مقالات آموزشی سئو

تفاوت اساسی بین الگوریتم پاندا و پنگوئن گوگل چیست؟

الگوریتم پاندا و پنگوئن چه تفاوت هایی دارند؟

الگوریتم پاندا و پنگوئن چه تفاوت هایی دارند؟

الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن چه تفاوت هایی دارند؟ جالب اینجاست که گوگل الگوریتم های اصلی جستجوی خود را با نام حیوانات یعنی الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن و مرغ مگس خوار، الگوریتم کواتی نامگذاری کرده است. هر کدام از این الگوریتم ها عملکرد خاصی دارند که بر رتبه سایت در موتورهای جستجو تأثیر می گذارند.

گوگل اکنون سالانه 89 میلیارد دلار درآمد دارد. منبع اصلی درآمد گوگل فروش فضای تبلیغاتی در صفحات نتایج جستجو است. سرپ گوگل به عنوان بستری است برای تایید و نمایش وب سایت ها، شرکت ها، سازمان ها و هر چیزی که در این فضای آنلاین فعالیت می کنند. کسب و کارهای فوق از طریق انجام عملیات بهینه سازی تلاش می کنند تا توسط کاربران بیشتری در موتور جستجوی گوگل دیده شوند.

گوگل یک سری ‏الگوریتم های پیچیده ای دارد تا بتواند اطلاعات را نگهداری و دسته بندی کند تا در زمان جستجوی کاربران بهترین و مرتبط ترین پاسخ را در صفحه ی نتایج برای رفع نیاز کاربران خود نمایش بدهد. در دنیای خدمات دیجیتال مارکتینگ، سئو یکی از قدرتمندترین ابزارها برای بالا نگه داشتن وب سایت شما در رتبه بندی موتورهای جستجو است.

تفاوت الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن گوگل

روش‌های بهینه‌سازی زیادی وجود دارند که تا چند سال پیش به خوبی کار می‌کردند، اما آنها دیگر روش های مناسب و ایمنی برای فرایند سئو نیستند. دنیای سئو دائما در حال تغییر و تحول است. روشی که یک روز کار می‌کند ممکن است شش ماه بعد دیگر کار نکند. با این حال، مفهوم و اصول اصلی سئو همیشه یکسان باقی خواهد ماند. به عنوان مثال، شما باید وب سایتی ایجاد کنید که بهترین محتوا و تجربه کاربری را در اختیار کاربران قرار دهد.

برای نمایش نتایج مرتبط با جستجوی کاربر، گوگل از الگوریتم هایی برای تعیین رتبه سایت ها استفاده می کند. از آنجایی که بسیاری از تکنیک های سئو می‌توانند برای افراد تازه کار یا حتی متخصصین سئو پیچیده باشند و انجام آنها به دلیل روش های اشتباه و منسوخ شده سئو باعث جریمه و آسیب جدی به کسب و کار شما شوند، درک الگوریتم های گوگل می تواند بهترین راه حل باشد. گوگل چندین به روز رسانی الگوریتم مانند الگوریتم پنگوئن و پاندا را معرفی کرده است.

برای کسانی که با سئو و تولید محتوا سر و کار دارند، با دو الگوریتم پاندا و پنگوئن آشنا هستند. این به‌روزرسانی‌ها برای بهبود تجربه کاربر با ارائه نتایج جستجوی دقیق‌تر، مرتبط‌تر و ارزشمندتر معرفی شده‌اند. درک مفهوم به روز رسانی الگوریتم برای صاحبان وب سایت، بازاریابان و سازندگان محتوا بسیار مهم است، زیرا به طور قابل توجهی بر حضور آنلاین و الگوهای ترافیک وب سایت تأثیر می گذارد.

در این پست، ما قصد داریم در مورد تفاوت ها و بروزرسانی های دو الگوریتم پاندای گوگل و گوگل پنگوئن از جمله اینکه آنها چه هستند، چگونه کار می‌کنند و چگونه می‌توانند بر کسب و کار شما تأثیر بگذارند، بحث ‌کنیم. بنابراین با شتاب دی ام همراه باشید تا با آموختن تفاوت های این دو الگوریتم از خطرات جریمه و یا عدم کسب رتبه در گوگل بیشتر آشنا شوید و بتوانید کسب و کار اینترنتی خود را ارتقاء دهید.

مروری درباره الگوریتم های گوگل پنگوئن و پاندا

مدت کوتاهی پس از عرضه الگوریتم پاندا، گوگل الگوریتم دیگری به نام یک حیوان بامزه دیگر را معرفی کرد. این غول موتور جستجو الگوریتم گوگل پنگوئن را به طور خاص برای از بین بردن برخی تکنیک های کلاه سیاه طراحی کرد که متخصصان سئو بدون ملاحظه برای ارتقای رتبه سایت ها استفاده می کردند. 

گوگل پنگوئن نیز مانند پاندا در ابتدا به‌روزرسانی جداگانه‌ای بود که تقریباً ماهی یک‌بار به‌روزرسانی می‌شد. در پایان سال 2016، گوگل بروزرسانی Google Penguin 4.0 را معرفی کرد. تمام الگوریتم های منتشر شده توسط گوگل یک هدف خاص و مشترک را دنبال می‌کنند؛ و آن بالا بردن کیفیت سایت های موجود و دسترسی سریع و مرتبط کاربران ‏به محتوای مد نظر خود می‌باشد. اگرچه هدف آنها مشخص و در راستای تکمیل یکدیگر می‌باشد؛ اما در این بین در عملکرد و اهداف، مختصر تفاوت هایی دیده می شود.

حتما بخوانید: کاملترین مقاله درباره الگوریتم رنک برین چیست؟

پاندا و پنگوئن در سئو چیست؟

پاندا و پنگوئن دو مورد از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های الگوریتمی هستند که گوگل در سال‌های اخیر عرضه کرده است. الگوریتم پاندا برای اولین بار در سال 2011 و الگوریتم پنگوئن در سال 2012 معرفی شدند. هر دو الگوریتم برای هدف قرار دادن وب سایت هایی که دستورالعمل های گوگل را نقض می کردند طراحی شده بودند. پاندا و پنگوئن دو به روز رسانی اصلی الگوریتم گوگل هستند که برای بهبود کیفیت نتایج جستجو طراحی شده اند.

پاندا فیلتری است که بر روی نتایج جستجو اعمال می شود و وب سایت هایی را که محتوای کم، ضعیف یا تکراری دارند را جریمه می کند. همچنین عوامل دیگری مانند تعداد تبلیغات در یک صفحه را مورد بررسی قرار می دهد تا مشخص شود آیا آن وب سایت تجربه کاربری خوبی را ارائه می دهد یا خیر.

از سوی دیگر الگوریتم پنگوئن، سایت‌هایی را که از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه استفاده می‌کنند مورد هدف قرار می‌دهد،که شامل مواردی مانند پر کردن کلمات کلیدی، خرید لینک و سایر اقدامات غیراخلاقی است. پنگوئن به منابع و کیفیت لینک‌هایی که به یک وب‌سایت اشاره می‌کنند نگاه می‌کند و بر همین اساس، ارزش آنها را کم یا زیاد می کند. این الگوریتم همچنین سایت‌هایی که به فروش بک لینک برای افزایش مصنوعی رتبه یک وب‌سایت در نتایج جستجو فعالیت می کنند را نیز جریمه می‌کند.

 پاندا و پنگوئن هر دو تاثیر زیادی بر چشم انداز سئو داشته اند. این دو الگوریتم اهمیت ایجاد محتوای باکیفیت و دریافت لینک طبیعی از منابع معتبر را برای وب سایت ها بیشتر از قبل کرده است. هر دو الگوریتم پاندا و پنگوئن می توانند باعث کاهش قابل توجه ترافیک برای یک وب سایت شوند.

تفاوت اصلی الگوریتم پنگوئن و پاندا مربوط به هدف گذاری آن ها می‌باشد؛ پاندا وظیفه نظارت بر محتوای تولید شده و پنگوئن ‏الگوریتم ضد اسپم می باشد. هردوی آن ها روش هایی برای شناسایی اسپم دارند و با سئوی کلاه سیاه در تضاد و مبارزه هستند. ‏

تفاوت های کلیدی بین الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن:

  • پاندا محتوای با کیفیت پایین را هدف قرار می دهد، در حالی که پنگوئن لینک های هرزنامه یا مصنوعی را هدف قرار می دهد
  • پاندا یک جریمه برای کل سایت است، در حالی که پنگوئن یک جریمه مخصوص صفحه است
  • جریمه پاندا را می توان با بهبود کیفیت محتوای خود بازیابی کرد، در حالی که پنگوئن می‌خواهد پروفایل لینک خود را حذف کنید
  • پاندا ماهانه به‌روزرسانی می‌شود، در حالی که پنگوئن کمتر به‌روزرسانی می‌شود (تقریباً هر ۲ سال)
حتما بخوانید: الگوریتم helpful content یا محتوای مفید چیست؟

آشنایی با الگوریتم های پاندا

الگوریتم پاندای گوگل

این الگوریتم به دنبال بروز مشکل برای کاربران گوگل در سال ۲۰۱۰ به علت وجود و ایجاد بی رویه محتوای بی‌کیفیت، کوتاه و نامرتبط یا به عبارت ‏دیگر مزرعه محتوا به وجود آمد. این ‏شرکت اقدام به استفاده از قطعه کدی با نام پاندا در الگوریتم های جستجو خود کرد. ‏گوگل پاندا سال ۲۰۱۱ کار خودش را آغاز کرد.  از آنجایی که الگوریتم پاندای گوگل به طور خاص با مسائل بهینه‌سازی محتوا و سئو درون صفحه سروکار دارد، امروزه بیشتر وب‌سایت‌ها تحت تأثیر آن قرار گرفته‌اند.

الگوریتم پاندا بر اساس بررسی صفحه به صفحه سایت‌ها ایجاد شده و در این الگوریتم محتوای داخلی سایت‌ها بررسی می‌شود. بر اساس این استانداردها، محتوا و صفحات سایت‌ها دسته‌بندی و رتبه‌بندی می‌شود. از آن سال به بعد گوگل مدام الگوریتم پاندا را بروز رسانی کرد و موارد جدید را به آن اضافه کرد تا به الگوریتم اصلی پاندا که امروزه از آن صحبت می‌شود رسید. 

وجود محتوای بی کیفیت دلیل بزرگی برای جریمه شدن بسیاری از وب سایت ها توسط الگوریتم پاندای گوگل است. علاوه بر این، تکنیک‌های جدید سئو درون صفحه دائماً توسط گوگل اضافه می‌شوند، که اجرای همه آنها را برای صاحبان وب‌سایت دشوارتر می‌کند. به طور خلاصه، اگر محتوای با کیفیتی در سایت خود دارید، و اگر از بهترین شیوه های سئوی درون صفحه پیروی می کنید، باید از شر گوگل پاندا در امان باشید.

حتما بخوانید: الگوریتم فرد گوگل چیست؟

چه چیزی الگوریتم پاندا را تحریک می کند؟

هدف اصلی آن این است ‏که صفحه نتایج موتور جستجو حاوی محتوای اشتباه و بی ارتباط نباشد. الگوریتم پاندا فاکتور هایی مانند محتوا کوتاه، محتوا بی کیفیت، بلاک شدن وب سایت ‏توسط کاربران، نسبت تبلیغات به محتوا، استفاده از محتوایی کپی و تکراری، استفاده از تکرار بیش از حد کلمات کلیدی و… را مورد بررسی قرار می‌دهد. این الگوریتم هم مانند الگوریتم پنگوئن در ‏صورت تشخیص موارد گفته شده اقدام به اعمال جریمه خواهد کرد.

محتوای تکراری

یکی از بزرگترین دلایلی که گوگل پاندا یک وب سایت را جریمه می کند، «محتوای تکراری» است. محتوای تکراری زمانی رخ می دهد که محتوای مشابه یا یکسان در چندین صفحه داخلی سایت یا در سایر وب سایت ها وجود دارند.

محتوای تکراری می تواند سه نوع باشد:
  • محتوایی که شما آشکارا از وب سایت دیگری سرقت علمی کرده اید.
  • محتوای بازنویسی شده ضعیف از یک وب سایت دیگر.
  • استفاده تکراری محتواهای خودتان در قسمت های مختلف سایت

اگر از بخش های کوچک متن یک وب سایت یا شخصی نقل قول (با ویرگول معکوس) می کنید اشکالی ندارد، اما ارسال کل پست های یک سایت کپی محض محسوب می شود.

محتوای بسیار کوتاه و ضعیف

به غیر از محتوای تکراری، الگوریتم پاندای گوگل همچنین “محتوای کوتاه و ضعیف ” را جریمه می کند. مهم است به یاد داشته باشید که محتوای “کوتاه و ضعیف” فقط با تعداد کلمات آن اندازه گیری نمی شود. صفحاتی با محتوای کم یا بدون محتوای اصلی، محتوای تولید شده توسط ربات،  محتوایی صفحاتی با تبلیغات بیش از حد جز محتوای ضعیف دسته بندی می شوند.  محتوای ضعیف در درجه اول با سودمندی آن برای خوانندگان سنجیده می شود. عوامل دیگری مانند ارتباط، اعتماد و غیره نیز نقش دارند. به طور خلاصه، اگر محتوای شما به طور واضح و صریح به سؤال کاربر پاسخ می دهد، محتوای خوبی است.

محتوای غیر مفید

تعجب خواهید کرد اگر ببینید چه تعداد از تولیدکنندگان محتوا سعی می کنند مخاطبان خود و همچنین خزنده های جستجو را با محتوای غیر مفید یا عناوین گمراه کننده فریب دهند. محتواهایی دارای عناوین زرد که صرفا جهت کلیک کاربر نوشته شده و هیچ ارزشی برای کاربر ایجاد نمی کند، باعث جریمه توسط الگوریتم پاندای گوگل می شود.

محتوای با کیفیت پایین

اگر محتوای شما با قالب بندی ضعیف، اطلاعات ضعیف یا سطحی،  تکرار بیش از حد کلمات کلیدی و پر از اشتباهات گرامری باشد، احتمالاً خوانندگان تجربه خیلی خوبی ندارند. الگوریتم پاندای گوگل چنین وب سایت هایی که تجربه کاربری ضعیفی از طریق محتوای بی کیفیت به کاربر منتقل می کنند را جریمه می کند.

حتما بخوانید: الگوریتم تطبیق عصبی گوگل چیست؟

آشنایی با الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن گوگل ‏

گوگل در سال 2012، رسما “الگوریتم وب اسپم” را راه اندازی کرد که به طور خاص لینک های اسپم و روش ‏های ساخت لینک ‏های مصنوعی و پولی را هدف قرار می داد. بعداً الگوریتم وب اسپم به طور رسمی از طریق توییت رئیس سابق تیم وب اسپم ‏گوگل یعنی ‏Matt Cutts‏، به نام بروزرسانی الگوریتم پنگوئن شناخته شد. جنگ گوگل با کیفیت پایین به وسیله الگوریتم پاندا ‏آغاز شد و الگوریتم پنگوئن یک الحاق و مکمل برای مبارزه با این جنگ بود. برخلاف گوگل پاندا که با سئو درون صفحه سروکار دارد، گوگل پنگوئن با سئو خارج از صفحه از جمله بک لینک ها سروکار دارد.

این الگوریتم، به صورت مداوم در حال به روز ‏رسانی است. بروزرسانی پنگوئن توسط گوگل به عنوان تلاشی جدید برای پاداش دادن به وب‌سایت‌ های با‌کیفیت بالا و کاهش ‏صفحه نتایج موتور جستجو از وب سایت هایی که با اعمال اسپم گونه اقدام به خرید بک لینک و یا پرکردن کلمات کلیدی ‏در محتوا، اقدام به کسب رتبه های بالا می نمایند.‏

گوگل پنگوئن محتوایی را هدف قرار می‌دهد که بیش از اندازه بهینه‌سازی شده است. یعنی محتویاتی که دارای لینک های اضافه و ‏اسپم ‏هستند و کیورد استافینگ انجام شده است. کیورد استافینگ به این معنی است که کلمات کلیدی با تعداد زیاد، غیر ‏ضروری، ‏غیر طبیعی و در جاهای نامناسب استفاده شده است.‏

باید بدانید الگوریتم گوگل پنگوئن یکی از مهم‌ترین آپدیت‌های گوگل محسوب می‌شود و تاثیر بسزایی را بر روی رتبه بندی وب سایت‌های مختلف گذاشته است. این الگوریتم برای شناسایی محتوای با کیفیت و دارای لینک های مفید و واقعی منتشر شده در وب سایت ها از محتوای بی ‏کیفیتی که ممکن است با استفاده از کیورد استافینگ و یا ساختن بک لینک های تقلبی و پولی در رتبه های بالا در نتایج جستجو ‏گوگل قرار گرفته اند، از روش های جدید و مختلفی استفاده می کند.

چه چیزی الگوریتم پنگوئن گوگل را تحریک می کند؟

اگر الگوریتم پنگوئن گوگل، در زمان جستجو بین صفحات ‏مختلف، محتوای موجود در وب سایتی را مطابق با روش های متقلبانه سئو تشخیص دهد، اقدام به جریمه آن وب سایت خواهد ‏کرد.‏ اینجا تفاوت الگوریتم پاندا و پنگوئن را باهم به اختصار بررسی می‌کنیم.‏

پیوندهای بی ربط

یکی از بزرگترین دلایلی که گوگل پنگوئن یک وب سایت را جریمه می‌کند، لینک های نامربوط است.

به عنوان مثال، اگر وب‌سایتی در زمینه فروش اینترنتی کفش کتونی دارید و اکثر بک لینک‌های شما از یک وب‌سایت مرتبط با فروشگاه موبایل یا لوازم آشپزخانه باشد، این لینک ها غیرمرتبط و خریداری شده شناسایی می شوند. لینک های متنی و مرتبط برای داشتن پروفایل لینک سالم و طبیعی مهم هستند.

خرید لینک

خرید لینک نقض خط‌مشی‌های گوگل است و شما را زودتر از آنچه فکر می‌کنید به انتهای صفحات سرپ منتقل می کند. البته در زبان فارسی فعلا خرید بک لینک ساده تر از سایر زبان ها ست. شما می توانید از وب سایت های باکیفیت و مرتبط با در نظر گرفتن یک سری شرایط که طبیعی به نظر برسید، بک لینک خریداری کنید. خرید لینک غیراصولی و بدون دانش کافی یک عمل بسیار خطرناک است.

عدم تنوع در انکر تکست

متن قابل کلیک که هنگام ایجاد بک لینک در صفحات وب خود استفاده می کنید، عامل مهم دیگری است که الگوریتم پنگوئن گوگل زیر زره بین قرار داده است. انکرتکست ها درست مانند پروفایل لینک شما باید طبیعی به نظر برسند. در حالت ایده‌آل، باید تعادل خوبی بین انواع انکر تسکت ها از جمله عین عبارت کلیدی، کلمات کلیدی مترادف یا LSI،کیوردهای عمومی مانند اینجا کلیک کنید، ، کلمات کلیدی برند، نام دامنه و URL‌های خالی ایجاد شود. میزان تنوع بین انکرتکست ها بسیارمهم است.

بهینه سازی بیش از حد کلمات کلیدی

اگرچه پر کردن کلمات کلیدی عمدتاً از وظایف الگوریتم پاندای گوگل است، اما الگوریتم پنگوئن گوگل نیز وب سایت هایی را که کلمات کلیدی خاصی را بیش از حد بهینه می کنند یا از آنها به عنوان انکرتکست اسفاده می کنند را  مورد جریمه قرار می دهد. بنابراین اگر پاندای گوگل استفاده بیش از حد کلمات کلیدی شما را از دست بدهد، الگوریتم پنگوئن گوگل شما را دستگیر خواهد کرد. بنابراین، اجتناب از بهینه سازی بیش از حد کلمات و عبارات کلیدی بسیار مهم است.

اگر می خواهید برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بدست آورید، فقط بهترین محتوای ممکن در مورد آن موضوع تولید کنید و آن را تبلیغ کنید. پر کردن محتوا از کلمات کلیدی هرگز راه حل نیست.

تفاوت الگوریتم پاندا و پنگوئن

تفاوت های اصلی بین الگوریتم پاندا و پنگوئن

تفاوت اساسی پنگوئن و پاندا در چیست؟ مهم‌ترین تفاوت الگوریتم پاندا و پنگوئن هدف‌گذاری متفاوت این دو الگوریتم است. همان طور که در بالا نیز به این موضوع اشاره کردیم، الگوریتم پاندا وظیفه شناسایی روش های متقلبانه در داخل سایت، محتوای نامناسب و کپی شده از سایت های دیگر، محتوای تکراری و نا‌ مرغوب، بی کیفیت و کوتاه، غیر مرتبط، بلاک شدن وب سایت توسط ‏کاربران، نسبت تبلیغات به محتوا را برعهده دارد.

اما وظیفه الگوریتم پنگوئن شناسایی و مبارزه با بک لینک های غیر اصولی، شناسایی لینکهای اسپم و سایت هایی که اقدام به خریداری لینک برای بهبود رنکینگ خود می کنند و پر کردن بیش از حد کلمات کلیدی در محتوا می باشد.

پاندا معمولاً صفحات جداگانه را هدف قرار نمی دهد، بلکه کل وب سایت ها را هدف قرار می دهد. اگر وب سایت شما محتوای اصلی کمی داشته باشد، توسط پاندا جریمه خواهید شد. از طرف دیگر پنگوئن فقط صفحات جداگانه را جریمه می کند. با این وجود، این احتمال وجود دارد که کل سایت شما در صورت داشتن هرزنامه بیش از حد از طریق کلمات کلیدی جریمه شود. هردوی آن ها روش هایی برای شناسایی اسپم دارند و با سئوی کلاه سیاه در تضاد و مبارزه هستند و برای جلوگیری از گرفتار شدن و یا جریمه شدن توسط آن ها یک سری موارد را رعایت کنید.

همانطور که تفاوت الگوریتم پاندا و پنگوئن را مطالعه کردید، باید گفت که شباهت این دو فقط در مبارزه آنان با روش‌های سئو کلاه سیاه و متقلبانه است به صورتی که با هرزنامه‌ها، محتوای‌های بی‌کیفیت، لینک‌سازی‌ای اسپم و استفاده بی‌رویه از کلمه کلیدی مبارزه می‌کنند. پاندا و پنگوئن نیز حیواناتی سیاه و سفید می باشند.

حتما بخوانید: سئو چیست؟

روش های جلوگیری از جریمه شدن توسط الگوریتم های پاندا و پنگوئن

پاندا کیفیت پست های شما را ارزیابی می کند. به جای استفاده از تعداد زیاد کلمات کلیدی محتوای کاربردی و کاربرپسند تهیه کنید. از تهیه محتوای کپی و بازنویسی شده خودداری کنید. به این ترتیب تنها راه جریمه نشدن توسط الگوریتم پاندا گوگل، به‌روزرسانی وب سایت و حذف تمام صفحات بی‌ ارزش و بی کیفیت  است.

از سوی دیگر باید صفحاتی که بیش از حد بهینه شده‌اند را شناسایی کنید و با شروع کمپین‌های جدید، سطح آگاهی از برند و همچنین استفاده از رسانه‌های اجتماعی را بهبود بخشید. از لینک سازی بیش از حد و مطالب بی ربط برای جلب توجه موتورهای جستجو خودداری کنید.
با استفاده از بلاگ سایت برای تبلیغ محتوای خود به شیو های درست و مرتبط فعالیت کنید و مطمئن شوید که محتوای شما برای رسانه های اجتماعی نیز مناسب باشد. از ابزار Google Disavow Links Tool برای بی اثر کردن لینک های اسپمی که خریداری کرده اید یا رقبا برای شما ایجاد کرده اند استفاده کنید.

با رفتار و روش های درست به موتور جستجو اطمینان بدهید که  قصد دستکاری نتایج موتور جستجوی گوگل را نداشته اید. پنگوئن شما را برای چنین دستکاری هایی به شدت مجازات خواهد کرد. مطمئن شوید که تمام صفحات و محتواهای کپی شده را حذف کنید زیرا پاندا شما را به خاطر آن جریمه می کند.

اگر محتوای بی کیفیت و ضعیف را بروزرسانی کرده اید، به سادگی منتظر بروزرسانی بعدی الگوریتم پاندا باشید. به محض این که وب سایت شما مجددا ارزیابی شود، با این فرض که اصلاحات شما توسط گوگل پذیرفته شده باشد سریعا در نتایج رتبه بندی رشد قابل محسوسی خواهید داشت. با این حال، با پنگوئن زمان بیشتری نیاز است زیرا به روز رسانی پنگوئن به اندازه پاندا منظم و پراکنده نیست. همچنین محتوای شما باید برای رسانه های اجتماعی و ارتباط با مخاطبین دوستانه و صمیمی باشد و می توانید از وبلاگ ها برای تبلیغ محتوای خود استفاده کنید. کلمات و عبارات کلیدی نیز باید به شیوه ای اصولی و مرتبط استفاده شوند.

همچنین بک لینک هایی که از یک ادرس آی پی اخذ کرده اید مانند شبکه های پی بی ان را سریعا حذف یا دیساوو کنید. این کار باعث می شود که به نظر موتور جستجو شما لینک ها را خریداری نکرده اید. 

معرفی روش هایی برای جلوگیری از جریمه شدن توسط الگوریتم پاندا و پنگوئن

  • مطالب مفید بنویسید.
  • اطلاعاتی که قدیمی شده را از سایت پاک کنید.
  • از شبکه های اجتمایی و لینک های درست استفاده کنید.
  • برای ‏مخاطب خود بنویسید نه گوگل. ‏

نتیجه گیری

بنابراین، تفاوت اساسی بین پاندا و پنگوئن در این است که پاندا سایت‌های هرزنامه را هدف  قرار می دهد و پنگوئن با لینک سازی خارجی غیرطبیعی و کیورد استافینگ مبارزه می کند. پاندا معمولا صفحات جداگانه را هدف قرار نمی دهد. بنابراین در صورتی که وب سایت شما دارای محتوای کپی یا ضعیف باشد، توسط پاندا مجازات خواهید شد و پنگوئن تنها به صفحات سایت شما را مورد هدف قرار می دهد. با این حال، این احتمال وجود دارد کل سایت شما در صورت استفاده بیش از حد کلمات کلیدی جریمه شود.

اگر محتوای بی کیفیت یا کپی را حذف کرده باشید، در زمان بروز رسانی بعدی پاندا از جریمه رهایی خواهید یافت اما با پنگوئن زمان بیشتری نیاز است زیرا به روز رسانی های پنگوئن طولانی مدت و به اندازه پاندا منظم نیستند. به‌روزرسانی‌های سئوی پاندا و پنگوئن زیادی در طول سال‌ها وجود داشته است و اکنون بیشتر از همیشه خواهند بود.

فقط به یاد داشته باشید که تاکتیک های لینک سازی و پروفایل بک لینک خود را بر این اساس به روز کنید تا از جریمه جلوگیری کنید. علاوه بر آن، مطمئن شوید که محتوای خود را به روز می کنید و آن را تازه، دسته اول و کاربردی نگه دارید.

اگر نگران هستید که سایت شما تحت تأثیر پنگوئن، پاندا یا مرغ مگس خوار … قرار گرفته است یا علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد آموزش سئو هستید می توانید به صفحه آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته شتاب دی ام مراجعه نمایید.

خدمات سئو در مشهد

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *