب سایت نیز این قاعده مستثنا نیست. آینده طراحی وب سایت و آینده حرفه طراحی وب سایت به کسب و کارها گره خورده است. با این حال می‌توان گفت افرادی که دارای مهارت بالا در طراحی وب سایت هستند می‌توانند به راحتی در آینده وب و اینترنت حرفه خود را ادامه دهند.

در سال‌های اخیر تقاضا برای طراحی وب سایت به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده است. با این حال آینده طراحی وب سایت و آینده حرفه طراحی وب سایت ارتباطی مستقیم با زبان‌های برنامه نویسی دارد. در حال حاضر شرکت‌های بزرگ در نظر دارند که فعالیت‌های برنامه نویسی طراحی سایت را افراد محدودی انجام داده و کاربران که عموماً افراد عادی (بدون دانش کد نویسی) هستند بتوانند بدون یک خط کد نویسی وب سایت خود را داشته باشند.

 باید بدانید!! آینده طراحی سایت و آینده حرفه طراحی سایت چگونه خواهند بود؟

هوش مصنوعی را می‌توان یک از تهدیدها در آینده طراحی وب سایت و آینده حرفه طراحی وب سایت حساب کرد. شرکت‌های پیشرو مانند گوگل و مایکروسافت به شدت در حال استفاده از الگوریتم‌های عجیب و غریب هستند تا با آن بتوانند هوش مصنوعی ماشین‌های خود را بهبود ببخشند.

این هوش مصنوعی قرار است کاری را انجام دهد که طراحان وب سایت‌ها انجام می‌دهند. در واقع کاربر به سادگی بیاید و وب سایت خود را با چند کلیک ایجاد کرده و به راحتی اقدام به بروزرسانی آن کند. در نتیجه به نظر می‌رسد آینده طراحی وب سایت و آینده حرفه طراحی وب سایت به سمتی می‌رود که دیگر نیازی به دانش کد نویسی حرفه‌ای نباشد!

استفاده از ربات‌ها در سایت‌ها

آینده طراحی وب سایت و آینده حرفه طراحی وب سایت را می‌توان در این بخش مشاهده کرد. شاید بتوان از هوش مصنوعی برای سایت سازها استفاده کرد اما با این حال برخی موارد هستند که نیاز به یک نیروی انسانی دارند تا برخی از کارها را به جلو ببرند. برنامه نویسی و استفاده از ربات‌ها در سایت‌ها یکی از این موارد است.

منظور از استفاده از ربات‌ها در سایت‌ها مجموعه ابزارهای پاسخگویی خودکار یا همان چت بات ها هستند که از سیستم پردازش زبان طبیعی انسان استفاده می‌کنند. به عنوان مثال در فیسبوک یک چت بات معروف به نام سالی وجود دارد، چت بات معروف eBay شاید معروف ترین چت بات حال حاضر باشد. آینده طراحی وب سایت و آینده حرفه طراحی وب سایت کسب دانش در خصوص این ربات‌ها و ارائه نمونه‌های پیشرفته آن به کاربران است.

راهکار نوین مانند PWA

استفاده از استاندارد PWA برای سازگار ساختن سایت‌ها در مرورگرهای گوشی تلفن همراه در ابتدای راه قرار دارد، اما با سرعت باورنکردنی رو به جلو حرکت می‌کند. این فناوری در سال‌های اخیر به یکی از محبوب ترین ها تبدیل شده است. به نحوی که امروزه اکثر سایت‌های معروف مثل پینترست از نسخه PWA خود برای موبایل‌ها استفاده می‌کنند. با این کار کاربران این سایت تا 60 درصد سریع‌تر به محتواهای خود دست پیدا می‌کنند. توییتر هم به دنبال اجرای این ویژگی در سایت‌های خود است. آینده طراحی وب سایت و آینده حرفه طراحی وب سایت تعامل بیشتر سایت‌ها با دستگاه‌هایی مانند موبایل‌ها خواهد بود.

استفاده از صدا در موتورهای جستجو

تا به امروز از متن در موتورهای جستجو استفاده می‌شده اما گوگل به دنبال این است که کار را راحت‌تر کند، شما با صدای خود به دنبال جست جو باشید. برای این کار باید یک سیستم پردازش صدای قوی ایجاد کند که به تمام زبان‌ها و گویش‌ها آشنا باشد. آینده وب و اینترنت درباره فرامین صوتی خواهد بود. پس بهتر است آینده طراحی وب سایت و آینده حرفه طراحی وب سایت نیز به این سمت حرکت کند. هر چه زودتر با این بخش‌ها آشنا شوید بهتر خواهد بود.

وب سایت‌های تک صفحه‌ای

آینده وب و اینترنت را وب سایت‌های تک صفحه‌ای در بر خواهند گرفت. در واقع ما از اینکه در صفحات مختلف به دنبال مسائل مختلف باشیم خسته شده‌ایم. وقتی با یک کلیک می‌توان به یک سایت رسید باید همه اطلاعات را از همین صفحه اول هم دریافت کرد نه اینکه مجدد به صفحات دیگر رفت. وب سایت‌های تک صفحه در حال حاضر در مرحله اولیه قرار دارند، اما خیلی زود جای وب سایت‌های بزرگ را خواهند گرفت. سهولت استفاده و بروز رسانی این وب سایت‌ها باعث می‌شود که کاربران خیلی سریع تر به سراغ آن‌ها بروند. ممکن است آینده طراحی وب سایت و آینده حرفه طراحی وب سایت به سمت سایت‌های تک صفحه‌ای برود.

آینده شبکه‌های اجتماعی به چه صورت خواهد بود؟

وب سایت‌ها با شبکه‌های اجتماعی ترکیب شده‌اند. با این حال آینده وب را بدون شبکه‌های اجتماعی نمی‌توان تصور کرد. به نظر می‌رسد در آینده شبکه‌های اجتماعی نقش بسیار پر رنگ‌تری را در دنیای دیجیتال ما ارائه خواهند کرد. در حال حاضر بیش از 4.66 میلیارد نفر به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی دسترسی دارند و انتظار می‌رود این اعداد بیشتر می‌شود.
همین چند سال پیش بود که به دنبال لایک گرفتن بودیم ولی امروزه همه چیز تغییر کرده است. امروزه ما خدمات و محصولات خودمان را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذاریم و کسب و کار آنلاین و تجارت الکترونیک را وارد شبکه‌های اجتماعی کرده‌ایم.

به نظر می‌رسد آینده شبکه‌های اجتماعی به سمت تجاری شدن این شبکه‌ها به پیش برود. همه چیز خیلی سریع اتفاق می‌افتد و شبکه‌های اجتماعی هر روز با قابلیت‌های جدید ما شگفت زده می‌کنند. آینده وب تحت تأثیر شبکه‌های اجتماعی پر مخاطب قرار گرفته است. اگر قبلاً به ارسال ویدئو و عکس در اینستاگرام بسنده می‌کردیم امروز به انجام چالش‌ها در تیک تاک مشغول هستم و شاید چند ماه دیگر در حال ارائه کنفرانس در شبکه اجتماعی کلاب هاوس باشیم!

آینده وب و شبکه‌های اجتماعی می‌تواند تحت تأثیر ویژگی‌های زیر باشد:

آینده شبکه‌های اجتماعی و ایجاد شبکه‌های بصری

لایو اینستاگرام و پینترست که توانسته است مخاطبان را به خوبی به خود جذب کند. در آینده بخش‌های ویدئویی پیشرفت بیشتری خواهند داشت.

ایجاد خدمات در محل‌ها

آینده شبکه‌های اجتماعی نه در کشورهای دیگر که در محله شما خواهد بود. امروزه برخی از اپلیکیشن ها از قابلیت‌هایی برای بررسی و پیدا کردن افراد بر اساس محله و موقعیت مکانی استفاده می‌کنند تا شما بتوانید نزدیک‌ترین افراد به خود را پیدا کنید. این کار در سال‌های گذشته برای دوست یابی استفاده می‌شد، اما در آینده وب می‌توان از آن برای مشاغل کوچک و کسب و کارهای، بانک‌ها و نمایندگی‌ها استفاده کرد. به راحتی و با استفاده از برنامه اجتماعی خود کسب و کار و محل ارائه خدمات نزدیک به خود را پیدا کنید.

آینده وب ممکن است این موارد را شامل شود و ممکن است خیلی از این موارد را شامل نشود. با این حال می‌توان از یک‌چیز مطمئن بود آینده وب به سرعت در حال رسیدن است و شما باید برای آن آماده باشید. فرقی نمی‌کند که طراح وب سایت باشید و یا کاربر شبکه‌های اجتماعی، کسب و کار و سایت خود را داشته باشید و یا در شبکه‌های اجتماعی به عنوان اینفلوئنسر فعالیت می‌کنید. باید خود را به سرعت با موقعیت‌ها و ابزارهای پیش رو هماهنگ کنید. آینده وب هرچه که هست تاریک نیست!

سئو در اصفهان

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *