مقالات آموزشی سئو

الگوریتم کواتی (coati) چیست؟ گوگل کواتی جایگزین الگوریتم پاندا

گوگل کواتی جایگزین الگوریتم پاندا

الگوریتم کواتی گوگل چیست؟ گوگل کواتی (coati) جایگزین الگوریتم پاندا

آیا می دانستید که الگوریتم پاندا گوگل از سال 2012 دیگر وجود ندارد؟ در طول سال‌ها نه تنها در الگوریتم رتبه‌بندی اصلی گنجانده شد، بلکه در برخی مواقع به الگوریتم جدیدی به نام کواتی گوگل – Coati تبدیل شد. باید بیشتر بررسی شود که آیا الگوریتم کواتی گوگل (coati) جایگزین پاندا شده و آیا اصلا گوگل به همچین تغییری نیاز داشته است؟

الگوریتم کواتی گوگل یکی از جدیدترین الگوریتم‌هایی است که گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها معرفی کرده است. نکته قابل‌توجه این است که این الگوریتم جایگزین الگوریتم معروف پاندا شده است. الگوریتم بهینه سازی کواتی در واقع یک الگوریتم فرا ابتکاری جدید با الهام از یک موجود زنده است که برای حل مسائل بهینه سازی سایت‌ها و رتبه‌بندی آن‌ها در گوگل پیاده‌سازی شده است. در واقع این الگوریتم نمونه پیشرفته و بروز شده الگوریتم پاندا است.

الگوریتم Coati چیست

منظور از “الگوریتم‌های گوگل” چیست؟

گوگل از مجموعه‌ای از اصول معروف به الگوریتم برای رتبه‌بندی صفحات وب در رتبه‌بندی جستجو استفاده می‌کند. برای تعیین اینکه کاربران در جستجوی چه چیزی هستند و ترتیب صفحات بر اساس اهمیت و قابلیت اطمینان، سیستم‌های پیشرفته گوگل اطلاعات را در سراسر صفحات وب جمع‌آوری می‌کنند.

تغییرات الگوریتم بی‌شماری توسط گوگل در طول زمان انجام شده است. این الگوریتم‌ها شامل بوستون، کافئین، کاساندرا، دومینیک، اسمرلدا، فریتز، فلوریدا، آستین، براندی، آلگرا، بوربن، گیلیگان، الگوریتم تازگی محتوا، الگوریتم رنک برین، الگوریتم کبوتر، الگوریتم پنگوئن، الگوریتم EAT گوگل است. الگوریتم مرغ مگس‌خوار در سال 2013 به‌روزرسانی قابل توجهی را تجربه کرد تا نتایج سفارشی‌تری را به بازدیدکنندگان ارائه دهد. حال یکی از جدیدترین این الگوریتم‌ها الگوریتم کواتی است.

الگوریتم کواتی : اعلام و معرفی 

کیم در گفتگو با بری سوارتز از SERountable در SMX Next 2022 در 15 نوامبر به الگوریتم Google Coati اشاره کرد. در حال حاضر می‌توان آن را به عنوان Panda 2.0 یا نسخه تکامل یافته یا جانشین پاندا توصیف کرد. کیم در صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرده است که از سال 2016 فرآیند بروز رسانی پاندا گسترده‌تر شد و بخش‌های زیادی را برای بروز رسانی پوشش دادیم. در نتیجه هسته بزرگ‌تر شد و هسته اولی از بین رفت. کواتی جانشین پاندا بود، طبق گفته کیم الگوریتم کواتی به‌روزرسانی الگوریتم پاندا و آنچه پاندا به آن تکامل یافته، تبدیل شده است.

کواتی گوگل جایگزین الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندا یکی از قدیمی‌ترین الگوریتم‌های گوگل برای بهینه سازی نتایج جستجو است که از سال 2012 معرفی شد. این الگوریتم به صورت مرتب هر چند ماه یکبار بروز رسانی می‌شد و از متدها و شیوه‌های جدید در آن استفاده می‌شد. بعد از مدتی هسته بروز شده الگوریتم پاندا به صورت کامل با هسته اولیه تفاوت داشت.

دیگر زمان آن شده بود که یک الگوریتم جدید ارائه و الگوریتم قدیمی پاندا بازنشست شود. در همین زمینه هیونگ جین کیم، معاون جستجوی گوگل که بیش از 20 سال است که به بهبود کیفیت جستجو در گوگل فعالیت داشته، الگوریتمی را معرفی کرد که تا هفته گذشته هیچ کس در مورد آن نشنیده بود.

الگوریتم coati یا گوگل کواتی نام الگوریتم جدیدی است که گوگل به جای الگوریتم پاندا معرفی کرده است. در همایش سالانه SMX Next، معاون بخش جست‌وجوی گوگل آقای هیونگ جین کیم در سخنرانی خود اعلام کرد که الگوریتم پاندا که از سال 2012 به طور رسمی معرفی‌شده بود، دیگر در ساختار موتور جست‌وجوی گوگل وجود ندارد و جای خود را به الگوریتمی جدیدتری به نام گوگل کواتی داده است.

الگوریتم کواتی چیست؟

الگوریتم coati یکی از جدیدترین الگوریتم‌های گوگل است که برای رتبه‌بندی سایت‌ها استفاده می‌شود. بر اساس اظهارات معاون بخش جست‌وجوی گوگل، این الگوریتم به تنهایی برای دسته‌بندی سایت‌ها و بررسی سئو آن‌ها استفاده نمی‌شود بلکه همانند دیگر الگوریتم‌های گوگل در رتبه‌بندی و دسته‌بندی سایت‌ها ایفای نقش خواهد کرد.

الگوریتم کواتی جایگزین الگوریتم پاندا شده است. الگوریتم پاندا برای اولین بار در سال 2012 معرفی شد در سال 2016 به عنوان یکی از چند الگوریتم مطرح در زمینه رتبه‌بندی سایت‌ها از لحاظ سئو شناخته شد. با این حال گوگل ساختار موتور جستجوی خود و همچنین الگوریتم‌های آن را هرچند ماه یک‌بار بروزرسانی می‌کند. بروزرسانی‌های انجام‌شده روی الگوریتم پاندا باعث شد که این الگوریتم به یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین الگوریتم‌های گوگل تبدیل شود.

نتیجه این بروزرسانی‌ها باعث پیدایش یک الگوریتم جدیدتر و بهینه‌تر به نام کواتی شده است. الگوریتم کواتی را می‌توان جانشین الگوریتم پاندا نامید. نکته قابل‌توجه در خصوص نام‌گذاری این الگوریتم استفاده از یک حیوان سیاه‌وسفید دیگر است!

الگوریتم کواتی Google Coati Algorithm چیست؟

چرا الگوریتم coati مهم است؟

برای بررسی اهمیت الگوریتم coati باید به اظهارنظرهای گفته شده توسط معاونت بخش جست‌وجوی گوگل توجه کنیم. برای بررسی اهمیت الگوریتم coati باید به اظهارنظرهای گفته شده توسط معاونت بخش جست‌وجوی گوگل توجه کنیم. با توجه به صحبت‌های آقای هیونگ جین کیم ، این الگوریتم نمونه بروز شده و بهبودیافته الگوریتم پاندا است که قطعاً نواقص آن را نداشته و سریع‌تر و باهوش‌تر عمل می‌کند.

با توجه به اهمیت الگوریتم پاندا برای سئو و رتبه‌بندی سایت‌ها، اهمیت الگوریتم coati برای مدیران وب سایت‌ها و سئو کاران و حتی کاربران بیش‌ازپیش می‌شود. تنها موردی که در حال حاضر می‌توان در خصوص این الگوریتم اعلام کرد این است که قرار است کیفیت جست‌وجوی انجام‌شده به شدت بهبود پیدا کند.

در نتیجه محتواهای بی‌ارزش و کپی شده دیگر جایی در نتایج جست‌وجوها نخواهند داشت. همین امر باعث می‌شود که فرایند تولید محتوا با دقت بیشتر و باکیفیت بالاتری انجام شود. در فرایند تولید محتوا باید دقت بیشتر، اطلاعات دقیق‌تر، تحقیق‌های بیشتر و تجزیه‌وتحلیل‌های عمیق‌تر و متفکرانه‌تری ارائه شود تا هر بخش محتوا برای کاربران مفید باشد. در این صورت می‌توان این الگوریتم را به بهترین شکل ممکن تحت تأثیر قرار داد.

در حال حاضر ویژگی‌های بارز این الگوریتم فاش نشده است. اینکه چه تأثیری روی رتبه سایت‌ها می‌گذارد نیز مشخص نشده است. با این حال وقتی گفته شد که به عنوان جانشین الگوریتم پاندا در موتور جست‌وجوی گوگل فعالیت خواهد کرد، به این معنی است که تأثیر بالایی در رتبه‌بندی سایت‌ها خواهد داشت. همچنین روش‌های قدیمی که برای تحت تأثیر قرار دادن الگوریتم پاندا ابداع شده بود ممکن است دیگر کارایی نداشته باشد!

در نتیجه باید تا مشخص شدن روند فعالیت این الگوریتم و روش‌های تحت تأثیر قرار دادن آن صبر کنیم. در ماه‌های آینده قطعاً گوگل اطلاعات بیشتری از این الگوریتم در اختیار وب مسترها و سئو کاران قرار خواهد داد. در صورت ارائه اطلاعات بیشتر این مقاله بروز رسانی خواهد شد تا شما نیز از این تغییرات مطلع شوید.

اهمیت الگوریتم کواتی شامل موارد زیر است:

• این الگوریتم نمونه بروز شده و بهبود یافته الگوریتم پاندا است که قطعاً نواقص آن را نداشته و سریع‌تر و باهوش‌تر عمل می‌کند.

• با توجه به اهمیت الگوریتم پاندا برای سئو و رتبه‌بندی سایت‌ها، اهمیت الگوریتم coati برای مدیران وب سایت‌ها و سئو کاران و حتی کاربران بیش‌ازپیش می‌شود.

• با استفاده از این الگوریتم قرار است کیفیت جست‌وجوی انجام‌شده به شدت بهبود پیدا کند. در نتیجه محتواهای بی‌ارزش و کپی شده دیگر جایی در نتایج جست‌وجوها نخواهند داشت.

• با توجه به استفاده گوگل از این الگوریتم فرآیند تولید محتوا باید با دقت بیشتر و باکیفیت بالاتری انجام شود.

• اهمیت این الگوریتم باعث می‌شود که در فرآیند تولید محتوا، اطلاعات دقیق‌تر، تحقیق‌های بیشتر و تجزیه‌وتحلیل‌های عمیق‌تر و متفکرانه‌تری ارائه شود تا هر بخش محتوا برای کاربران مفید باشد. در این صورت می‌توان این الگوریتم را به بهترین شکل ممکن تحت تأثیر قرار داد.

ویژگی‌های الگوریتم کواتی

در حال حاضر ویژگی‌های بارز این الگوریتم فاش نشده است. اینکه چه تأثیری روی رتبه سایت‌ها می‌گذارد نیز مشخص نشده است. با این حال وقتی گفته شد که به عنوان جانشین الگوریتم پاندا در موتور جست‌وجوی گوگل فعالیت خواهد کرد، به این معنی است که تأثیر بالایی در رتبه‌بندی سایت‌ها خواهد داشت. همچنین روش‌های قدیمی که برای تحت تأثیر قرار دادن الگوریتم پاندا ابداع شده بود ممکن است دیگر کارایی نداشته باشد!

برخی از ویژگی‌های این الگوریتم شامل موارد زیر است:

• بر اساس ساختار این الگوریتم تمرکز اصلی محتوا باید بر روی رفع نیازهای کاربر باشد.

• هرچه محتوا با کیفیت‌تر باشد و کاربر از محتوای نشان داده شده راضی‌تر باشد، این الگوریتم بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

• طبق گفته‌های کیم، این الگوریتم نمونه بروز شده پاندا است پس می‌توان ویژگی‌های اصلی پاندا را نیز در این الگوریتم پیدا کرد. مهم‌ترین ویژگی پاندا تولید محتوای عالی و کیفیت است.

• بر اساس ساختار الگوریتم پاندا، سایت‌هایی که محتوای بی‌کیفیت تولید می‌کنند جریمه (پنالتی) نمی‌شوند و فقط در رتبه‌های پایین‌تر قرار می‌گیرند. در نتیجه کواتی هم سایت‌های بی‌کیفیت را جریمه نمی‌کند.

• یکی از ویژگی‌های الگوریتم کواتی این است که سایت‌هایی که محتوای دسته اول و یونیک تولید می‌کنند را اعتبار بیشتری می‌دهد. در نتیجه این سایت‌ها در رتبه‌بندی جایگاه بهتری پیدا می‌کنند.

• الگوریتم پاندا در خصوص محتواهای کپی و یا ترجمه شده دقیق (ترجمه شده مستقیم از سایت‌های دیگر) به شدت سخت‌گیر بود. با توجه به ویژگی‌های الگوریتم کواتی می‌توان این نتیجه را گرفت که این الگوریتم قطعاً از پاندا سخت‌گیرتر خواهد بود.

نتیجه

البته این موارد تنها بخشی از ویژگی‌های این الگوریتم جدید است. در نتیجه باید تا مشخص شدن روند فعالیت این الگوریتم و روش‌های تحت تأثیر قرار دادن آن صبر کنیم. در ماه‌های آینده قطعاً گوگل اطلاعات بیشتری از این الگوریتم در اختیار وب مسترها و سئو کاران قرار خواهد داد. در صورت ارائه اطلاعات بیشتر این مقاله بروز رسانی خواهد شد تا شما نیز از این تغییرات مطلع شوید.

خدمات سئو در مشهد

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *