مقالات آموزشی سئو

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟ آموزش رفع پنالتی گوگل پنگوئن

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

الگوریتم پنگوئن چیست؟ آموزش رفع جریمه توسط الگوریتم گوگل پنگوئن

لینک ها هنوز یکی از مهم ترین سیگنال های الگوریتم اصلی گوگل هستند و الگوریتم پنگوئن (Penguin Algorithm) مسئول ارزیابی مشروعیت لینک هایی است که به وب سایت شما اشاره می کنند. بنابراین، در حالی که پنگوئن گوگل دیگر به تنهایی یک الگوریتم مستقل نیست (اکنون بخشی از الگوریتم اصلی گوگل است)، در سال 2024 نیز به همان اندازه مهم است.

تا اینجا متوجه شدید پنگوئن گوگل چیست؟ پس از پاندا، گوگل الگوریتم پنگوئن را برای مبارزه با هرزنامه‌های وب راه‌اندازی کرده است. این تغییر الگوریتمی، که بیشتر به عنوان “بروز رسانی گوگل پنگوئن” شناخته می شود، در 24 آوریل 2012 راه اندازی شد و 3٪ از کل نتایج جستجو را تحت تاثیر قرار داد.

با معرفی الگوریتم پنگوئن گوگل همراه شتاب دی ام باشید. گوگل به عنوان بزرگ‌ترین موتور جستجو در جهان شناخته می‌شود و از ساختار پیچیده و گسترده‌ای برخوردار است. این موتور جستجوی قدرتمند برای سازماندهی کسب و کار های آنلاین و همچنین رتبه بندی کردن این سایت‌ها ساز و کار‌ها و مکانیزم‌های مختلفی را برای توسعه دهندگان وب مشخص کرده است که با نام الگوریتم‌های گوگل یا همان باغ وحش گوگل شناخته می‌شوند.

الگوریتم‌های گوگل که دارای نام‌های جالبی همچون: الگوریتم پاندا،الگوریتم کبوتر، الگوریتم گوگل مام، الگوریتم پنگوئن، الگوریتم گورخر، الگوریتم مرغ مگس خوار و … هستند، مجموعه‌ای از قوانین و مقرراتی می‌باشند که لازم است توسط صاحبان وب سایت‌ها و توسعه دهندگان رعایت شوند تا رتبه وب سایت آن‌ها در موتور جستجوی گوگل بهتر شود.

چرا گوگل الگوریتم‌های مختلف را ایجاد کرده است؟

پاسخ این سوال بسیار ساده است؛ همیشه افراد سودجو در کمین استفاده از قابلیت‌‌های مختلف گوگل برای گسترش فعالیت‌های خود هستند و گوگل به منظور جلوگیری از سودجویی‌های غیر شفاف و همچنین، کمک به وب سایت‌های مفید و اصیل ساز و کار‌های مختلفی همچون الگوریتم پنگوئن را ایجاد کرده است. در ادامه می‌توانید با یکی از مهم‌ترین آپدیت‌های تاریخ گوگل که سر و صدای بسیاری را در زمان خود ایجاد کرد آشنا شوید.

 

تاریخچه مختصری درباره معرفی الگوریتم پنگوئن گوگل

از زمانی که گوگل الگوریتم پنگوئن را معرفی کرد و موضع قاطعی در برابر شیوه های کلاه سیاه در لینک سازی گرفت، دوازده سال می گذرد. الگوریتم پنگوئن در گوگل (Penguin Algorithm) یکی از مهم‌ترین آپدیت‌های گوگل محسوب می‌شود و تاثیر زیادی را بر روی سرپ گذاشته است. در تاریخ 24 آوریل سال 2012 میلادی، گوگل رسما “به روز رسانی الگوریتم وب اسپم” را برای کمک به کاهش تعداد سایت‌های ظاهر شده در سرپ که از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه برای دستکاری نتایج استفاده می کردند، راه اندازی کرد.

الگوریتم وب هرزنامه بعداً از طریق توییتی از مت کاتس که در آن زمان رئیس تیم وب اسپم گوگل بود (به طور رسمی) به عنوان بروز رسانی الگوریتم پنگوئن شناخته شد و مراحل ارتقاء آن تا پاییز سال 2016 میلادی ادامه یافت. همراه با گوگل پاندا، به روز رسانی پنگوئن نیز یک ابتکار بزرگ بود و هدف آن جریمه کردن وب‌سایت‌هایی بود که با استفاده از روش های لینک های کلاه سیاه دستورالعمل‌های موتور جستجوی گوگل را نقض می‌کردند.

قبل از زمان الگوریتم گوگل پنگوئن هیچگونه نظارتی بر روی اعتبار و کیفیت بک لینک‌های سایت ها وجود نداشت. پنگوئن الگوریتمی است که هرزنامه های وب، به ویژه لینک‌های مشکوک و بی کیفیت را شناسایی می کند. طبق برآورد خود گوگل، زمانی که پنگوئن برای اولین بار راه اندازی شد، بیش از 3 درصد از نتایج جستجو را تحت تاثیر قرار داد.

در واقع، این آپدیت گوگل نقطه آغازی برای واقعی‌تر شدن نتایج جستجو درسرپ بود و این کمپانی توانست با ارائه سه آپدیت تمامی نقاط ضعف آن را پوشش دهد و در سال 2016، گوگل اعلام کرد که پنگوئن اکنون بخشی از الگوریتم اصلی است.

چرا الگوریتم گوگل پنگوئن به وجود آمد؟

 الگوریتم پنگوئن گوگل با هدف افزایش بازدهی جستجوهای صورت گرفته در گوگل به وجود آمده است و هدف اصلی آن تشخیص بک لینک‌های بی کیفیت از بک لینک‌های واقعی و معتبر می‌باشد و از این طریق می‌‌تواند رتبه وب سایت‌های مختلف را در گوگل تغییر دهد.

قبل از ارائه این آپدیت راهکار‌های بسیار متعددی برای تولید بک لینک‌های تقلبی همچون: تولید بک لینک توسط ربات، خرید بک لینک از سایت‌های لینک فارم، استفاده بدون محدودیت از یک بک لینک و استفاده کردن از انکرتکست های یکسان و بی رویه وجود داشت و هیچ نظارتی نیز توسط گوگل بر روی این قضیه اعمال نمی‌شد.

این مسئله موجب شده بود تا کیفیت جستجوهای صورت گرفته در گوگل به میزان قابل توجهی کاهش یابد و کاربران این پلتفرم زمان بیشتری را برای عبور از لایه‌های مختلف لینک‌های تقلبی و تبلیغاتی سپری کنند.

الگوریتم پنگوئن با شناسایی بک لینک‌های مشکوک و بی کیفیت و حذف آن‌ها از نتایج جستجو باعث شد تا دقت، کیفیت و سرعت جستجو در این موتور جستجو به مراتب بیشتر شود و ارائه این ساز و کار ویژه موجب شد تا دیگر گوگل مکانی امن و ایده‌آل برای جولان دادن ربات‌های لینک سازی و سایت‌ها و صفحات بی کیفیت نباشد.

مت کاتز در کنفرانس SMX Advanced 2012 اشاره کرده بود:

ما فکر کردیم که چگونه می توانیم با محتوای بی کیفیت مبارزه کنیم و سپس الگوریتم پاندا را برای حل این مشکل معرفی کردیم. اما پس از آن، ما متوجه شدیم که هنوز وب سایت های هرزنامه زیادی وجود دارند. بنابراین برای حل این مشکل، الگوریتم پنگوئن را طراحی کردیم.

به روز رسانی پنگوئن گوگل چه زمانی انجام شد؟

ما در شتاب دی ام به دنبال این هستیم تا شما را راهنمایی کنیم که این به‌روزرسانی شامل چه مواردی می‌شود و چه معنایی برای کسب و کار شما می‌تواند داشته باشد. 

  • اولین به روز رسانی پنگوئن گوگل در 24 آوریل 2012 عرضه شد. همچنین به عنوان پنگوئن 1.0 شناخته می شود. دو به روز رسانی داده ها در اواخر همان سال انجام شد. در اینجا این خود الگوریتم نبود که به روز شد، بلکه فقط پایگاه داده مورد نیاز برای آن بود.
  • در 22 می 2013 دومین بروز رسانی در پنگوئن 2.0 انجام شد. تقریباً چهار ماه بعد، گوگل یک بار دیگر به‌روزرسانی داده‌ها را انجام داد.
  • در 17 اکتبر 2014 گوگل بروز رسانی پنگوئن 3.0 را آغاز کرد. تا آن زمان تمام به روز رسانی ها به صورت دستی اجرا می شد.
  • با تجربه به‌روزرسانی پنگوئن 4.0 در پاییز 2016، این به‌روزرسانی بخشی از الگوریتم اصلی گوگل شد. از آن زمان به بعد تنظیمات بیشتر پنگوئن به طور مداوم انجام شده است، درست مانند تغییرات به روز رسانی پاندا، و دیگر دستی نیستند.

بلافاصله پس از معرفی الگوریتم پنگوئن، وب‌مسترها و برندهایی که از تکنیک‌های لینک سازی غیرطبیعی استفاده می‌کردند یا پروفایل بک لینک خود را با مقادیر فراوانی از لینک‌های بی کیفیت پر می‌کردند، شاهد کاهش در ترافیک و رتبه‌بندی ارگانیک خود بودند.

گوگل پنگوئن روی چه مواردی حساس است؟

در ادامه می توانید با تمامی فعالیت هایی که منجر می شود تا این  الگوریتم به بررسی سایت شما بپردازد و زنگ خطری برای شما محسوب می شود بیشتر آگاه شوید. پس با شتاب دی ام همراه شوید.

  • سایت های بی کیفیت
  • سایت‌های غیرمرتبط با کسب و کار شما
  • لینک های پولی و خریداری شده
  • لینک هایی پر از کلمات کلیدی
  • بهینه سازی بش از حد انکرتکست ها

 این الگوریتم با هدف شناسایی بک لینک‌های مخرب و بی کیفیت ایجاد شده است.

محتواهای بی کیفیت

وب سایت‌های بسیاری وجود دارند که محتواهای متعدد و بی ارزشی را تنها در جهت قرار دادن بک لینک و یا گرفتن بک لینک از سایر وب سایت‌ها تولید می‌کنند و اطلاعات ارائه شده در این محتواها هیچ کمکی را به کاربران نمی‌کنند. 

بک لینک‌های سایت‌های غیر مرتبط

این الگوریتم به صورت دو طرفه است؛ یعنی هم وب سایت مبدا و هم وب سایت مقصد توسط این الگوریتم بررسی می‌شوند و چنانچه تعداد تبادلات شما با وب سایت مورد نظر که حیطه کاری آن با شما متفاوت است بیشتر از حالت عادی باشد، الگوریتم پنگوئن دیر یا زود وارد عمل خواهد شد و هر دو وب سایت را به خاطر عدم توجه به این موضوع و مشکوک بودن به لینک سازی جریمه خواهد کرد.

بک لینک‌های بی کیفیت

منظور از بک لینک‌های بی کیفیت استفاده از بک لینک‌هایی است که از سایت‌های بلک لیست گوگل به وب سایت شما ارجاء داده شده‌اند و این کار می‌تواند تاثیر منفی شدیدی را بر روی رتبه وب سایت شما بگذارد. به عنوان مثال: برخی از سایت‌ها وجود دارند که تنها عملکرد آن‌ها قرار تبادل بک لینک با سایر وب سایت‌ها می‌باشد و هیچ عملکرد و کاربرد دیگری را ندارند.

الگوریتم پنگوئن این وب سایت‌ها را سریعاً شناسایی می‌کند و بک لینک‌های قرار داده شده از این وب سایت را به عنوان لینک بی کیفیت در نظر می‌گیرد.

افزایش شدید ترافیک لینک

این مورد نیز جزو محرک‌های این الگوریتم محسوب می‌شود و بک لینک‌هایی که در مدت زمان کوتاهی به صورت انفجاری کلیک می‌شوند می‌توانند حتی باعث حذف شدن سایت شما از موتور جستجوی گوگل شوند.

کامنت‌های حاوی لینک‌های اسپم

شاید بسیاری از شما با عبارت «تبلیغات در کامنت‌ها ممنوع است» مواجه شده باشید و اینگونه تصور کنید که صاحبان وب سایت مورد نظر افراد طمع کاری هستند و نمی‌خواهند بدون دریافت پول خدمات دیگران را تبلیغ کنند! با این حال، واقعیت این است که بسیاری از لینک‌های قرار داده شده در کامنت‌ها صد‌ها و شاید هزاران بار اسپم شده‌اند و مدیران وب سایت نمی‌خواهند در چنگال الگوریتم پنگوئن گرفتار شوند و به همین دلیل است که توصیه اول ما به توسعه دهندگان وب سایت‌ها پرهیز از چنین لینک‌هایی است.

استفاده از ربات‌های تولید کننده بک لینک

هم اکنون نیز ربات‌های بسیاری در سطح اینترنت و یا تلگرام وجود دارند که وظیفه آن‌ها ساخت بک لینک و پخش کردن آن‌ها در فضای اینترنت است و این مورد نیز به عنوان یکی از پرچم‌های قرمز گوگل در نظر گرفته می‌شود و می‌تواند باعث بد‌تر شدن رتبه وب سایت و یا صفحه مورد نظر شود.

استفاده از بک لینک‌ سایت‌های غیر مرتبط

این الگوریتم به صورت دو طرفه است؛ یعنی هم وب سایت مبدا و هم وب سایت مقصد توسط این الگوریتم بررسی می‌شوند و چنانچه تعداد تبادلات شما با وب سایت مورد نظر که حیطه کاری آن با شما متفاوت است بیشتر از حالت عادی باشد، الگوریتم پنگوئن دیر یا زود وارد عمل خواهد شد و هر دو وب سایت را به خاطر عدم توجه به این موضوع و مشکوک بودن به لینک سازی جریمه خواهد کرد.

وظایف الگوریتم پنگوئن

قبل از گوگل پنگوئن، خرید لینک قطعا استراتژی خوبی بود. در این مدت، گوگل وب‌سایت‌ها را بر اساس تعداد لینک های دریافتی رتبه‌بندی می‌کرد اما پنگوئن گوگل در سئو به چنین روش های ناعادلانه ای پایان داد. اگر تعداد لینک غیرطبیعی دامنه شما زیاد باشد، باید از گوگل انتظار جریمه را داشته باشید. 

الگوریتم پنگوئن با درک بهتر روش های دریافت لینک، می تواند وب‌سایت‌هایی که لینک‌های طبیعی و معتبر دریافت کرده‌اند را از وب‌سایت‌هایی که لینک های اسپم‌ها و جعلی استفاده می‌کنند، شناسایی کند.

  • مبارزه با روش های کلاه سیاه لینک سازی
  • بررسي و پيدا كردن سایت هایی با بک لینک‌هاي غير طبيعي.
  • جريمه صفحات سایت‌هایی که شامل بك لينك های غیرطبیعی و بی کیفیت هستند

روش الگوریتم پنگوئن چگونه است؟ پنگوئن گوگل جریمه نمی کند، بلکه پیوندهای اسپم را کمرنگ می کند. در ابتدا، به منظور جریمه کردن وب سایت های متجاوز، گوگل کاملاً بر روی لینک های ورودی متمرکز شد و هیچ توجهی به لینک های خروجی نداشت. اما پیوندهای خروجی بعدی و پیوندهای داخلی نیز بخشی از توجه الگوریتم پنگوئن شدند.

الگوریتم پنگوئن چگونه بر روی رتبه بندی سایت تاثیر می گذارد؟

درک کردن روش الگوریتم پنگوئن چندان پیچیده نیست و در ادامه می‌توانید با یک مثال کاربردی با مکانیزم الگوریتم پنگوئن بیشتر آشنا شوید. فرض کنید که یک وب سایت قصد ارتقاء جایگاه خود در گوگل را دارد و توسعه دهندگان این وب سایت می‌خواهند در کم‌ترین زمان این هدف را محقق کنند.

یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای توسعه دهندگان این وب سایت استفاده از بک لینک‌های سایت‌های معروف برای جذب کاربران بیشتر است. ولی آیا برنامه نویسان و کارشناسان سئو می‌توانند از هر نوع بک لینک و یا کمکی برای این منظور استفاده کنند؟ پاسخ این سوال منفی است و الگوریتم پنگوئن دقیقاً در همین نقطه وارد عمل می‌شود و کیفیت بک لینک‌ها را به دقت بررسی می‌کند.

هدف الگوریتم پنگوئن گوگل چیست ؟

هدف این الگوریتم کاهش تاثیر تکنیک های سئو کلاه سیاه و کنترل اوضاع توسط پنگوئن گوگل بود. به‌روزرسانی پنگوئن عمدتاً علیه هرزنامه‌های وب با هدف بهینه‌سازی نتایج جستجو برای کاربران است. این بهبود با محتوای با کیفیت بالاتر و بهبود عملکرد فنی وب سایت به دست آمد. وب‌سایت‌هایی که به دستورالعمل‌های وب‌مستر Google پایبند نیستند، تحت تأثیر به‌روزرسانی پنگوئن قرار می‌گیرند.

  • بررسی کیفیت لینک‌های ورودی سایت و مبارزه با لینک سازی اسپم.
  • بررسی تعداد تکرار کلمات کلیدی و متن پیوند لینک‌ها و جلوگیری از پر کردن صفحه با کلمات کلیدی.

اکنون تلاش‌های بیشتری برای استفاده از محتوای با کیفیت بالا برای افزایش پیوند داوطلبانه به وب‌سایت شما انجام می‌شود. در عین حال، کانال های بازاریابی دیگری مانند رسانه های اجتماعی به منظور افزایش دامنه وب سایت و در نتیجه دریافت بک لینک و ترافیک مورد استفاده قرار می گیرند.به طور خلاصه اهداف پنگوئن گوگل شامل موارد ذیل است:

چگونه متوجه شویم که الگوریتم گوگل پنگوئن ما را جریمه کرده است؟

همان‌گونه که از نام این ساز و کار مشخص است، الگوریتم پنگوئن در گوگل به صورت اتوماتیک عمل می‌کند و نتایج حاصل از آن به صورت نامحسوس ترافیک وب سایت شما را تحت تاثیر قرار خواهند داد و برخلاف جریمه دستی، روش مستقیمی برای بررسی نتایج حاصل از این الگوریتم وجود ندارد.

با این حال، دو روش اصلی برای بررسی وضعیت وب سایت از این نظر شامل بررسی ترافیک وب سایت به صورت دستی و بررسی وضعیت کلمات کلیدی از نظر اسپم بودن هستند. شما می‌توانید با تطابق ترافیک وب سایت خود با زمان ارائه شدن آپدیت‌های جدید برای این الگوریتم به سادگی متوجه شوید که آیا در زمان ارائه آپدیت مورد نظر ترافیک سایت شما تغییر کرده است یا خیر.

در قسمت‌های قبلی تاکید کردیم که اسپم بودن کلمات کلیدی فاکتور بسیار مهمی برای این الگوریتم محسوب می‌شود و رعایت نکات سئو یکی از بهترین استراتژی‌ها برای در امان ماندن از این الگوریتم است. همچنین، به خاطر داشته باشید که الگوریتم پنگوئن تنها یکی از 200 فاکتور گوگل برای تعیین رتبه سایت شما می‌باشد و چنانچه ترافیک سایت شما همچنان با رعایت این موارد پایین است، بهتر است که پاسخ سوال خود را در جای دیگری جستجو کنید

روش‌های رفع جریمه الگوریتم پنگوئن کدامند؟

در این قسمت مجموعه‌ای از اقداماتی که باید برای خارج شدن دامین وب سایت از جریمه این الگوریتم انجام شوند را به شما عزیزان ارائه خواهیم داد:

شناسایی بک لینک‌های مشکوک و بی کیفیت

شما باید در گام اول بک لینک‌های بی کیفیت و مخرب را شناسایی کنید و برای حذف کردن آن‌ها اقدام نمایید. برای این کار ابزار‌های مختلفی وجود دارند و می‌توان از گوگل نیز برای شناسایی لینک‌های مخرب استفاده کرد. با این حال به خاطر داشته باشید که گوگل اعلام کرده لینک‌های نوفالو را به عنوان لینک خنثی شناسایی می‌کند.

اما در بررسی های به عمل آمده و تجارب چندین ساله‌ی تیم شتاب دی ام مشخص شد که گاها لینک های نوفالوی باکیفیت، در رنک و رتبه یک سایت بسیار تاثیر گذار بوده اند. ما بعد از بررسی وضعیت لینک‌ها در بسیاری از پروژه ها با استفاده از گوگل متوجه شدیم گاها برای یافتن لینک های بی کیفیت و مخرب، گوگل از دقت کافی و لازم برخوردار نیست.

پلتفرم‌های مختلفی همچون: Majestic، SEMrush، Bulk backlink checker و Monitor backlinks بهترین ابزار‌ها برای این منظور هستند و می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. همچنین، مکرراً در منابع مختلف ذکر شده است که الگوریتم پنگوئن نسبت میان لینک‌های مخرب به لینک‌های سالم را بررسی می‌کند و بر اساس این موضوع شما می‌توانید ضمن حذف تعدادی از لینک‌های مخرب، لینک‌های مفید بیشتری به وب سایت خود اضافه کنید تا از جریمه خارج شوید.

قطع همکاری با دامین‌های مشکوک

تنها حذف بک لینک‌ها برای رهایی از الگوریتم پنگوئن کافی نیست و شما باید بک لینک‌های قرار گرفته شده در وب سایت‌های مورد نظر گوگل را نیز حذف کنید و تبادلات خود را با آن‌ها محدود نمایید. یعنی اگر دسترسی به سایت مورد نظر برای مذاکره و حذف بکلینک های اسپم ندارید، برای این منظور باید از سرچ کنسول خود اقدام به درخواست حذف و بی تاثیر نمودن لینک های مورد نظر نمایید تا پس از گذشت مدتی تاثیر این کار را بر روی وب سایت خود مشاهده نمایید.

بهبود وضعیت سئو سایت

رفع کردن اسپم کلمات کلیدی از دیگر اقداماتی است که باید برای خارج شدن از جریمه انجام داد. برای این منظور بهتر است که تمامی محتوای سایت خود را با کمک یکی از ابزار‌های تخصصی از نظر سئو بررسی کنید و تمرکز خود را بر روی متن‌های مشخص شده توسط ابزار مورد نظر بگذارید.

نکته آخر در رابطه با خارج شدن از جریمه این است که این فرایند بلافاصله پس از انجام تغییرات ذکر شده اعمال خواهد شد و پس از ارائه آپدیت ورژن 4 برای این الگوریتم دیگر نیازی به نامه نگاری با گوگل با هدف رفع سوء تفاهم‌ها نیست و تمامی این وقایع کاملاً اتوماتیک و بدون دخالت انسان صورت می‌گیرند.

نتیجه گیری

همان‌گونه که در قسمت‌های قبلی به صورت کامل عنوان گردید، الگوریتم پنگوئن با ارائه آپدیت‌های مختلف توسط گوگل بسیار دقیق‌تر و کاربردی‌تر شده است و توسعه دهندگان وب سایت‌ها می‌توانند قبل از آغاز فعالیت‌های خود در بستر اینترنت موارد تاثیرگذار بر روی رتبه سایت خود را در هنگام تولید محتوا و یا فعالیت در قالب وب سایت رعایت نمایند تا این الگوریتم باعث کاهش ورودی وب سایت آن‌ها نشود.

همچنین، بررسی اعتبار لینک قبل از انتشار آن یکی از بهترین استراتژی‌ها برای در امان ماندن از الگوریتم‌های گوگل است و انجام آن هزینه چندانی را برای شما نخواهد داشت. بنابراین، با رعایت این اصول ساده می‌توان به صورت ارگانیک در سیستم رتبه بندی گوگل پیشرفت کرد و مشتریان بیشتری را به سایت مورد نظر هدایت نمود.

سوالات متداول (FAQ) درباره پنگوئن گوگل 

آیا وجود یک ایراد در وب سایت باعث حذف شدن دامین آن توسط الگوریتم پنگوئن خواهد شد؟

خیر. حذف شدن کامل دامین یک وب سایت به دلیل مشاهده شدن تخلفات ذکر شده تنها در ورژن‌های قدیمی الگوریتم پنگوئن وجود داشت، به طوری که پس از اجرای اولیه این الگوریتم توسط گوگل میزان ورودی وب سایت‌های املاک در جهان بیش از 60 درصد کاهش یافت و این موضوع اعتراضاتی را از طرف کاربران به همراه داشت.

پس از اعمال آخرین آپدیت این الگوریتم در سال 2016 تنها لینک‌های یک دامین توسط گوگل جریمه می‌شوند و از آن‌جایی که لینک‌های پربازدید نقش مهمی را در رتبه گوگل ایفا می‌کنند، هدف قرار گرفتن لینک‌ها مستقیماً رتبه شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد و حذف شدن کامل یک دامین از لیست جستجوهای گوگل تنها در صورت قرار گرفتن دامین مورد نظر در لیست سیاه گوگل می‌باشد و در حالت عادی سایت مورد نظر تنها جریمه خواهد شد.

چگونه از گرفتار شدن در دام الگوریتم پنگوئن در امان بمانیم؟

این الگوریتم برخلاف تصورات کاربران آنچنان سختگیر نیست و گوگل صراحتاً عنوان کرده است که لینک‌های Nofollow توسط این الگوریتم بررسی نمی‌شوند و به همین دلیل، نیازی به محافظه کاری بیش از حد در هنگام تبادل لینک و استفاده از بک لینک‌های معتبر وجود ندارد.

شما می‌توانید در نظر داشته باشید که معتبر بودن لینک با معتبر بودن دامین متفاوت است و به عنوان مثال: قرار دادن یک لینک بی نام و نشان از یک وب سایت معتبر نیز می‌تواند به جریمه شدن شما منجر شود. بنابراین، همواره در هنگام استفاده از بک لینک‌ها هم اعتبار وب سایت و هم اعتبار لینک را بررسی کنید تا با مشکلی در این زمینه مواجه نشوید.

آیا گوگل آپدیت پنگوئن 4.0 را تایید کرد؟
بله، گوگل در بیانیه رسمی منتشر شده در وبلاگ مرکزی گوگل وبمستر (23 سپتامبر 2016) تایید کرد که به‌روزرسانی پنگوئن 4.0 را به عنوان بخشی از الگوریتم اصلی خود منتشر کرده است.

 

بازگشت به لیست

2 نظر در “الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟ آموزش رفع پنالتی گوگل پنگوئن

  1. امین امینی گفت:

    یکی از کاملترین مقاله ها در مورد الگوریتم پنگوئن در سئو بود. همان طور که سئو و الگوریتم پنگوئن بسیار بهم مرتبط هستند و برای رفع جریمه الگوریتم پنگوئن در سئو راهکارهای بسیار خوبی را معرفی کردید. امیدوارم بتوانید بعد از آپ دیت های جدید الگوریتم پنگوئن در سئو؛ راهکارهای بیشتر و همچنین اطلاعات کامل تری را در اختیارمان قرار دهید.
    با تشکر
    امین امینی

    1. مهدی سراوانی گفت:

      عرض سلام و ادب و احترام.

      از لطف بی نهایت شما که به رسانه‌ی شتاب دی ام مراجعه نمودید و مقاله الگوریتم پنگوئن و سئو را مطالعه کردید، بسیار سپاسگذاریم.

      امیدوارم مقاله آموزش الگوریتم پنگوئن برای سئو بسیار مفید واقع شده باشد. همان طور که میدانید الگوریتم پنگوئن در سئو سیار مهم می باشد.

      از اینکه تجربه و نظر خود را به اشتراک گذاشته اید بسیار ‏سپاسگذارم.‏

      روزگارتان زیبا و در پناه خداوند باشید.
      مهدی سراوانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *