مقالات آموزشی سئو

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟ همه چیز درباره الگوریتم hummingbird

الگوریتم های گوگل در اینجا به معنای سیستم پیچیده گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها و ارائه مرتبط ترین نتایج به کاربران است. گوگل همیشه به دنبال راه هایی برای بهبود موتور جستجوی خود است تا کاربران بتوانند دقیق ترین، مرتبط ترین و مفیدترین نتایج جستجو را دریافت کنند. به همین دلیل، آنها در طول سال ها الگوریتم های متعددی را منتشر کرده اند. یکی از تاثیرگذارترین الگوریتم ها،  مرغ مگس خوار بود که در سال 2013 عرضه شد. گوگل با معرفی اخیر مرغ مگس خوار، جستجوی معنایی را در الگوریتم اصلی خود پیاده سازی کرده است. این یک تغییر خارق‌العاده و یکی از بزرگ‌ترین تغییرات بعد از الگوریتم کافئین است. این الگوریتم جایگزین الگوریتم کافئین شد و بر روی پیش بینی بیشتر و مرتبط تر کردن جستجوها تمرکز داشت.

 برخلاف به‌روزرسانی‌های قبلی مانند الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن که بیشتر در مورد اصلاح الگوریتم‌های موجود بودند، مرغ مگس خوار یک بازسازی کامل الگوریتم هسته گوگل بود.این الگوریتم برای درک بهتر پیچیدگی های زبان انسانی و هدف پشت پرسش های جستجو طراحی شده است.

مرغ مگس خوار به جای ارائه صفحات وب حاوی کلمات کلیدی جستجوگر، به گوگل کمک می کند تا اهداف و نیت جستجوگران را درک و مطابقت دهد. به این فرآیند جستجوی معنایی می گویند. مرغ مگس خوار به موتور جستجوی گوگل اجازه می دهد تا از طریق بهبود جستجوی معنایی، کار خود را بهتر انجام دهد. به نظر می رسد که با مرغ مگس خوار، گوگل اکنون بهتر می تواند به سوالات طولانی تر پاسخ دهد، حتی اگر صفحه ای برای آنها بهینه نشده باشد.

ما در شتاب دی ام قصد داریم به این موضوع بپردازیم که مرغ مگس خوار چیست، برای سئو چه معنایی دارد و چه تأثیری بر جستجوی زبان محاوره ای داشت، و گوگل و کارشناسان صنعت سئو در مورد آن چه می‌گفتند؟

مرغ مگس خوار گوگل چیست؟

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل به عنوان یک لحظه مهم در تاریخ موتور جستجو گوگل است. قبل از مرغ مگس خوار، تمرکز اصلی گوگل بر تطبیق کلمات کلیدی عبارات جستجوی کاربر با محتوای درون صفحات وب بود. با این حال، با ظهور دستیارهای صوتی و تکنولوژی های جدیدتر درخواست های کاربران نیز تغییر کردند و با پیچیدگی های بیشتری انجام می شدند. این الگوریتم که حدود 90 درصد از نتایج جستجو را تحت تأثیر قرار داد و به علت سرعت و دقت بالا نام آن را “الگوریتم مرغ مگس خوار” گذاشتند. گوگل با این الگوریتم جدید بر ارائه محتوایی متمرکز شد که با هدف جستجو مطابقت داشت.

مرغ مگس خوار به جای تمرکز بر تطبیق کلمات کلیدی خاص در جستجوها، هدف خود را برای درک معنای اساسی پرس و جوها و مطابقت نتایج بر اساس معنای آنها قرار داد. این بدان معناست که گوگل می‌تواند نتایج دقیق‌تر و مرتبط‌تری را به پرسش‌های کاربران ارائه دهد. این به‌روزرسانی انقلابی که توسط گوگل معرفی شد، با هدف ارتقای شیوه تفسیر سؤالات جستجو انجام شد. مرغ مگس خوار گوگل قصد داشت هدف جستجوگر را به طور جامع تری درک کند و نتایج دقیق تری ارائه دهد. بنابراین مفهوم «نیت و قصد کاربر» مطرح شد. گوگل با استفاده از پردازش زبان طبیعی و توجه بیشتر به مفهوم عبارت جستجو و موقعیت کاربر، نتایج جستجو را محاوره ای تر کرد.

در شتاب دی ام چند مثال از تأثیر مرغ مگس خوار بر نتایج جستجو ارائه خواهیم داد. برای مثال، اگر قبل الگوریتم مرغ مگس خوار عبارت «پرداخت اقساط وام بانک ملی» را جستجو کرده باشید، نتیجه جستجوی شما صفحه اصلی بانک را نشان می داد اما بعد از مرغ مگس خوار، مستقیما به صفحه پرداخت اقساط وام بانکی هدایت می شوید.

گوگل با مرغ مگس خوار از فناوری معناداری استفاده کرد که به پیشرفت های قبلی مانند نمودار دانش کمک نمود و بهینه سازی موتورهای جستجو را تغییر داد و راه را برای چشم انداز جستجوی مدرن هموار کرد. از این رو هنوز هم درک اینکه الگوریتم مرغ مگس خوار چیست و چه کاری انجام می دهد و همچنین تأثیر ماندگار آن در سئو و نتایج جستجو بسیار مهم است.

بازنویسی کامل الگوریتم هسته اصلی گوگل

مت کاتس، مهندس نرم افزار سابق گوگل، مرغ مگس خوار را بازنویسی کل الگوریتم هسته اصلی گوگل توصیف کرد. این بدان معنا ست که مرغ مگس خوار یک الگوریتم کاملاً جدید نیست، بلکه یک بازنویسی و بروزرسانی الگوریتم هسته اصلی گوگل بود تا بتواند کار خود را بهتر انجام دهد.

برخی افراد مرغ مگس خوار را مانند پاندا و پنگوئن جزئی از الگوریتم اصلی گوگل می دانند، اما مت کاتز روشن می کند که مرغ مگس خوار بخشی از الگوریتم اصلی نبوده بلکه بازنویسی کامل الگوریتم اصلی گوگل بود. مت کاتز از دقت و سرعت مرغ مگس خوار تاثیر آن بر 90 درصد جستجوها صحبت کرد.

یکی از اهداف بازنویسی الگوریتم اصلی این بود که بتواند معنا و مفهوم پرس و جوها را با صفحات وب مطابقت دهد و سرچ کوئری های طولانی تری را مدیریت کند. زیرا در جستجوی عبارات طولانی، تطبیق هر کلمه با صفحات وب کار راحتی نبود و بعضی از این کلمات در عبارات طولانی بی اهمیت بودند که منجر به نتایج نادرستی می شد.

اهداف و وظایف مرغ مگس خوار گوگل

هدف از الگوریتم مرغ مگس خوار به عنوان یک بروزرسانی الگوریتم هسته اصلی گوگل ایجاد انقلابی در نحوه تعامل کاربران با موتورهای جستجو و پاسخگویی به جستجوی صوتی کاربران بود. قبل از الگوریتم مرغ مگس خوار، جستجوها عمدتاً مبتنی بر متن بودند. با این حال، با افزایش محبوبیت دستیارهای صوتی، گوگل مجبور به تغییر شد. هدف درک معنا، مفهوم و زبان در یک پرس و جو بود که صاحبان کسب و کار را تشویق بر ارائه محتوای با کیفیت بالا کرد تا از استراتژی‌های سنتی پرکردن کلمات کلیدی در محتوا و لینک‌سازی فاصله بگیرند.

در حالی که استراتژی های قبلی مدیران کسب و کار و سئوکارها استفاده تعدا زیاد کلمات کلیدی در محتوا متمرکز بود، مرغ مگس خوار پیام واضحی را منتقل کرد: کلمه کلیدی مهم نیست بلکه فقط محتوا، محتوا و فقط محتوا مهم است.

از این رو، به روز رسانی مرغ مگس خوار به طور قابل توجهی بر بهینه سازی وب سایت ها تأثیر گذاشت و عملکرد موتور جستجوی گوگل را متحول کرد. این توانایی گوگل برای نمایش نتایج مرتبط را تقویت و تجربه کاربری را افزایش داد. این راهنما باید سنگ بنای توسعه استراتژی های سئو رقابتی در پردازش زبان، بازاریابی ویدئویی و ساخت بکلینک باشد. درک هدف از آپدیت مرغ مگس خوار به شما کمک می کند تا در بازی جلوتر از رقبا قرار بگیرید.

به طور خلاصه  وظایف و اهداف اساسی الگوریتم مرغ مگس خوار عبارتند از:

اهداف الگوریتم مرغ مگس خوار

 مهمترین هدف این الگوریتم رضایت کاربر است.

درک منظور کاربر و جستجوی معنایی گوگل

ارائه نتایج مشابه عبارت جستجو شده و صفحات مرتبط

عدم نمایش نتایج اسپم و نامرتبط با هدف جستجوی کاربر

جلوگیری از گسترش صفحات بی کیفیت و بدون کارایی در سطح وب

ایجاد فضای جستجوی کاربر پسند و محاوره ای

ترغیب و تشویق تولیدکنندگان محتوا و وب مسترها به ارائه محتوای با کیفیت

درک هدف پشت عبارت های جستجو

ارائه نتایج مرتبط تر برای پرس و جوهای پیچیده با در نظر گرفتن کل مفهوم و موضوع پرس و جو

افزایش کیفیت نتایج جستجو و انطباق با روش‌های در حال تغییر جستجوی افراد، به‌ویژه با جستجوی صوتی

وظایف الگوریتم مرغ مگس خوار

جستجوی مفهوم و معنای عبارت جستجو شده، به جای خود کلمه کلیدی

درک عبارات محاوره ای کاربران به همراه تجزیه و تحلیل دقیق عبارات جستجو شده کاربر

شناخت مترادف‌ها، نمایش نتایج منطبق با مفهوم عبارات سرچ شده

پیدا کردن سایت های اسپم یا همان سایت های پر از کلمات کلیدی و بدون محتوا

پیشرفت های مرغ مگس خوار به ویژه در جستجوی متنی و محاوره ای که به شدت با معناشناسی اساسی و روابط بین کلمات مرتبط هستند چشمگیر بود.

 

مرغ مگس خوار چگونه کار می کند؟

برخلاف الگوریتم پاندا و پنگوئن، مرغ مگس خوار یک الگوریتم مبتنی بر جریمه (با هدف حذف صفحات نتایج موتور جستجو از محتوای بی کیفیت) نبود، بلکه تغییری در نحوه واکنش گوگل به انواع مختلف پرس و جوها بود. گوگل برای سال‌ها از مترادف‌ کلمات استفاده می‌کرد، اما مرغ مگس خوار بهتر می‌توانست موضوع و مفهوم عبارات و قصد و نیت کاربر را درک کند. این همان چیزی است که ما از آن به عنوان جستجوی معنایی یاد می کنیم. مرغ مگس خوار برای استفاده از این فناوری «جستجوی معنایی» برای تقویت نمودارگراف دانش گوگل طراحی شده است. این الگوریتم، موتور جستجوی گوگل را در تعیین مرتبط ترین و با کیفیت ترین صفحات برای رفع نیازهای جستجوگر کمک کرد.

همچنین قابلیت موتور جستجو را در تشخیص جستجوهای مبهم بهتر کرد! برای مثال، اگر عبارت جستجوی «نتیجه بازی امروز پرسپولیس» را وارد کنیم، گوگل موفق می‌شود متن را استنباط و تفسیر کند تا نتیجه‌ای معنادار به دست آورد. علیرغم مبهم بودن کلمات کلیدی و لحن محاوره ای ما، می داند که منظور ما مثلا “بازی داربی امروز پرسپولیس و استقلال” است.

هدف گوگل این است که قصد و نیت جستجوگر را به درستی درک و اطمینان حاصل کند که فقط مفیدترین منابع را در صفحه اول نشان می دهد. با این حال، از آنجایی که ظهور دستگاه‌های هوشمند به جستجوی صوتی قدرت می‌بخشید، گوگل به دنبال سازگاری با تفاوت‌های جدید در رفتار جستجوگران بود و به جای معانی تحت اللفظی  عبارت های جستجو یعنی ترجمۀ کلمه‌به‌کلمه بدون در‌نظر‌گرفتن معنا و مفهوم کلی آنها در قالب یک عبارت، به مفهوم و موضوع کلی عبارت جستجو توجه می کند.

به عنوان مثال، اگر کسی بخواهد «بهترین مکان برای خوردن هوموس در مشهد چیست؟» را جستجو کند، گوگل می‌فهمد که با ارتباط دادن «مکان» و «نام غذا» مردم احتمالاً به دنبال «رستوران» هستند و می‌فهمد که « هوموس » یک غذای لبنانی و از نظر معنایی با غذاهای عربی مرتبط است، بنابراین رستوران‌هایی با غذای عربی و رتبه برتر در مشهد را به جای سایر رستوران ها نمایش می دهد.

هنگام تایپ یک عبارت جستجو، ممکن است بنویسیم «آژانس دیجیتال مارکتینگ شتاب»، اما هنگام انجام یک جستجوی صوتی، احتمالاً چیزی شبیه به «بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ  در مشهد کدام است؟» یا  «کدام شرکت در مشهد بهترین خدمات بازاریابی محتوا و سئو را ارائه می دهد؟» را جستجو خواهیم کرد.

همانطور که می بینید، جستجوهای صوتی معمولاً جستجوهای مکالمه ای طولانی تر هستند، بنابراین باید این نکته را هنگام ایجاد محتوا برای وب سایت خود در نظر بگیرید. زیرا تا حدی می توانید با انجام دقیق تحقیقات کلمات کلیدی دم بلند که عبارات هدف کاربر هستند برای عملکرد خوب در سرپ شانس خود را افزایش دهید.

با این حال، نیازی به گفتن نیست که داشتن کلمات کلیدی برای پیشی گرفتن از رقبا کافی نیست و تنها راه برای سبقت از رقبا در نتایج سرپ، تولید محتوای باکیفیت است که پاسخ های دقیقی به سوالات دنیای واقعی کاربران ارائه می دهد. اهمیت به قرار دادن کلمات کلیدی درون محتوا تا حدودی به شما کمک می کند، اما مرغ مگس خوار بیشتر به دبنال راه حل برای پرس و جوها و نیت کاربران می باشد.

در واقع، کسب و کارهایی که بیش از همه تحت تأثیر مرغ مگس خوار (و در گذشته پاندا) قرار گرفتند، سایت هایی که دارای صفحاتی با محتوای ضعیف و تعداد زیادی کلمه کلیدی بودند. کلمه کلیدی واقعی که باید در ذهن داشته باشید «کیفیت» است، و شما باید همیشه سعی کنید که صفحات وب خود را به بهترین و با کیفیت ترین منابع در حوزه فعالیت خود تبدیل کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *