مقالات آموزشی سئو

معرفی تمامی ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار و بررسی آن‌ها

ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار

معرفی ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار

در اینجا برای شما ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار را معرفی می‌کنیم. در این معرفی برای هر بخش ابزارهای مختلفی معرفی می‌شوند. این ابزارها به عنوان ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در آن بخش می‌توانند به شما برای پیشبرد اهداف محتوایی و فرایندهای سئو کمک کنند. ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار می‌توانند به راحتی نیمی از ترافیک کاری شما را در پیشبرد اهداف سئو برطرف کنند. برخی از این ابزارها به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و برخی دیگر نیز به صورت اشتراک ماهانه و پرداخت هزینه در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. در نتیجه ما در حین معرفی هر ابزار به شما اعلام می‌کنیم که آیا استفاده از آن رایگان است و یا اینکه باید اشتراک ماهانه خریداری کنید.

نکات مهم در معرفی ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار

نکته اول در ابتدای مقاله ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار باید به شما اعلام کنیم که برخی سرویس‌ها در چندین بخش مختلف، ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار را پوشش می‌دهند. در واقع تعداد زیادی از این ابزارها چندین فرایند و کار را به صورت همزمان انجام می‌دهند به همین دلیل در بخش‌های مختلف به آن‌ها اشاره شده است.

نکته دوم در خصوص مقاله ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار این است که برای استفاده از این ابزارها باید به نکات خاصی دقت کنید. برخی از این نکات در تمام بخش‌ها بیان شده است. ما این نکات را برای هر بخش بازگو می‌کنیم تا به‌خوبی با این ابزارها آشنا شده و بتوانید سئوی سایت خود را بهبود ببخشید.

بخش اول

بررسی ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در بخش Keyword research tools

این بخش را می‌توان یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای سئو سایت دانست. کلمات کلیدی و کلماتی که کاربران با جست‌وجوی آن‌ها به سایت شما می‌رسند از اهمیت خیلی بالایی برخوردار هستند. در نتیجه شما باید از ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار که در این بخش معرفی‌شده، به‌خوبی استفاده کنید تا بتوانید به راحتی و با استفاده از کلمات کلیدی سئوی سایت خود را بهبود ببخشید.

SEMrush (رایگان – پولی)

ابزار SEMrush یکی از ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار است که به‌خوبی در بخش کلمات کلیدی می‌تواند شما را راهنمایی کند. این پلتفرم به عنوان یک پلتفرم آنلاین و در بستر سایت خدمات خود را به شما به عنوان کاربر ارائه می‌دهد. با استفاده از بخش Keyword Magic این سایت شما می‌توانید به راحتی بیش از 2 میلیون کلمه کلیدی مشابه را پیداکرده و از پتانسیل این کلمات برای بهبود سئوی سایت خود استفاده کنید.

نکات مهم در هنگام استفاده از ابزار SEMrush

این سایت به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار، دارای بخش رایگان است ولی این بخش خدمات محدودی به شما ارائه می‌دهد.
برای استفاده از تمام قابلیت‌های معرفی و ارائه شده در این سایت باید هزینه اشتراک ماهانه پرداخت کنید که به دلار است. این ابزار برای کاربران ایرانی شامل تحریم و محدودیت است و باید از ابزارهای خاص رفع محدودیت برای این ابزار استفاده کنید.

Ahrefs (رایگان – پولی)

یکی دیگر از ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار سایت Ahrefs است. پلتفرم Ahrefs را می‌توان یکی از ابزارهای جالب در زمینه کلمات کلیدی دانست. شما به راحتی می‌توانید از ابزار ایجاد کننده کلمه کلیدی استفاده کنید. ابزار Ahrefs به صورت یک سایت آنلاین به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نکات مهم در هنگام استفاده از ابزار Ahrefs

استفاده از این ابزار به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار، رایگان است ولی بخش‌های پیشرفته سایت حق اشتراک ماهانه دارد. محدودیت دسترسی برای کاربران ایرانی در این ابزار وجود ندارد. ولی از آنجایی که کلمات کلیدی را می‌تواند بر اساس کشورهای خودتان انتخاب کنید، متوجه می‌شوید نام ایران در بین کشورها نیست و شامل تحریم است.

Moz Pro (رایگان – پولی)

یکی دیگر از ابزارهای مورد نیاز یک سئوکار همین سایت Moz Pro است. این سایت به‌خوبی می‌تواند نیازهای شما در بخش کلمات کلیدی برطرف کند. این سایت می‌تواند به راحتی بیش از 500 میلیون کلمه کلیدی مرتبط با فعالیت و کسب‌وکار شما را معرفی کند. همچنین به‌خوبی با موتور جست‌وجوی گوگل در تعامل بوده و از اطلاعات آن استفاده می‌کنند.

نکات مهم در هنگام استفاده از ابزار Moz Pro

استفاده عمومی از این ابزار به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای مورد نیاز یک سئوکار، رایگان است و برای استفاده از این سایت باید یک اکانت کاربری ایجاد کنید. بخش‌های پیشرفته سایت دارای حق اشتراک ماهانه است. این سایت به راحتی برای کاربران ایرانی قابل دسترس است.

Google Search Console (رایگان)

یکی از مهم‌ترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار همین سرویس Google Search Console است. شما به راحتی می‌توانید سایت خود را به این سرویس اضافه کرده و بعد از 48 ساعت اطلاعات مختلف سایت خودتان را به صورت نموداری مشاهده کنید. در این سرویس حتی لینک‌های دیده شده، کلمات کلیک شده، عبارات جست‌وجو شده و موارد دیگر هم به شما نمایش داده می‌شود.

نکات مهم در هنگام استفاده از Google Search Console

برای استفاده از این سرویس باید اکانت جیمیل داشته باشید. می‌توانید برای بخش‌های مختلف سایت خود چندین سرویس Google Search Console داشته باشید. استفاده از این سرویس به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار برای کاربران ایرانی آزاد است. این سرویس کاملاً رایگان است و هیچ هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌کند.

Google Analytics (رایگان)

یکی از معروف‌ترین ابزارهای مورد نیاز یک سئوکار سرویس Google Analytics است. این سرویس به‌خوبی تمام اطلاعات ورودی و کلمات کلیدی استفاده شده در سایت شما را از موتور جست‌وجوی گوگل استخراج کرده و در اختیار شما قرار می‌دهد. شما با استفاده از این سرویس می‌توانید مشاهده کنید که نفرات وارد شده به سایت شما از طریق چه کلمات کلیدی بوده‌اند. حتی اگر از کلمات کلیدی مختلفی در سایت خود استفاده کنید تمام آن‌ها را به شما نمایش می‌دهد.

نکات مهم در هنگام استفاده از سرویس Google Analytics

برای استفاده از این سرویس باید یک اکانت جیمیل داشته باشید. استفاده از این سرویس به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار کاملاً رایگان است برای استفاده از این سرویس باید یک کد مخصوص را در هدر سایت خود قرار دهید تا اطلاعات سایت شما را استخراج کند. می‌توانید برای این کار از یک فایل HTML هم استفاده کنید. این سرویس برای کاربران ایرانی شامل تحریم‌ است و شما باید با استفاده از ابزارهای رفع محدودیت با آن کار کنید.

Google Data Studio (رایگان)

یکی از مهم‌ترین ابزارهای مورد نیاز یک سئوکار سرویس Google Data Studio است که با استفاده از ترکیب Google Analytics و Google Search Console اطلاعات مناسب در خصوص کلمه کلیدی سایت شما را به صورت نموداری در اختیار شما قرار می‌دهد. این ابزار به عنوان یک سامانه پایش اطلاعات برای شما عمل می‌کند.

نکات مهم در هنگام استفاده از Google Data Studio

برای استفاده از این پلتفرم باید حتماً در Google Analytics و Google Search Console سایت خود را ثبت کرده باشید. برای استفاده از این ابزار نیاز به یک ایمیل دارید. استفاده از این ابزار به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار کاملاً رایگان است. این سرویس برای کاربران ایرانی شامل تحریم‌ است و شما باید با استفاده از ابزارهای رفع محدودیت با آن کار کنید.

Google PageSpeed Insights (رایگان)

یکی از جدیدترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار ابزار Google PageSpeed Insights است. این سرویس در حال حاضر به عنوان یک سرویس آزمایشی و بتا فعالیت می‌کند. شما با داشتن یک اکانت Google Search Console می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. این سرویس سایت شما را به صورت کامل بررسی کرده و اطلاعات کاملی در خصوص کلمات کلیدی قرار داده شده در صفحه و همچنین وزن آن کلمات را به شما می‌دهد.

نکات مهم در هنگام استفاده از سرویس Google PageSpeed Insights

برای استفاده از این پلتفرم Google PageSpeed Insights باید حتماً در Google Search Console سایت خود را ثبت کرده باشید. لینک دسترسی به آن هم از طریق داشبورد Google Search Console امکان‌پذیر است. برای استفاده از این ابزار نیاز به یک ایمیل دارید.
استفاده از این ابزار به عنوان یکی از جدیدترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار کاملاً رایگان است این سرویس برای کاربران ایرانی دارای محدودیت است.

Google Trends (رایگان)

یکی از بهترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار همین ابزار است. در واقع یکی از مهم‌ترین کارها در بررسی سئوی کلمات، بررسی مقدار جست‌وجوی آن‌ها در ماه‌های گذشته است. با استفاده از ابزار Google Trends شما می‌توانید به راحتی کلمات کلیدی و مقدار جست‌وجوی آن‌ها را بر اساس کشور ایران و حتی استان‌ها مشخص کنید. همچنین این ابزار می‌تواند به راحتی مقدار جست‌وجوی 5 کلمه کلیدی را به صورت نموداری به شما نمایش دهد.

نکات مهم در هنگام استفاده از سرویس Google Trends

برای استفاده از این ابزار نیاز به یک ایمیل دارید. استفاده از این ابزار به عنوان یکی از ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار برای بررسی کلمات ترند شده، کاملاً رایگان است. این سرویس برای کاربران ایرانی کاملاً آزاد است.

Bing Webmaster Tools (رایگان)

یکی دیگر از ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار استفاده از ابزار ارائه شده توسط موتور جستجوگر بینگ است. استفاده از این ابزار برای تمامی کاربران حتی کاربران ایرانی رایگان است. این ابزار به شما کمک می‌کند که چگونه از کلمات استفاده شده در موتور جستجوگر بینگ برای بهبود سئوی سایت خود استفاده کنید. البته باید این نکته را مدنظر داشته باشید که از موتور جستجوگر بینگ استفاده چندانی در ایران نمی‌شود.

نکات مهم در هنگام استفاده از موتور جستجوگر بینگ

 استفاده از این ابزار برای کاربران ایرانی کاملاً رایگان و آزاد است.

Keyword.io (رایگان – پولی)

یکی دیگر از ابزارهای مورد نیاز یک سئوکار سایت معروف Keyword.io است. در همین ابتدا باید اشاره کنیم که keyword.io جزء ابزارهای رایگان برای بهبود سئوی سایت‌ها است. این سایت اطلاعات خود را از طریق داده‌های اشخاص ثالث در سطح اینترنت جمع‌آوری می‌کند. در نتیجه این سایت در خصوص اطلاعات جمع شده مسئولیتی ندارد. همچنین اطلاعات ارائه شده توسط مجموعه‌های Google، Youtube، Amazon، Wikipedia، Bing، Alibaba، Play Store، Fiverr، Pond5، Fotolia، Yandex و Ebay و غیره به خود این شرکت‌ها مربوط است و این شرکت‌ها به هیچ‌وجه با keyword.io مرتبط نیستند.

نکات مهم در هنگام استفاده از این ابزار

این سایت به عنوان ابزارهای مورد نیاز یک سئوکار، هم به صورت رایگان و هم به صورت پولی ارائه می‌شود و برای کاربران ایرانی دارای محدودیت نیست. در خود سایت هم در خصوص استفاده پولی و رایگان از ابزارهای ارائه شده اطلاعات کاملی ارائه شده است:

استفاده رایگان از ابزار keyword.io

جستجوگرهای کلمه کلیدی و اصطلاحات مرتبط با آن به صورت رایگان ارائه می‌شوند. از کلمات کلیدی پیشنهاد شده توسط سرویس به طور منطقی باید استفاده شود، keyword.io هیچ گونه مسئولیتی در قبال استفاده نادرست از کلمات کلیدی را بر عهده نمی‌گیرد. برخی از عباراتی که نشان داده می‌شوند ممکن است علائم تجاری ثبت‌شده یا مشابه باشند! برای کاربران رایگان محدودیت‌هایی وجود دارد و شما بیش از یک تعداد خاص کلمه کلیدی را نمی‌توانید مشاهده کنید.

استفاده از ابزارهای پولی

تمامی بخش‌ها برای کاربران پولی قابل دسترس است و هیچ محدودیتی برای این کاربران وجود ندارد. پرداخت توسط stripe.com و paddle.com انجام می‌شود، بنابراین اطلاعات و داده‌های کارت اعتباری کاربران به هیچ عنوان در سرورهای این مجموعه ثبت و یا ذخیره نمی‌شود.

Seobility (رایگان -پولی)

یکی دیگر از ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار این سایت است. برای استفاده از این سایت باید در آن ثبت نام کنید. ثبت نام در این سایت رایگان است اما برخی پلن ها به صورت پولی به کاربران ارائه می‌شود. برای خرید این پلن ها باید از کارت‌های ویزا و یا مستر کارت استفاده کنید. مقر اصلی این سایت در کشور آلمان است و به همین دلیل شامل محدودیت برای کاربران ایرانی نمی‌شود. از این ابزار برای پیدا کردن کلمات کلیدی و استفاده شده توسط کاربران می‌توانید استفاده کنید.

نکات مهم در هنگام استفاده از ابزار Seobility

ثبت نام در این سایت رایگان است ولی برای استفاده از حالت‌های پیشرفته باید حق اشتراک ماهانه را پرداخت کنید. دسترسی به این سایت آزاد بوده و محدودیتی شامل حال کاربران ایرانی نمی‌شود و ایران را تحریم نکرده است.

KWFinder (10 روز رایگان – پولی)

یکی دیگر از ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار استفاده از سایت KWFinder برای شناسایی کلمات جستجو شده پرکاربرد است. این سایت به‌خوبی در پنل کاربری خود کلمات و مقدار استفاده آن‌ها را نشان می‌دهد. نکته قابل‌توجه در خصوص این سایت این است که حالت‌های مختلف کلمات را نشان می‌دهد. در نتیجه حتی اگر بین کلمات فاصله Space قرار داده شده یا در کلمات فارسی از حروف عربی استفاده شده باشد را به شما نشان می‌دهد.

نکات مهم در هنگام استفاده از ابزار KWFinder

این ابزار به صورت یک وب‌سایت است و برای استفاده از آن باید ثبت نام کنید. این سایت کاربران ایرانی را تحریم نکرده است و دسترس به این سایت شامل محدودیت‌ها نمی‌شود بعد از ثبت نام، امکانات این سایت برای 10 روز رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد و بعد از آن برای استفاده از امکانات سایت باید حق اشتراک ماهانه یا سالانه را پرداخت کنید.

بخش دوم

بررسی ابزارهای مورد نیاز یک سئوکار در بخش On-page SEO tools

ابزارهای مورد نیاز یک سئوکار در بخش On-page SEO tools به شما این امکان را می‌دهد که سئوی سایت را از درون آن بهینه‌سازی کنید. در واقع با استفاده از ابزارهای مورد نیاز یک سئوکار معرفی‌شده در ادامه شما می‌توانید بخش‌های داخلی وب‌سایت خود را از لحاظ سئو بررسی کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا برچسب‌ها، عناوین، محتواها، لینک‌ها و کلمات کلیدی استفاده شده در سایت خود را مورد بررسی قرار دهید.

Ahrefs (رایگان – پولی)

یکی از ابزارهای مورد نیاز یک سئوکار در بخش On-page SEO tools سایت معروف Ahrefs است این سایت به راحتی بخش‌های مختلف سایت شما بررسی می‌کند. این بخش‌ها عناوین سایت‌ها، وزن عناوین (h1-H2-H3-H4) و غیره را شامل می‌شود. همچنین کلمات کلیدی استفاده شده و لینک‌ها قرار داده شده در سایت شما را مورد بررسی قرار می‌دهد تا ایرادات و نکات فنی مهم را در اختیار شما قرار دهد.

نکات مهم در هنگام استفاده از ابزار Ahrefs

Moz Pro (رایگان – پولی)
یکی دیگر ابزارهای مورد نیاز یک سئوکار در بخش On-page SEO tools استفاده از سایت و مجموعه ابزارهای ارائه شده توسط Moz Pro است. ابزارهای ارائه شده در این سایت برای بررسی بخش‌های مختلف و سئوی داخلی یک سایت بسیار جامع و کامل است. در واقع یکی از مهارت‌های یک سئوکار این است که بتواند به‌خوبی با ابزارهای ارائه شده توسط MozPro کار کرده و اطلاعات ارائه شده توسط این ابزارها را مورد تحلیل و بررسی قرار دهد. ابزارهای مورد نیاز یک سئوکار در بخش On-page SEO tools در این سایت تمامی بخش‌های داخلی یک سایت را بررسی می‌کند. این سایت از ابتدا تا انتهای یک صفحه را، در بخش‌های مختلف مثل عنوان، کلمه کلیدی، چگالی استفاده از کلمات، سرعت سایت، ریسپانسیو بودن صفحه، عناوین و بخش‌های دیگر بررسی می‌کند.

نکات مهم در هنگام استفاده از ابزار Moz Pro

Google Search Console (رایگان)

یکی از مهم‌ترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در بخش On-page SEO tools استفاده از کنسول جستجوی گوگل است. از آنجا که شما سایت خود را برای گوگل بهینه‌سازی می‌کنید تا در نتایج گوگل نشان داده شود استفاده از این ابزار می‌تواند کمک زیادی به شما کند. ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در بخش On-page SEO tools به‌خوبی در سرویس گوگل سرچ کنسول قرار داده شده است. شما حتی می‌توانید در این ابزار به صورت تخصصی یک لینک را به گوگل معرفی کنید تا آن را مورد بررسی قرار دهد. این سرویس به‌خوبی تمام بخش‌های یک سایت را مورد بررسی قرار می‌دهد. حتی بخش‌های مربوط به FAQ را می‌توانید در این سرویس قرار داده و آن را مورد بررسی قرار دهید.

معرفی تمامی ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار و بررسی آن‌ها

نکات مهم در هنگام استفاده از Google Search Console
برای استفاده از این سرویس باید اکانت جیمیل داشته باشید.
اگر از گوگل آنالیتیک استفاده می‌کنید دیگر نیازی به دانلود فایل تأیید صلاحیت سرویس Google Search Console نیست و شما با همان تأیید صلاحیت گوگل آنالیتیکس هم می‌توانید از این سرویس استفاده کنید.
می‌توانید برای بخش‌های مختلف سایت خود چندین سرویس Google Search Console داشته باشید.
استفاده از این سرویس به عنوان یکی از ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار برای کاربران ایرانی آزاد است.
این سرویس کاملاً رایگان است و هیچ هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌کند.

Google Analytics (رایگان)
این ابزار به عنوان یک ابزار جامع معرفی می‌شود. در واقع یکی از مهم‌ترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در بخش On-page SEO tools همین گوگل آنالیتیک است. این ابزار به‌قدری قدرتمند است که می‌تواند ورود لحظه‌ای و آنی افراد در صفحات را مشخص کنید. لینک‌های ورودی و خروجی هر صفحه را می‌توان به راحتی با استفاده از این ابزار مشخص کرد. ارتباط خوب این ابزار با دیگر ابزارهای سئوی داخلی گوگل مثل گوگل سرچ کنسول باعث می‌شود که اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار گیرد.
نکات مهم در هنگام استفاده از سرویس Google Analytics
برای استفاده از این سرویس باید یک اکانت جیمیل داشته باشید.
استفاده از این سرویس به عنوان یکی از ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار، کاملاً رایگان است
برای استفاده از این سرویس باید یک کد مخصوص را در هدر سایت خود قرار دهید تا اطلاعات سایت شما را استخراج کند. می‌توانید برای این کار از یک فایل HTML هم استفاده کنید.
این سرویس برای کاربران ایرانی شامل تحریم‌ها است و شما باید با استفاده از ابزارهای رفع محدودیت با آن کار کنید.

Google PageSpeed Insights (Free) (رایگان)
یکی از جدیدترین ابزارهای ارائه شده توسط گوگل ابزار Google PageSpeed Insights است که به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرد. این ابزار به راحتی در بین مهم‌ترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در بخش On-page SEO tools قرار می‌گیرد. این ابزار تمام بخش‌های یک سایت و یا صفحه معرفی‌شده را مورد بررسی قرار می‌دهد. از سرعت لود صفحه تا ویژگی‌های سئوی صفحه شامل کلمه کلیدی، عناوین، اندازه‌های تصاویر و لینک‌ها و غیره را به راحتی بر اساس استانداردهای گوگل بررسی می‌کند. می‌توان گفت که این ابزار یکی از مهم‌ترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در بررسی تست سرعت صفحات سایت‌ها است که سئوی داخلی سایت‌ها را مورد تست و بررسی قرار می‌دهد.
نکات مهم در هنگام استفاده از Google PageSpeed Insights
برای استفاده از این سرویس باید اکانت جیمیل داشته باشید.
اگر از گوگل آنالیتیک استفاده می‌کنید دیگر نیازی به دانلود فایل تأیید صلاحیت سرویس Google PageSpeed Insights نیست و شما با همان تأیید صلاحیت گوگل آنالیتیکس هم می‌توانید از این سرویس استفاده کنید.
می‌توانید برای بخش‌های مختلف سایت خود چندین سرویس Google PageSpeed Insights داشته باشید.
استفاده از این سرویس برای کاربران ایرانی آزاد است.
این سرویس کاملاً رایگان است و هیچ هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌کند.

Bing Webmaster Tools (رایگان)
یکی دیگر از ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در بخش On-page SEO tools استفاده از سرویس‌های Bing Webmaster Tools است. این سرویس برای کاربران ایرانی محدودیتی ندارد و به راحتی قابل استفاده است و در این پلتفرم بخش‌های مختلف یک سایت از قبیل عناوین استفاده شده در سایت، کلمات کلیدی، لینک‌ها و بک لینک‌ها و حتی تصاویر استفاده شده سرعت سایت برای بارگذاری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معرفی تمامی ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار و بررسی آن‌ها

نکات مهم در هنگام استفاده از Bing Webmaster Tools
برای استفاده از این ابزار نیاز به یک ایمیل مایکروسافت دارید.
استفاده از این ابزار به عنوان یکی از جدیدترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار، برای کاربران ایرانی کاملاً رایگان و آزاد است.

WooRank Website Reviews (رایگان خیلی محدود – پولی)
یکی از جالب‌ترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در بخش On-page SEO tools استفاده از ابزار WooRank Website Reviews است که می‌تواند بخش‌های مختلف یک سایت را مورد بررسی قرار دهد. طبق اطلاعات ارائه شده در این سایت، در هنگام بررسی سایت شما، 20 فاکتور مهم توسط این پلتفرم مورد بررسی قرار می‌گیرد. این فاکتورهای مهم شامل عناوین، توضیحات، هدرها، محتواهای متنی قرار داده شده،URL استفاده شده، عکس‌ها، کلمات کلیدی مدنظر، لینک سازی داخلی، استفاده از نقشه سایت، استفاده از فایل Robot.txt، سرعت سایت، لینک‌های خارجی در هر صفحه و موارد را شامل می‌شود.

معرفی تمامی ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار و بررسی آن‌ها

نکات مهم در هنگام استفاده از WooRank Website Reviews
این ابزار برای کاربران ایرانی بدون محدودیت دسترسی است.
این سایت کاربران ایرانی را شامل تحریم‌های خود نکرده است.
این سایت دارای بخش رایگان است ولی امکانات ارائه شده در بخش رایگان بسیار محدود است
بخش‌های پولی سایت شامل 3 پلن مختلف است که هرکدام از آن‌ها محدودیت‌هایی دارد پلن های ارزان‌تر تنها فقط یک سایت و یا 5 سایت را برای بررسی قبول می‌کنند.
هزینه حق اشتراک این سایت به صورت ماهانه است و در صورت خرید پنل کاملاً حرفه‌ای 4 ماه رایگان نیز برای شما محاسبه می‌شود.
برای استفاده از این سایت به صورت رایگان یا پولی باید در آن ثبت نام کنید.

Seobility (رایگان – پولی)
یکی دیگر از ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در بخش On-page SEO tools این سایت است. ثبت نام در این سایت رایگان است با این حال برای کاربرانی که به صورت رایگان ثبت نام می‌کنند محدودیت‌هایی اعمال شده است. برای استفاده کامل از امکانات ارائه شده در این سایت باید حق اشتراک ماهانه را پرداخت کنید.
سایت Seobility به‌خوبی سایت شما را از لحاظ سئوی داخلی مورد بررسی قرار می‌دهد. اگر از این سایت به صورت پولی استفاده کنید می‌توانید از امکانات آن برای بررسی لینک‌ها، وزن کلمات کلیدی، عکس‌ها و محتوای متن‌ها به‌خوبی استفاده کنید. این امکانات به شما کمک می‌کند تا محتوا و سئوی داخلی سایت خود را به بهترین شکل ممکن بهینه‌سازی کنید.

معرفی تمامی ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار و بررسی آن‌ها
نکات مهم در هنگام استفاده از ابزار Seobility
ثبت نام در این سایت رایگان است ولی برای استفاده از حالت‌های پیشرفته باید حق اشتراک ماهانه را پرداخت کنید.
این سایت محدودیتی برای استفاده از کاربران ایرانی ندارد و ایران را تحریم نکرده است.
دسترسی به این سایت آزاد بوده و محدودیتی شامل حال کاربران ایرانی نمی‌شود.

Screaming Frog (رایگان محدود – پولی)
یکی از مهم‌ترین و کاربردی ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در بخش On-page SEO tools استفاده از ابزارهای ارائه شده توسط سایت Screaming Frog است. این سایت یک نرم‌افزار قابل نصب روی رایانه ارائه می‌دهد که با نصب و بررسی سایت توسط آن می‌توانید به‌خوبی بخش‌های مختلف سایت خود از جمله سئوی داخلی سایت را مورد بررسی قرار دهید. این ابزار در واقع سایت شما را بارگذاری و آن را به صورت جزء به جزء مورد بررسی قرار می‌دهد. این بخش‌ها شامل متن‌ها، تصاویر، کد های HTML و حتی ادرس صفحه نیز می‌شود.

معرفی تمامی ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار و بررسی آن‌ها
نکات مهم در هنگام استفاده از Screaming Frog
استفاده از سایت این نرم‌افزار برای کاربران ایرانی با محدودیت‌هایی همراه است.
برای برخی کاربران ایرانی ممکن است سایت به صورت کامل اجرا نشود و یا شما را شامل تحریم‌ها قرار دهد.
شما می‌توانید از نرم‌افزار ارائه شده توسط این سایت به راحتی استفاده کنید.
بعد از نصب باید آدرس سایت و یا صفحه ای که میخواهید بررسی کنید را وارد نرم‌افزار کرده و صبر کنید تا نرم‌افزار تمام بخش‌های سایت را دانلود کرده و آن را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار دهد.

بخش سوم

بررسی ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در بخش Link building tools

SEMrush (رایگان – پولی)
یکی از ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در بخش Link building tools استفاده از ابزارهای ارائه شده در سایت SEMrush است. ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار ارائه شده در این سایت به‌خوبی توانایی بررسی لینک‌ها را دارد. شما می‌توانید با استفاده از این ابزارها مشخص کنید که چه سایت‌هایی به سایت شما لینک داده اند. حتی می‌توانید سایت‌هایی که به رقبای شما بک لینک داده اند را شناسایی کنید تا در صورت علاقه و امکان به سایت شما نیز بک لینک دهند. همچنین این پلتفرم لینک‌ها را بر اساس کلمات کلیدی مرتب می‌کند تا وزن لینک‌ها را بر اساس مقایسه بک لینک‌ها و کلمات کلیدی مهم بررسی کند.

معرفی تمامی ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار و بررسی آن‌ها

نکات مهم در هنگام استفاده از ابزار SEMrush برای لینک سازی
این سایت دارای بخش رایگان برای کاربران است ولی خدمات ارائه شده در این بخش به دلیل رایگان بودن محدود است.
برای استفاده از تمام قابلیت‌های معرفی و ارائه شده در این سایت باید هزینه اشتراک ماهانه پرداخت کنید که به دلار است.
این ابزار برای کاربران ایرانی شامل تحریم و محدودیت است و باید از ابزارهای خاص رفع محدودیت دسترسی استفاده کنید.

Ahrefs (رایگان – پولی)
یکی از ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در بخش Link building tools استفاده از ابزارهای ارائه شده در وب‌سایت Ahrefs است. ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار ارائه شده در این مجموعه دارای بخش‌های زیادی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توان بخش‌های مربوط به لینک سازی در سایت‌ها را انجام داد.
ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار ارائه شده در این مجموعه می‌توانند لینک‌های داخلی قرار داده شده در سایت‌ها را بررسی و آن‌ها را ردیابی کنند. همچنین این امکان را به شما میدهند که ببینید چه سایت‌هایی به رقبای شما لینک دهی کرده اند. شما می‌توانید با استفاده از بخش گزارش دهی در این سایت به راحتی به صورت ماهانه گزارشی از لینک‌های متصل به سایت خودتان و سایت‌های رقبا به دست بیاورید و آن‌ها را مورد بررسی و بازبینی قرار دهید.
نکات مهم در هنگام استفاده از ابزار Ahrefs برای لینک سازی
استفاده از این ابزار رایگان است ولی بخش‌های پیشرفته سایت حق اشتراک ماهانه دارد.
قیمت اشتراک ماهانه 99 دلار در ماه است.
محدودیت دسترسی برای کاربران ایرانی در این ابزار وجود ندارد.
این سایت ایران را در جزء کشورهای دارای تحریم قرار داده است.

Majestic SEO Tools (رایگان – پولی)
یکی از ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در بخش Link building tools که به صورت تخصصی لینک‌ها و بک لینک‌ها را تحلیل می‌کند ابزار Majestic SEO Tools است. این ابزار به عنوان یکی از ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار به راحتی بک لینک‌های ارائه شده در سایت شما، دامنه های ارجاع دهنده و موارد مرتبط با آن‌ها را مورد بررسی، تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد.

معرفی تمامی ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار و بررسی آن‌ها

همچنین متن‌هایی که به عنوان لنگر برای لینک دهی استفاده شده اند را بررسی کرده و آن‌ها را مورد تجزیه و تحلیلی قرار می‌دهد که آیا این متن‌ها ارزش لنگر بودن را دارند یا خیر.

نکات مهم در هنگام استفاده از Majestic SEO Tools
این ابزار دارای بخش رایگان است ولی برای استفاده از تمام ویژگی‌های آن باید ماهانه رقم 50 دلار را پرداخت کنید.
نکته مهم استفاده از این ابزار است که به دلیل ساختار قدیمی خود، کمی استفاده از آن سخت است. بر اساس اطلاعات بدست آمده UX سایت Majestic SEO Tools قدیمی است.
دسترسی به Majestic SEO Tools برای کاربران ایرانی به راحتی امکان‌پذیر است.
ثبت نام در آن رایگان است و شما می‌توانید در صفحه اول آن به راحتی ادرس سایت خود را قرار داده و آن را از لحاظ بک لینک بررسی کنید.
در صورتی که بخواهید گزارش کامل بررسی آدرس دامنه سایت خود یا رقیب را مشاهده کنید باید در سایت ثبت نام کرده و یکی از پلن های حق اشتراک ماهانه را پرداخت کنید.

Seobility (رایگان – پولی)
یکی از ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در بخش Link building tools که به صورت تخصصی لینک‌ها و بک لینک‌ها را تحلیل می‌کند ابزار Seobility است. این ابزار به‌خوبی بک لینک‌ها را به صورت کلی بررسی می‌کند. در داشبورد کلی این سایت، همه بک لینک‌ها را به صورت مرتب شده به شما نمایش می‌دهد.
همچنین نوع لینک‌ها به صورت nofollow/follow نیز مشخص شده اند. علاوه بر این هر لینک بر اساس یک الگوریتم رتبه بندی ارزیابی می‌شود تا مشخص شود که رتبه سایتی که بک لینک داده از شما بالاتر است یا پایین تر، همچنین مشخص می کند لینک ارائه شده چقدر ارزشمند است.

معرفی تمامی ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار و بررسی آن‌ها
علاوه بر این در این بخش شما می‌توانید بین این لینک ها جستجو کنید. لیست ارائه شده را میتوان به صورت هفتگی و ماهانه بروزرسانی کرد تا مشخص شود که تعداد بک لینک‌ها در هفته و ماه چقدر افزایش یا کاهش داده است.
نکات مهم در هنگام استفاده از ابزار Seobility
دسترسی به این سایت دارای محدودیت نیست.
ثبت نام در این سایت رایگان است ولی برای استفاده از تمامی امکانات باید یکی از حق اشتراک های ماهانه را انتخاب کنید.
بروز رسانی هفتگی در اختیار شما قرار می‌گیرد.
ابزارهای بک لینک به شما اعلام می‌کنند که در کدام سایت‌ها بک لینک سازی کنید اعتبار سایت خود را می‌توانید افزایش دهید.
می‌توانید سایت‌های رقبا را قرار داده تا آن‌ها را از لحاظ بک لینک مورد بررسی قرار دهید.
بخش چهارم

بررسی ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در بخش Technical SEO tools

SEMrush(رایگان – پولی)
یکی از مطرح ترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در بخش Technical SEO tools استفاده از ابزار SEMrush است. شهرت SEMrush به این دلیل است که داده‌های دقیق برای تحلیل را در اختیار شما قرار می‌دهد. در واقع چیزی که SEMrush را نسبت به رقبای خود برتر می‌کند این است که داده ها را به‌خوبی تجزیه و تحلیل می‌کند در نتیجه شما می‌توانید استفاده های بسیار مفیدی از اطلاعات داده شده توسط این ابزار داشته باشید.
در دنیای سئو معمولا SEMrush را به عنوان یکی از فنی ترین ابزارهای بررسی تکنیکال سئو و یکی از فنی ترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار می شناسند. اگر به صورت حرفه‌ای در زمینه تحلیل داده ها و رقبا فعالیت کنید این ابزار می‌تواند اطلاعات شگفت انگیزی را در اختیار شما قرار دهد.
نکات مهم در هنگام استفاده از ابزار SEMrush برای لینک سازی
این سایت دارای بخش رایگان برای کاربران است ولی خدمات ارائه شده در این بخش به دلیل رایگان بودن محدود است.
برای استفاده از تمام قابلیت‌های معرفی و ارائه شده در این سایت باید هزینه اشتراک ماهانه پرداخت کنید که به دلار است.
این ابزار برای کاربران ایرانی شامل تحریم و محدودیت است و باید از ابزارهای خاص رفع محدودیت دسترسی استفاده کنید.

MozBar (رایگان – پولی)
برای بررسی یک سایت از لحاظ سئو شما می‌توانید از یکی از ساده ترین و بهترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در بخش Technical SEO tools استفاده کنید. ابزاری که توسط مجموعه Moz Pro ارائه شده است به عنوان MozBar شناخته می‌شود. این ابزار ساده و کارآمد به عنوان یک بخش تجزیه و تحلیل کننده سایت شناخته می‌شود.
در واقع MozBar مواردی مانند Moz Domain Authority و Page Authority، وضعیت Google Caching، سایر کدها مانند کدگذاری و چیزهای منظمی مانند صفحه Metas را مورد بررسی قرار می‌دهد. همچنین با استفاده از این ابزار می‌توانید عناصر پیشرفته دیگری مانند تگ‌های rel=”canonical”، زمان بارگذاری صفحه، نشانه‌گذاری و حتی وضعیت HTTP صفحه را مشاهده کنید.

معرفی تمامی ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار و بررسی آن‌ها

نکات مهم در هنگام استفاده از ابزار Moz Pro
استفاده عمومی از این ابزار رایگان است و برای استفاده کامل از این ابزار باید در سایت MozPro ثبت نام کنید.
این ابزار به عنوان یکی از مطرح ترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار به صورت افزونه روی مرورگر شما نصب می‌شود.
به راحتی برای کاربران ایرانی قابل دسترس است.

Google Search Console (رایگان)
یکی از مهم‌ترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در بخش Technical SEO tools استفاده از ابزار Google Search Console است. این ابزار به راحتی و تنها با استفاده از جیمیل در اختیار شما قرار می‌گیرد و شما می‌توانید به راحتی از تمام بخش‌های آن به صورت رایگان استفاده کنید.
این ابزار به عنوان اصلی ترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار برای بررسی Technical SEO tools شناخته می‌شود. نسخه جدید و بروز رسانی شده گوگل در سال 2021 ایرادات آن را به‌خوبی برطرف کرده و در عین حال ویژگی‌های زیادی را به آن اضافه کرده است. قابلیت گزارش دهی این ابزار بسیار بالا بوده و به‌خوبی تمام بخش‌های مختلف سایت را مورد بررسی قرار می‌دهد.

معرفی تمامی ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار و بررسی آن‌ها
نکات مهم در هنگام استفاده از Google Search Console
برای استفاده از این سرویس باید اکانت جیمیل داشته باشید.
اگر از گوگل آنالیتیک استفاده می‌کنید دیگر نیازی به دانلود فایل تأیید صلاحیت سرویس Google Search Console نیست و شما با همان تأیید صلاحیت گوگل آنالیتیکس هم می‌توانید از این سرویس استفاده کنید.
می‌توانید برای بخش‌های مختلف سایت خود چندین سرویس Google Search Console داشته باشید.
استفاده از این سرویس به عنوان یکی از مشهور ترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار، برای کاربران ایرانی آزاد است.
این سرویس کاملاً رایگان است و هیچ هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌کند.

Google Analytics (رایگان)
یکی از مهم‌ترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در بخش Technical SEO tools استفاده از ابزار Google Analytics است. در واقع این ابزار به عنوان یک پلتفرم تحلیلی قوی برای تجزیه و تحلیل سایت‌ها از لحاظ سئو و بخش‌های دیگر شناخته می‌شود. این ابزار به عنوان یکی از مطرح ترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار به‌خوبی اطلاعات مورد نیاز کاربران را به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. اگر گوگل آنالیتیکس را به درستی راه اندازی کنید می‌تواند در بخش‌های مختلف Technical SEO tools حسابی به شما کمک کند.

معرفی تمامی ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار و بررسی آن‌ها
نکات مهم در هنگام استفاده از سرویس Google Analytics
برای استفاده از این سرویس باید یک اکانت جیمیل داشته باشید.
استفاده از این سرویس کاملاً رایگان است
برای استفاده از این سرویس باید یک کد مخصوص را در هدر سایت خود قرار دهید تا اطلاعات سایت شما را استخراج کند. می‌توانید برای این کار از یک فایل HTML هم استفاده کنید.
این سرویس برای کاربران ایرانی شامل تحریم‌ها است و شما باید با استفاده از ابزارهای رفع محدودیت با آن کار کنید.

Google PageSpeed Insights (رایگان)
یکی از مهم‌ترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در بخش Technical SEO tools استفاده از ابزار Google PageSpeed Insights است. این ابزار به عنوان یکی از جدیدترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار به‌خوبی در بخش‌های مختلف مانند سرعت و معیار های سئو سایت را در دو بخش نسخه موبایل و نسخه کامپیوتر مورد بررسی قرار می‌دهد.
نکته مهم این است که این ابزار سرعت متوسط صفحه را دریافت می‌کند در نتیجه تست های سرعت این ابزار خیلی دقیق نیست و ممکن است شما با این ابزار یک نتیجه به دست بیاورید و سپس از ابزارهای دیگر استفاده کنید و نتایج دیگری به دست بیاورید.
نکته مهم در خصوص ابزار Google PageSpeed Insights این است که این ابزار تصاویر را به‌خوبی بررسی نمی‌کند و به همین دلیل سرعت بررسی های آن در صفحات سایت‌ها بالاتر می رود. اگر صفحه شما دارای تصاویر متعدد است بهتر است آن را با ابزارهای دیگری نیز تست کنید تا نتایج بدست آمده مطمئن تر باشد.
نکات مهم در هنگام استفاده از Google PageSpeed Insights
برای استفاده از این سرویس باید اکانت جیمیل داشته باشید.
اگر از گوگل آنالیتیک استفاده می‌کنید دیگر نیازی به دانلود فایل تأیید صلاحیت سرویس Google PageSpeed Insights نیست و شما با همان تأیید صلاحیت گوگل آنالیتیکس هم می‌توانید از این سرویس استفاده کنید.
می‌توانید برای بخش‌های مختلف سایت خود چندین سرویس Google PageSpeed Insights داشته باشید.
استفاده از این سرویس به عنوان یکی از جدیدترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار برای کاربران ایرانی آزاد است.
این سرویس کاملاً رایگان است و هیچ هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌کند.

Bing Webmaster Tools (رایگان)
یکی دیگر از ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در بخش Technical SEO tools استفاده از ابزار Bing Webmaster Tools است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا بخش‌های مختلف سایت خود را بر اساس موتور جست‌وجوی بینگ مایکروسافت بررسی کنید. این ابزار اطلاعات مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهد اما این اطلاعات بر اساس نتایج بدست آمده از موتور جستجوی بینگ است و برای موتور جست‌وجوی گوگل کاربرد ندارد.

معرفی تمامی ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار و بررسی آن‌ها
اگر می خواهید در موتور جست‌وجوی بینگ هم سایت خود را از لحاظ سئو و Technical SEO tools مورد بررسی قرار دهید می‌توانید از این ابزار به عنوان یکی از جدیدترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار استفاده کنید. کاربران استفاده کننده از موتور جستجوی بینگ در دنیا کمتر از 10 درصد هستند و معمولا خارج از ایران هستند به همین دلیل خیلی این ابزار مورد استفاده مدیران سئوی سایت‌ها قرار نمی‌گیرد.
نکات مهم در هنگام استفاده از Bing Webmaster Tools
برای استفاده از این ابزار نیاز به یک ایمیل مایکروسافت دارید.
استفاده از این ابزار برای کاربران ایرانی کاملاً رایگان و آزاد است.

WooRank Website Reviews (رایگان – پولی)
یکی از دیگر از ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در بخش Technical SEO tools که به صورت حرفه‌ای و تخصصی سایت‌ها را از لحاظ Technical SEO tools مورد بررسی قرار می‌دهد سایت WooRank Website Reviews است.
نکته قابل‌توجه در خصوص این ابزار این است که در بروز رسانی خود توانسته این ویژگی را اضافه کند که سایت‌ها را بر اساس الگوریتم های Core Web Vitals گوگل مورد بررسی قرار دهد.
این به این معنی است که سایت شما با استفاده از الگوریتم های خاص گوگل که با نام Core Web Vitals شناخته می شوند، مورد بررسی قرار می‌گیرد. در نتیجه نتایج بدست آمده خیلی به نتایجی الگوریتم های گوگل شبیه است. شما می‌توانید با بروزرسانی و رفع ایرادات خیلی به استانداردهای اصلی گوگل نزدیک شوید.

معرفی تمامی ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار و بررسی آن‌ها

نکات مهم در هنگام استفاده از WooRank Website Reviews
این ابزار به عنوان یکی از مدرن ترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار، برای کاربران ایرانی بدون محدودیت دسترسی است.
این سایت کاربران ایرانی را شامل تحریم‌های خود نکرده است.
این سایت دارای بخش رایگان است ولی امکانات ارائه شده در بخش رایگان بسیار محدود است
بخش‌های پولی سایت شامل 3 پلن مختلف است که هرکدام از آن‌ها محدودیت‌هایی دارد پلن های ارزان‌تر تنها فقط یک سایت و یا 5 سایت را برای بررسی قبول می‌کنند.
هزینه حق اشتراک این سایت به صورت ماهانه است و در صورت خرید پنل کاملاً حرفه‌ای 4 ماه رایگان نیز برای شما محاسبه می‌شود.
برای استفاده از این سایت به صورت رایگان یا پولی باید در آن ثبت نام کنید.

Screaming Frog (رایگان محدود – پولی)
یکی از ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در بخش Technical SEO tools که باید حتماً از آن استفاده کنید ابزار Screaming Frog است. این ابزار خطاهای بسیار پایینی در هنگام بررسی سایت شما دارد. این ابزار می‌تواند در بخش‌های زیر سایت شما را مورد بررسی قرار داده و ایرادات زیرا را پیدا کند:
بررسی صفحاتی که عنوان ندارد
بررسی صفحاتی که توضیحات متا ندارند.
بررسی صفحاتی که کلمات کلیدی متا در آن‌ها به کار نرفته است.
بررسی صفحاتی که در آن‌ها تصاویر از حد استاندارد خارج شده است.
بررسی صفحاتی که دارای خطا در بخش URL هستند.
بررسی صفحات سایت در خصوص خطاها و قوانین متعارف در آن‌ها.
بررسی صفحات در خصوص مشکل صفحه بندی.
بررسی صفحات در خصوص مشکلات سئوی بین المللی.
بررسی عمیق صفحات از لحاظ کد های قرار داده شده در آن.

معرفی تمامی ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار و بررسی آن‌ها

نکات مهم در هنگام استفاده از Screaming Frog
استفاده از این سایت برای کاربران ایرانی با محدودیت‌هایی همراه است.
برای برخی کاربران ایرانی ممکن است سایت به صورت کامل اجرا نشود و یا شما را شامل تحریم‌ها قرار دهد.
شما می‌توانید از نرم‌افزار ارائه شده توسط این سایت به راحتی استفاده کنید
بعد از نصب باید آدرس سایت و یا صفحه ای که میخواهید بررسی کنید را وارد نرم‌افزار کرده و صبر کنید تا نرم‌افزار تمام بخش‌های سایت را دانلود کرد و آن را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار دهد.

بخش پنجم

بررسی ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در بخش Rank tracking tools

SEMrush (رایگان – پولی)
یکی از مهم‌ترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در بخش Rank tracking tools ابزارهای ارائه شده در مجموعه SEMrush است. این مجموعه به عنوان یک پلتفرم قابل اعتماد داده ها از از گوگل دریافت کرده و رتبه بندی سایت‌ها را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. آدرس های URL بر اساس کلمات کلیدی به صورت روزانه ردیابی و مرتب می‌شوند.
همین امر باعث شده است که SEMrush به عنوان قابل اعتماد ترین ابزار برای بررسی رتبه سایت‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. داده ها بر اساس موقعیت شما، استفاده از دستگاه های مختلف مثل رایانه و موبایل ردیابی و جمع‌آوری می‌شوند. همچنین ویژگی‌های زیادی برای فیلتر کردن داده ها در اختیار شما قرار داده شده است.

معرفی تمامی ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار و بررسی آن‌ها

نکات مهم در هنگام استفاده از ابزار SEMrush در بخش Rank tracking tools
این سایت دارای بخش رایگان برای کاربران بوده و ثبت نام در آن ازاد است.
برای استفاده از امکانات حرفه‌ای باید حق اشتراک ماهانه پرداخت کنید.
این ابزار به عنوان یکی از بهترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار، برای کاربران ایرانی شامل تحریم و محدودیت است.
دسترسی به این سایت با استفاده از ابزارهای رفع محدودیت امکان‌پذیر است.

Ahrefs (رایگان – پولی)
یکی از مهم‌ترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در بخش Rank tracking tools استفاده از ابزار ردیابی رتبه سایت در مجموعه Ahrefs است. این مجموعه دارای یکی از بهترین ابزارها برای ردیابی رتبه است که به شما امکان می‌دهد رتبه بندی خود را در طول زمان نظارت کنید. همچنین شما می‌توانید عملکرد سایت خود را با رقبای خود مقایسه کرده و گزارش های برنامه ریزی شده را مستقیماً دریافت کنید. همچنین با استفاده از این ابزار می‌توانید رتبه بندی سایت خود را در محیط های دسکتاپ و موبایل را ردیابی کنید.
نکات مهم در هنگام استفاده از ابزار Ahrefs در بخش Rank tracking tools
استفاده از این ابزار رایگان نیست و شما باید حق اشتراک پرداخت کنید.
برای 7 روز اول شما باید فقط 7 دلار پرداخت کنید.
بعد از آن باید یک پلن را انتخاب کرده و براساس آن باید حق اشتراک پرداخت کنید.
دسترسی به این سایت برای کاربران ایرانی بدون محدودیت است.
این سایت کشور ایران را در لیست کشورهای تحریم قرار داده و در لیست کشورهای مورد تأیید این سایت قرار ندارد.

Moz Pro (رایگان – پولی)
یکی از مهم‌ترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در بخش Rank tracking tools استفاده از سایت Moz Pro و استفاده از ابزار Moz Rank Checker است. این پلتفرم همچنین رتبه‌ بندی‌هایی را برای کلمات کلیدی بالقوه‌ای که ممکن است بخواهید از آن‌ها استفاده کنید را انجام می دهد. همپنین کلمات کلیدی را ردیابی کرده و نحوه عملکرد آنها را به شما نمایش می‌دهد.
همچنین یک سیستم ثبت نمره دشوار در این پلتفرم وجود دارد که یک نمره دشواری برای کلمات پیدا شده اختصاص می‌دهد تا به شما کمک کند تشخیص دهید که رتبه بندی آن‌ها در SERP انتخابی شما چقدر آسان یا دشوار است. گوگل، بینگ یا یاهو، شما می‌توانید به راحتی از بین این سه موتور جست‌وجو هرکدام را که میخواهید انتخاب کرده و فرایند بررسی و رتبه بندی را به راحتی انجام دهید.

معرفی تمامی ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار و بررسی آن‌ها

پلتفرم Moz Rank Tracker می‌تواند گزارش‌های رتبه‌بندی فوری ایجاد کند تا به شما در اولویت‌بندی استراتژی‌های سئو کمک کند. این یک پلت فرم تجزیه و تحلیل SEO قابل اعتماد است که می‌تواند به بهبود عملکرد وب‌سایت شما از طریق بهینه‌سازی موتور جستجو کمک کند.

نکات مهم در هنگام استفاده از ابزار Moz Pro
استفاده از این سرویس برای 30 روز رایگان است. برای ثبت نام اطلاعات کارت اعتباری شما دریافت می‌شود. (به عنوان کاربر ایرانی و محدودیت های کارت اعتباری بین المللی می‌توان اطلاعات کارت اعتباری اشتباه وارد کرد ولی به محض پایان یافتن 30 روز حساب کاربری غیر فعال می‌شود)
این ابزار روی مرورگر شما نصب نمی‌شود و به شما در سایت Moz Pro یک داشبورد کاربری داده می‌شود.
این ابزار به راحتی برای کاربران ایرانی قابل دسترس بوده و محدودیتی برای استفاده ندارد.
اگر اکانتی در سایت Moz Pro داشته باشید با همان اکانت می‌توانید وارد سایت شده و از این ابزار استفاده کنید.

بخش ششم

بررسی ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در بخش Analytics tools

Google Search Console (رایگان)
یکی از مهم‌ترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در بخش Analytics tools استفاده از ابزار Google Search Console است. این ابزار اطلاعات کاملی از سایت شما را در اختیار شما قرار می‌دهد. با استفاده از این ابزار می‌توانید سایت را از لحاظ تناسب برای موبایل و سیستم های دسکتاپ بررسی کنید. همچنین می‌توانید لینک‌های خراب و تأیید نشده را به راحتی شناسایی کنید. با استفاده از این سایت می‌توانید نقشه سایت خود را به پلتفرم گوگل معرفی کنید تا شناسایی کند.
با استفاده از این پلتفرم شما می‌توانید به راحتی لینک‌های خود را به صورت دستی ایندکس کنید. تعداد بازدید ها را مشاهده کنید. بر اساس کلمات کلیدی نرخ کلیک ها را دسته بندی کنید. بیشترین صفحه هایی که ورودی داشته اند را مشخص کنید و هزاران کار دیگر که با کمک اطلاعات جمع‌آوری شده توسط الگوریتم های گوگل امکان‌پذیر است.

معرفی تمامی ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار و بررسی آن‌ها

نکات مهم در هنگام استفاده از پلتفرم Google Search Console
برای استفاده از این پلتفرم تنها به یک ایمیل نیاز دارید.
این پلتفرم فرایند فعال سازی و اعتبار سنجی را با استفاده از گوگل آنالیتیکس انجام می‌دهد.
شما می‌توانید بخش‌های مختلف سایت خود را به این پلتفرم معرفی کنید.
استفاده از این پلتفرم کاملاً رایگان است.
دسترسی به این پلتفرم برای کاربران ایرانی آزاد بوده و محدودیتی ندارد.

Google PageSpeed Insights (رایگان)
یکی از مهم‌ترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در بخش Analytics tools استفاده از ابزار Google PageSpeed Insights است. این ابزار به‌خوبی بخش‌های مختلف سایت شما را مورد بررسی قرار می‌دهد و اطلاعات و داده‌های جمع‌آوری شده را به صورت نمودار و جداول به شما نمایش می‌دهد. بخش‌هایی که نیاز به اصلاح دارند به صورت قرمز رنگ مشخص شده اند.
همچنین این پلتفرم به سایت شما بر اساس فاکتورهای مختلف از قبیل، سرعت، روش استفاده از قواعد سئو و موارد دیگر امتیاز می‌دهد. هرچه امتیاز شما به 100 نزدیک تر باشد رتبه سایت شما بهتر خواهد بود.
نکات مهم در هنگام استفاده از Google PageSpeed Insights
برای استفاده از این سرویس باید اکانت جیمیل داشته باشید.
این ابزار برای کاربران ایرانی محدودیت و تحریم ایجاد کرده است.
برای دسترسی به آن باید از ابزارهای رفع محدودیت استفاده کنید.
سایت‌های ایرانی تحت پوشش این ابزار هستند و تنها برای ورود باید از ابزارهای رفع محدودیت استفاده کنید.
اگر از سرویس‌های Google Search Console و Google Analytics استفاده می‌کنید فرآیند تأیید هویت و اعتبار سنجی شما به صورت خودکار انجام خواهد شد.
از پلتفرم Google Search Console برای این ابزار یک دسترسی ایجاد شده است.

Google Analytics (رایگان)
یکی از مهم‌ترین اصلی ترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در بخش Analytics tools را می‌توان پلتفرم Google Analytics نامید. این پلتفرم کاملاً رایگان است و برای تمامی سایت‌ها و کشورها قابل استفاده است. نکته قابل‌توجه این است که این پلتفرم در سال 2020 -2021 یک بروزرسانی مهم دریافت کرد و حتی ظاهر آن نیز دچار تغییر شد تا به بهترین شکل ممکن خدمات و امکانات خود را در اختیار کاربران قرار دهد.
تجزیه و تحلیل ترافیک وب‌سایت، تجزیه و تحلیل رفتار کاربران، بررسی نرخ بانس ریت (نرخ پرش)، بررسی نرخ تبدیل هدف و تعداد بازدیدکنندگان در زمان واقعی تنها بخش‌هایی از این ابزار فوق العاده عالی است. اگر از ابزار های دیگر گوگل مثل Google Search Console و Google PageSpeed Insights هم استفاده می‌کنید تنها نیاز به فعال سازی این ابزار داشته و آن‌ها با اعتبار Google Analytics به راحتی سایت شما را تحت پوشش خواهند داشت.

معرفی تمامی ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار و بررسی آن‌ها

نکات مهم در هنگام استفاده از سرویس Google Analytics
برای استفاده از این پلتفرم تنها به یک ایمیل نیاز است.
فرایند ثبت سایت در این پلتفرم کمی سخت بوده ولی می‌توانید قدم به قدم با استفاده از راهنماهای فارسی این کاررا انجام دهید.
استفاده از این پلتفرم برای همه رایگان است.
در هنگام فعال سازی، سایت شما باید توسط گوگل تأیید و اعتبار سنجی شود. برای اینکار دو راه به شما پیشنهاد می‌شود، یا باید کد فعال سازی را در هدر سایت خود قرار دهید و یا باید فایل HTML مربوط را در پوشه روت هاست خود قرار دهید. برخی از افراد راه حل دوم را بهتر می دانند.
این سرویس کاربران ایرانی را برای دسترسی مورد تحریم قرار داده و شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای رفع محدودیت به راحتی وارد این سایت شده و سایت خود را در آن ثبت کنید.
این ابزار برای دامنه های.ir هم کار می‌کند، فقط فرآیند ثبت نام شامل تحریم است.
بعد از ثبت نام به راحتی تمام امکانات برای بررسی سایت در اختیار شما خواهد بود.

Screaming Frog (رایگان محدود – پولی)
یکی از مهم‌ترین اصلی ترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در بخش Analytics tools را می‌توان نرم‌افزار Screaming Frog نامید. این نرم‌افزار به راحتی روی سیستم شما نصب شده و سپس آدرس سایت را دریافت می‌کند. این نرم‌افزار با دانلود فایل ها و صفحات مورد نیاز خود اقدام به بررسی بخش به بخش سایت شما می‌کند.
داده‌های جمع‌آوری شده توسط این نرم‌افزار در قالب گزارش های فنی در اختیار شما قرار می‌گیرد. فرآیند جمع‌آوری اطلاعات از سایت شما توسط ربات های این نرم‌افزار انجام می‌شود. این جمع‌آوری اطلاعات بر اساس سرعت اینترنت و حجم سایت شما می‌تواند از چند دقیقه تا چند ده دقیقه باشد. همچنین این نرم‌افزار می‌تواند به راحتی خطاهای موجود در سایت شما را شناسایی و آن را برای شما پیدا کند.
نکات مهم در هنگام استفاده از Screaming Frog در بخش Analytics tools
برای این کار باید نرم‌افزار Screaming Frog را از سایت اصلی دانلود کنید. نسخه دانلود شده را میتوان روی ویندوز سیستم خود به راحتی نصب کنید.
نرم‌افزار دانلود شده تا 500 آدرس URL را به صورت رایگان بررسی می‌کند. برای بررسی آدرس های بیشتر باید نسخه پولی آن را خریداری کنید.
برخی امکانات در نسخه نرم‌افزار رایگان محدودیت دارد.
استفاده از این نرم‌افزار برای تمامی کاربران آزاد است.
دسترسی به سایت Screaming Frog برای کاربران ایرانی با محدودیت‌هایی روبرو است و برای دسترسی باید از نرم‌افزار های رفع محدودیت استفاده کنید.
این نرم‌افزار سایت‌های ایرانی را پشتیبانی می‌کند.

بخش هفتم

بررسی ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در بخش Local SEO tools

Moz Local (رایگان – پولی)
یکی از ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در بخش Local SEO tools برای بررسی سایت‌ها در خصوص استفاده کنندگان محلی ابزار Moz Local است. پلتفرم Moz Local یک ابزار اصلی مدیریت سایت به صورت محلی است که به کاربران امکان می‌دهد لیست های محلی (مشتریان و بازدیدکنندگان محلی) را مدیریت کرده و به صورت سفارشی لیست را بررسی و تحلیل کنند. این ابزار همچنین با جمع‌آوری‌کننده‌های داده (مانند گوگل) کار می‌کند تا به ارائه این لیست ها و فهرست ها کمک کند.

معرفی تمامی ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار و بررسی آن‌ها

پلتفرم Moz Local به شما کمک می‌کند که به راحتی گزارش های سایت خود را بر اساس اطلاعات و داده‌های محلی دسته بندی کنید. همچنین این پلتفرم به شما این امکان را می‌دهد که دستگاه های استفاده کننده مانند کامپیوتر و موبایل را دسته بندی و فهرست بندی کنید.

نکات مهم در هنگام استفاده از ابزار Moz Local
استفاده از این سرویس برای همه کاربران رایگان است.
در ابتدا نیازی به ثبت نام نیست و شما می‌توانید با وارد کردن آدرس سایت و کد منطقه خود آن را بررسی کنید.
ابزار Moz Local تنها برای کشورهای امریکا، کانادا و انگلستان فعال است و شامل دیگر کشورها نمی‌شود.

Screaming Frog (رایگان محدود – پولی)
یکی از ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در بخش Local SEO tools برای بررسی سایت‌ها استفاده از ابزار Screaming Frog است. در واقع اگر به دنبال ابزارهای رایگان سئوی محلی هستید، Screaming Frog یک گزینه عالی است. نرم افزار Screaming Frog به شما کمک می‌کند تا HTML و هاست وب‌سایت خود را بررسی و فهرست بندی کنید، علاوه بر این به شما کمک می‌کند پیوندهای خراب را پیدا کنید تا به رتبه بندی سئوی محلی خود آسیب نرسانید.
نکات مهم در هنگام استفاده از Screaming Frog در بخش Local SEO tools
برای این کار باید نرم‌افزار Screaming Frog را از سایت اصلی دانلود کنید.
نسخه رایگان این نرم‌افزار دارای محدودیت‌هایی است و 500 آدرس URL را بررسی می‌کند.
برای بررسی های بیشتر باید نسخه پولی آن را استفاده کنید.
دسترسی به سایت Screaming Frog برای کاربران ایرانی با محدودیت‌هایی همراه است و باید از ابزارهای رفع محدودیت استفاده کنید.

Google Adwords Keyword Planner (پولی)
یکی از ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در بخش Local SEO tools برای بررسی سایت‌ها استفاده از ابزار Google Adwords Keyword Planner است. این ابزار برای کاربران ایرانی قابل دسترس نیست و باید از ابزارهای رفع محدودیت برای دسترسی به آن استفاده کنند.
همچنین برای استفاده از این ابزار باید هزینه آن را به دلار و با استفاده از کارت‌های اعتباری پرداخت کنید. شرکت‌هایی در این زمینه وجود دارند که میتوانند به راحتی خدمات پرداختی را به شما ارائه دهند. این ابزار برای تقویت کلمات کلیدی و بهبود سئوی محلی سایت شما به‌خوبی کار می‌کند. در مرحله تحقیق کلمه کلیدی، می‌توانید ترافیک کلمات کلیدی خاص را شناسایی کنید و بر اساس جستجوهای محلی، کلمات کلیدی محلی جدید را بیابید.

معرفی تمامی ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار و بررسی آن‌ها

نکات مهم در هنگام استفاده از Google Adwords Keyword Planner در بخش Local SEO tools
این ابزار رایگان نیست.
کشور ایران برای این ابزار تحریم است و برای رفع این محدودیت باید از ابزارهای خاص استفاده کرد.
یکی از معتبر ترین ابزارها برای بهبود سئوی محلی است.
استفاده از این ابزار به دلیل پولی بودن، نیاز به دانش و تجربه بالایی دارد.
برای استفاده از این ابزار به یک ایمیل نیاز دارید.

Ahrefs (رایگان – پولی)
یکی از ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در بخش Local SEO tools برای بررسی سایت‌ها استفاده از پلتفرم Ahrefs است. پلتفرم Ahref می‌تواند با ارائه بک لینک دقیق برای هر وب‌سایتی که می خواهید، به استراتژی سئوی محلی شما کمک کند.
این پلتفرم به شما کمک می‌کند تا ببینید چه کسی به سایت شما لینک می‌دهد، از چه لنگری (متن استفاده شده برای لینک) برای بک لینک‌های شما استفاده شده و بک لینک‌های شما چقدر قوی هستند. این پلتفرم به شما امکان می‌دهد قدرت بک لینک‌های رقیب خود را بررسی کنید.
نکات مهم در هنگام استفاده از ابزار Ahrefs در بخش Rank tracking tools
استفاده از این پلتفرم پولی است.
در صورت پرداخت، برای 7 روز اول شما باید فقط 7 دلار پرداخت کنید
چند نوع پلن با قیمت و امکانات مختلف به شما پیشنهاد می‌شود.
دسترسی به این سایت برای کاربران ایرانی بدون محدودیت است.
این سایت کشور ایران را در لیست کشورهای تحریم قرار داده و در لیست کشورهای مورد تأیید این سایت قرار ندارد.

PageSpeed Insights (رایگان)
یکی از ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در بخش Local SEO tools برای بررسی سایت‌ها استفاده از پلتفرم PageSpeed Insights است. بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط این پلتفرم، سرعت بارگذاری صفحات وب شما تاثیر بسزایی در رتبه بندی سئوی محلی شما خواهد داشت. هرچه صفحات شما کندتر بارگذاری شوند، احتمال اینکه بازدیدکنندگان در صفحه شما باقی بمانند کمتر است. این می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی بر نرخ پرش شما داشته باشد که می‌تواند به رتبه شما آسیب برساند.
با استفاده از پلتفرم PageSpeed Insights زمان‌های بارگذاری سایت شما بررسی شده و پیشنهاداتی در مورد نحوه بهبود آن به صورت رایگان به شما ارائه می‌شود.

نکات مهم در هنگام استفاده از Google PageSpeed Insights
برای استفاده از این ابزار باید در گوگل ثبت نام کنید این کار با یک جیمیل به راحتی انجام می‌شود.
این ابزار کشور ایران را مورد تحریم قرار داده و IP های ایران را باز نمی‌کند.
برای ثبت سایت خود می‌توانید از ابزارهای رفع محدودیت استفاده کنید.
استفاده از این سایت کاملاً رایگان است.

بخش هشتم

بررسی ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در بخش Other tools

ابزار Ubersuggest برای ردیابی کلمات کلیدی (رایگان – پولی)
یکی از ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار ابزار Ubersuggest است. پلتفرم Ubersuggest که توسط نیل پاتل (یکی از افراد برجسته در زمینه تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ) توسعه داده شده است، این ابزار به شما کمک می‌کند کلمه کلیدی رایگان را به راحتی پیدا کنید.
همچنین می‌توانید به راحتی کلمات کلیدی را هدف گذاری کرده و رتبه سایت خود بر اساس این کلمات را در جست جو های SERP بررسی و تحلیل کنید. این ابزار به راحتی صدها پیشنهاد از کلمه کلیدی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.

معرفی تمامی ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار و بررسی آن‌ها

نکات مهم در هنگام استفاده از Ubersuggest
استفاده از این ابزار به صورت محدود رایگان است.
برای مشاهده امکانات بیشتر باید هزینه استفاده از این ابزار را پرداخت کنید.
دسترسی به این ابزار بدون محدودیت برای کاربران ایرانی است.

SpyFu (پولی)
یکی از ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار ابزار SpyFu است. با استفاده از این ابزار شما به راحتی می‌توانید تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی در هر ماه جستجو می‌شود را مشاهده کرده و در عین حال به راحتی درجه سختی آن کلمه کلیدی را تعیین کنید. این یکی از دقیق ترین ابزارهای تحلیل سئو در ابزار است.

معرفی تمامی ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار و بررسی آن‌ها

نکات مهم در هنگام استفاده از SpyFu
این ابزار رایگان نیست.
برای استفاده از این ابزار شما باید در این سایت ثبت نام کنید.
دسترسی به این ابزار برای کاربران ایرانی بدون محدودیت است.
در هنگام ثبت نام 3 پلن مختلف به شما پیشنهاد می‌شود. این پلن ها از لحاظ امکانات با یکدیگر تفاوت دارند و کامل ترین پلن نسخه Professional است.

SEOQuake (رایگان – پولی)
یکی از ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار ابزار SEOQuake است. پلتفرم SEOQuake یکی از بهترین ابزارهای رایگان سئو است. این ابزار به عنوان یک افزونه به گوگل کروم اضافه می‌شود. این افزونه کروم به عنوان یک ابزار جستجوگر سئو عمل می‌کند و ممیزی‌های سایت را در صفحه انجام می‌دهد، پیوندهای داخلی و خارجی سایت شما را ارزیابی کرده و مقایسه‌های وب‌سایت را برای تعیین عملکرد شما در برابر رقبا انجام می‌دهد.
از دیگر ویژگی‌های این ابزار می‌توان به تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی مانند چگالی کلمات کلیدی، داشبورد سئوی بسیار کاربردی اشاره کرد که به شما امکان می‌دهد به راحتی داده ها را دانلود و برای افراد کلیدی تیم خود ارسال کنید.
نکات مهم در هنگام استفاده از SEOQuake
برای استفاده از این ابزار می‌توانی انار روی مرورگرهای فایرفاکس، گوگل کروم، اپرا و مایکروسافت ادج نصب کنید
نصب این افزونه ها رایگان است
این ابزار برای کاربران ایرانی محدودیت دارد و IP های ایران را تحریم کرده است.
این ابزار از پلتفرم های SEMrush و BRush استفاده می‌کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *