مقالات آموزشی سئو

E-E-A-T چیست؟ EEAT شاخص یا الگوریتم گوگل؟

E-E-A-T یک الگوریتم یا یک شاخص در سئو

E-E-A-T یک الگوریتم یا یک شاخص در سئو

آیا تا به حال به یک محتوای آنلاین نگاه کرده اید و فکر کرده اید: هوم، مطمئن نیستم که بتوانم به آن اعتماد کنم؟ که این را نوشته؟ چرا باید یک کلمه از صحبت های آنها را باور کنم؟ این بیشتر از آنچه فکر می‌کنید اتفاق می‌افتد، به خصوص اگر به دنبال محتوایی هستید که برای تصمیم‌گیری استفاده می‌کنید که می‌تواند بر زندگی شما تأثیر بگذارد. معیارهای مهم زیادی وجود دارد که ارزیابی‌کنندگان کیفیت جستجوی گوگل برای ارزیابی وب‌سایتی که به‌طور غیرمستقیم الگوریتم جستجوی گوگل و فاکتورهای رتبه‌بندی را شکل داده و اعتبار می‌بخشد، استفاده می‌کنند. این ارزیابی‌کنندگان انسانی به دستورالعمل‌های متعددی نگاه می‌کنند، از جمله:

کیفیت صفحه

کیفیت کلی وب سایت

شهرت وب سایت یا کسب و کار

شهرت سازنده محتوا یا نویسنده

دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی Google اطلاعات دقیقی در مورد E-E-A-T ارائه می‌کند و نشان می‌دهد که گوگل می‌خواهد الگوریتم‌ها چه کاری انجام دهند.

E-E-A-T (تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد) نشان دهنده تعهد Google به ارزش گذاری محتوای معتبر، تاثیرگذار و کاربر محور در میان انبوه محتوای تولید شده که بیشتر آن توسط هوش مصنوعی است. این یک عامل مهم در نحوه ارزیابی کیفیت و ارتباط محتوا توسط گوگل در نتایج جستجوی خود است.

 به عنوان مثال، اطلاعات مالی یا پزشکی. این جایی است که E-E-A-T وارد عمل می شود: تجربه، تخصص، اقتدار، و قابل اعتماد – طیفی از سیگنال هایی که Google برای ارزیابی و قضاوت محتوا استفاده می کند. E-E-A-T چیزی را نشان می دهد که گوگل و مشتریان بالقوه به دنبال آن هستند – محتوایی در سطح متخصص که به تمام سوالات درست پاسخ می دهد. E-E-A-T مخفف “تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد” است. تا قبل از به‌روزرسانی Google در دسامبر 2022، فقط E-A-T بود (بدون “تجربه”).

الگوریتم EEAT مخفف Experience، Expertise، Authoritativeness و Trustworthiness است

E-A-T اولین بار در سال 2014 در راهنمای کیفیت جستجوی گوگل ظاهر شد و به تدریج به یکی از مهمترین جنبه های سئو تبدیل شد. به ویژه پس از به‌روزرسانی Google Medic در آگوست 2018 بسیار مهم شد. E-A-T (تخصص، اقتدار، قابل اعتماد) برای سال‌ها سنگ بنای دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل بوده است. سپس دسامبر 2022 فرا رسید، و گوگل «E» دیگری را در ترکیب قرار داد – Experience. اکنون، E-E-A-T استاندارد طلایی برای محتوای با کیفیت بالا و کاربر محور در وب است و مخفف Experience، Expertise، Authoritativeness و Trustworthiness است. این چارچوبی جدید است که گوگل برای ارزیابی کیفیت و اعتبار محتوا از آن استفاده می کند.      

درک و بهینه سازی E-E-A-T به شدت با موفقیت در سئو مرتبط است. برای اطلاعات کامل در مورد اینکه E-E-A-T چیست با شتاب دی ام همراه باشید تا بدانید چرا شاخص های EEAT برای اهداف سئو اهمیت دارد و چگونه آن را در استراتژی سئو خود پیاده سازی کنیم.

در این مقاله، دقیقاً E-E-A-T چیست و بهترین راه‌ها برای تمرکز سازندگان محتوا و صاحبان وب‌سایت بر روی این سیگنال‌ها را شرح می‌دهیم:

تجربه: نوشتن از تجربه دست اول و محتوای اصلی

تخصص: محتوای با کیفیت بالا از کارشناسان صنعت.

اعتبار: یک منبع معتبر با کیفیت بالا است.

اعتماد: ایجاد اعتماد، بهبود تجربه کاربر، اعتبار یک وب سایت و کیفیت وب سایت

بهبود E-E-A-T برای موتورهای جستجو بیش از پست های وبلاگ با کیفیت بالا نیاز دارد. با ارائه اطلاعات دقیق از کارشناسان موضوع یا محتوای تولید شده توسط کاربر و اجتناب از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی یا حتی حذف محتوای بی کیفیت، بهبود تجربه کاربری، می توانید کیفیت وب سایت خود را بهبود بخشیده و به عنوان یک منبع معتبر برای الگوریتم جستجو دیده شوید.

یاد بگیرید که چگونه E-A-T و عامل تجربه جدید را برای بهبود سیگنال های E-E-A-T وب سایت خود نشان دهید تا محتوای شما نیازهای کاربران را برآورده کند و در گوگل رتبه بالاتری کسب کند.

. اعتبارtrustworthiness و قدرت authority  نام برند و محتوای خود را از دید گوگل تقویت کنید. محتوایی با سیگنال های قوی E-E-A-T احتمالاً در نتایج جستجو رتبه بالاتری دارد که منجر به افزایش دید ارگانیک و ترافیک وب سایت می شود.

در اینجا به تفکیک هر یک از عناصر E-E-A-T و نحوه بهینه سازی موثر می پردازیم:

——

کدام چهار کلمه محتوا و وب سایت هایی را توصیف می کند که ارزش فوق العاده ای ارائه می دهند؟

تجربه، تخصص، اقتدار، و قابل اعتماد (E-E-A-T)

داشتن محتوای خیره کننده SEO برای پشتیبانی از E-E-A-T می تواند شانس شما در برابر برروز رسانی های الگوریتم گوگل در آینده و رسیدن به صفحه اول گوگل را افزایش دهد.

 

E-E-A-T گوگل مخفف عبارت Expertise, Experience, Autoritativeness, and Trustworthiness است.

 این چارچوبی است که توسط گوگل برای ارزیابی کیفیت محتوا در وب سایت ها استفاده می شود. E-E-A-T یک جنبه ضروری از الگوریتم جستجوی گوگل است، زیرا به تعیین اینکه کدام وب سایت ها باید بر اساس اعتبار و ارزش محتوایشان در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشند، کمک می کند.

“تخصص” به سطح دانش یا مهارت سازنده محتوا در یک حوزه موضوعی خاص اشاره دارد. محتوای باکیفیت باید توسط شخصی با تخصص مرتبط در موضوع مورد بحث ایجاد شود.

“معتبر بودن” به اعتبار محتوا و وب سایتی که در آن میزبانی می شود اشاره دارد. اعتبار را می توان از طریق کیفیت محتوا، شهرت سایت، لینک ها و نقل قول های خارجی و اعتبار سازنده محتوا ایجاد کرد.

“اعتماد” به قابلیت اعتماد کلی محتوا و وب سایت اشاره دارد. قابل اعتماد بودن توسط عواملی مانند دقت اطلاعات، شفافیت در مورد ایجاد محتوا و منابع، امنیت سایت و تجربه کاربری که ارائه می‌کند تعیین می‌شود.

تجربه کاربری”E اضافی، Experience، توسط Google در ماه مه 2021 اضافه شد. گوگل تجربه کاربر را یک عامل اساسی در رتبه بندی وب سایت ها در نتایج جستجو می داند. بهینه سازی وب سایت برای تجربه کاربری می تواند شانس شما را برای رتبه بندی بالاتر افزایش دهد و تجربه بهتری را برای کاربران شما فراهم کند. در ماه مه 2021، گوگل به‌روزرسانی تجربه صفحه را معرفی کرد که بر تجربه کاربر با گنجاندن معیارهای Core Web Vitals در الگوریتم رتبه‌بندی خود بیشتر تأکید می‌کند. Core Web Vitals عواملی مانند سرعت بارگذاری، تعامل و ثبات بصری یک وب سایت را اندازه گیری می کند.

در سال 2022، Google تأیید کرد که E-E-A-T برای هر درخواست جستجو رتبه بندی می شود. مفهوم E-E-A-T با جزئیات زیاد در دستورالعمل های ارزیابی کیفیت گوگل مورد بحث قرار گرفته است. اسناد گوگل به ما می‌گوید: «اگر می‌دانید ارزیابی‌کنندگان چگونه محتوای خوب را ارزیابی می‌کنند، ممکن است به شما در بهبود محتوایتان کمک کند.»

 

خدمات سئو شتاب دی ام با وادار کردن سایت شما به انطباق با ضروری ترین عوامل E-A-T Google سروکار دارد. گوگل بیان می‌کند که E-E-A-T یکی از 3 ملاحظات برتر برای کیفیت صفحه است. بنابراین، اگر قبلاً به محتوای E-E-A-T توجه نکرده اید، باید بلافاصله این کار را شروع کنید یا انجام این عملیات را به متخصصین سئو تیم شتاب دی ام بسپارید.

E-E-A-T چیست؟

E-E-A-T چیست؟

 

E-E-A-T چیست؟

گوگل دائما در حال مبارزه بر سر محتوای خوب و بد است. امروزه هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT، Bing Chat و Google Bard بیش از هر زمان دیگری در حال تولید محتوا هستند. اطلاعات نادرست فراوان است، مردم در حال بازی با سیستم هستند، و یک بیماری همه گیر نیاز روزافزون به ارائه محتوای قابل اعتماد را ایجاد می کند.

Google سخت کار می‌کند تا سیستم‌های خود را آموزش دهد تا محتوای واقعی با کیفیت بالا، ماهرانه نوشته شده را شناسایی کرده و به آن پاداش دهد – اینجاست که E-E-A-T ظاهر می‌شود. به‌روزرسانی‌های محتوای مفید و بسیاری از به‌روزرسانی‌های بررسی محصول، نیاز به محتوای باکیفیت و اصلی را که توسط متخصصان نوشته شده است، تقویت می‌کنند.

 

E-E-A-T تکامل مفهوم اصلی E-A-T است. مخفف برای Experience, Expertise, Authoritativeness و Trustworthiness T (تجربه، تخصص، اقتدار و قابل اعتماد بودن) بخشی از دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل است. Google به دنبال محتوایی است که به وضوح میزان تجربه مرتبط با محصول، اطلاعات یا خدماتی را که تبلیغ می‌شود، نشان دهد. گوگل می خواهد اطمینان حاصل کند که شخصی با تجربه مستقیم و دست اول و یک متخصص محتوا را ایجاد می کند. گوگل ممکن است به دنبال تجربه در زمینه خاصی باشد یا زمانی که یک شرکت در سطح بالایی کار می کند.

E-E-A-T یک عامل مستقیم رتبه بندی گوگل نیست. اما گوگل می خواهد نتایج را با E-E-A-T قوی ارائه دهد. بنابراین، این یک مفهوم مهم در سئو است.

به علاوه، E-E-A-T بالا می تواند اعتماد کاربر را بهبود بخشد. و منجر به افزایش نرخ تبدیل بیشتر در سایت شما شود.

نکته جانبی: Google تقریباً سالی یک بار دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجو را به‌روزرسانی می‌کند. در اینجا یک تاریخچه سریع از به‌روزرسانی‌های کلیدی Google E-E-A-T آمده است:

مارس 2013: گوگل رسما دستورالعمل های رتبه بندی کیفیت جستجوی خود را منتشر کرد

مارس 2014: Google E-A-T (تخصص، اقتدار، و اعتماد) را به دستورالعمل‌ها اضافه کرد.

دسامبر 2022: گوگل E-E-A-T را معرفی کرد و یک “E” اضافی برای “تجربه” اضافه کرد.

————————-

چیزی که E-E-A-T نیست

1-

E-E-A-T اغلب به اشتباه درک می شود که یک الگوریتم گوگل است. بیایید اطلاعات درست را یاد بگیریم. راجع به این تحقیق شود

 

2

– E-E-A-T اغلب فکر می کنند eeat  یک عامل اصلی رتبه بندی است

علیرغم اهمیت آن، E-E-A-T یک عامل رتبه بندی نیست.

برای درک بهتر این موضوع، اجازه دهید به عقب برگردیم.

E-E-A-T چیز جدیدی نیست. گوگل مفهوم E-A-T (اطلاعات بیشتر در مورد تکامل آن به E-E-A-T در یک دقیقه) را در دستورالعمل های ارزیابی کیفیت خود در سال 2014 معرفی کرد.

دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت گوگل توسط ارزیاب‌های مستقل موتور جستجو که به عنوان «ارزش‌دهنده‌های کیفیت» شناخته می‌شوند، استفاده می‌شود.

E-E-A-T یک عامل رتبه بندی به روشی که ما به طور سنتی در مورد عوامل رتبه بندی فکر می کنیم نیست.

در عوض، به E-E-A-T به عنوان یک ذهنیت برای ایجاد محتوای مفید و مردم محور فکر کنید. این در مورد ارائه آنچه مردم از وب سایت شما انتظار دارند است. که به آنها کمک می کند به شما اعتماد کنند.

اکنون، بیایید به چهار مؤلفه Google E-E-A-T و نحوه تلاقی آنها با محتوای شما بپردازیم. بیایید به هر یک از چهار عنصری که E-E-A-T را تشکیل می دهند، نگاهی عمیق بیندازیم:

عناصر اصلی E-E-A-T

تجربه

در یک دنیای عالی، هیچ کس چیزی را در مورد موضوعی که تجربه دست اولی با آن نداشته باشد منتشر نمی کند. به هر حال، چرا کاربران باید به یک تازه کار اعتماد کنند؟ متأسفانه، این واقعیت بیشتر محتوای اینترنت نیست. وقتی گوگل به “تجربه” اشاره می کند، به معنای درگیری دست اول و دنیای واقعی با موضوع یک قطعه محتوا است. محتوای با کیفیت اغلب تجربه دست اول سازنده را در مورد موضوع نشان می دهد. این کمک می کند تا ثابت شود که پیشنهادات آزمایش شده و آزمایش شده اند. و این بینش ها معتبر هستند.

در نتیجه، ارزیاب‌های کیفیت گوگل به طور صریح به محتوایی که توسط نویسندگانی که تجربه اثبات شده‌ای با موضوع مورد بحث دارند، پاداش می‌دهند، که نشان‌دهنده دور شدن از سئوی فنی صرف در گذشته است. نویسنده در مورد تجربیات و نظرات شخصی خود صحبت می کند. و عکس‌های محصول منحصربه‌فردی را ارائه می‌کند تا ثابت کند که این بازی را انجام داده‌اند.

چندین راه وجود دارد که می توانید ثابت کنید که برای صحبت در مورد یک موضوع تجربه کافی دارید، مانند:

گفتن داستان خود از طریق بیوگرافی نویسنده (با فرض اینکه تجربه مرتبطی برای بحث دارید)

ارائه بینش منحصر به فرد از تجربیات خود که در رتبه بندی محتوا ظاهر نمی شوند

استفاده از محتوای عکس یا ویدیوی سفارشی برای ارائه ارزش بیشتر به خواننده

اگر در فضای بسیار رقابتی تحت سلطه غول‌های محتوا فعالیت می‌کنید (به CNET برای فناوری یا NerdWallet برای امور مالی فکر کنید)، شاید تنها راه برای رقابت اضافه کردن چیزی تازه و ارزشمند باشد که این رقبا نتوانند آن را تکرار کنند.

 

 

این می تواند به این معنی باشد:

نویسنده یک بررسی هتل در هتلی که درباره آن می نویسند اقامت داشته است

نویسنده مجموعه‌ای از «بهترین کتاب‌ها» که در واقع هر یک از کتاب‌هایی را که توصیه می‌کنند خوانده است

نویسنده یک بررسی محصول، خود محصول را امتحان و آزمایش کرده است

یک تجربه معتبر با یک موضوع (در حال حاضر) خارج از محدوده قابلیت های هوش مصنوعی است. در حالی که هوش مصنوعی ممکن است سعی کند جنبه هایی از تجربه انسانی را تقلید کند، محتوای آن فاقد منحصر به فرد بودن واقعی است. گوگل تجربه را عاملی کلیدی در تمایز محتوای ایجاد شده توسط انسان از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی می داند. اما فراموش نکنیم که این چیزی است که کاربران انتظار دارند.

در اینجا چند نمونه آورده شده است که گوگل در دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت ارائه می‌کند تا مشخص کند چه زمانی تجربه کلیدی است و چه زمانی اطلاعات یا توصیه‌ها بهتر است به متخصصان سپرده شود:

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *