مقالات آموزشی سئو

YMYL چیست و چگونه براساس شاخص های YMYL محتوا تولید کنیم؟

YMYL در سئو چیست؟ محتوای YMYL

سرفصل مطالب

معرفی YMYL و راهکارهای تولید محتوای YMYL

دستورالعمل های ارزیابی کیفیت YMYL مخفف “Your Money or Your Life” است و به موضوعات و صفحاتی که بر سلامت، مسائل مالی، ایمنی و در کل کیفیت زندگی واقعی مردم مربوط می باشد تاثیر گذار خواهد بود. در این مقاله، ما به تعریف و بررسی محتوای YMYL و تأثیرات آن بر عملیات بهینه‌سازی وب سایت مان برای موتور جستجو (SEO) می پردازیم. پس با شتاب دی ام همراه باشید!

سئو به معنای تلاش برای رسیدن به بالاترین رتبه در صفحات نتایج موتورهای جستجو است. وقتی درباره سئو صحبت مب کنیم ناخوداگاه به یاد موتور جستجوی گوگل خواهیم افتاد. زیرا این غول موتور جستجو همیشه مرتبط‌ترین صفحات را برای کاربران خود نمایش می دهد تا آنها مرتبط‌ترین و دقیق‌ترین پاسخ‌ها را برای پرسش‌های خود دریافت کنند. با این حال، گوگل با همه وب سایت ها به طور یکسان برخورد نمی کند. سایت‌هایی که بر روی موضوعات تاثیرگذار بر زندگی، سلامت و امور مالی افراد فعالیت دارند بیشتر مورد توجه گوگل قرار می گیرند، که استانداردهای بالاتری را باید رعایت کنند. به دنیای YMYL خوش آمدید؛ محیطی که بهبود محتوا، فراتر از تکنیک‌های معمول سئو است. در این مقاله، به این موضوع خواهیم پرداخت که وب‌سایت‌های YMYL چه ویژگی‌هایی دارند و چگونه گوگل آن‌ها را با معیارهای دقیق‌تر ارزیابی می‌کند. با شتاب دی‌ام همراه باشید و درباره این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنید.

معرفی (YMYL (Your Money or Your Life

در دنیای امروز، وجود تعداد زیادی از کلمات اختصاری در حوزه سئو می‌تواند باعث سردرگمی افراد مختلف شود. یکی از این اصطلاحات، YMYL است. به یاد دارم زمانی که برای نخستین بار با واژه YMYL آشنا شدم، تصور کردم که نام یک گروه خاص باشد؛ اما در واقع برداشت من نادرست بود. به‌روزرسانی‌های اخیرGoogle در خصوص نحوه مدیریت سایت‌های (YMYL (Your Money or Your Life و اصول E-E-A-T (تجربه، تخصص، اعتبار و اعتماد)، شامل گام‌های مهمی جهت بهبود کیفیت محتوای ارائه شده به کاربران است. این تغییرات به گوگل کمک می‌کند تا بهترین محتوا را به مخاطبانش ارائه کند.

به‌روزرسانی الگوریتم Google در سال 2018 که معمولاً تحت عنوان به‌روزرسانی «Medic» شناخته می‌شود، موجب نوسانات قابل توجهی در نتایج جستجوی SERP شد. با گذشت زمان و کاهش تبعات این تغییرات، مشخص شد که گوگل از تولیدکنندگان محتوای YMYL و به طور کلی تمامی وبسایت‌ها چه انتظاراتی دارد: ارائه محتوا با کیفیت بالا و تجربه کاربری ممتاز.

اگر با سایتی که در دسته YMYL است همکاری می‌کنید یا سایتی در این زمینه دارید، باید آماده‌ پذیرش سخت‌ترین دستورالعمل‌های گوگل باشید. یعنی علاوه بر ارائه محتوای با کیفیت بالا، باید چندین ویژگی اضافی را نیز رعایت کنید، تا وب‌سایت شما از نظر اعتماد و اعتبار برای موتور جستجو بهینه شود.

YMYL چیست؟

YMYL، که مخفف عبارت «پول یا زندگی شما» است، به وب‌سایت‌هایی اشاره دارد که در مورد موضوعاتی که بر ثبات مالی، رفاه و کیفیت کلی زندگی کاربران یا ایمنی آینده افراد تاثیرگذار است فعالیت می‌کنند. چون اغلب افراد، از گوگل برای تحقیق درباره طیف گسترده‌ای از موضوعات مختلف کمانند مسائل مربوط به سلامت و امور مالی استفاده می‌کنند، در نتیجه، اطلاعاتی که در نتایج جستجوی موتورهای جستجو (SERP) ارائه می‌شود،  باید دقیق و به‌روز باشد؛ زیرا عدم تأمین استانداردهای لازم در این زمینه، ممکن است پیامدهای جدی برای  شرایط زندگی کاربران گوگل  به دنبال داشته باشد.

گوگل در سال 2014 دسته‌بندی YMYL را معرفی کرد، تا اهمیت دقت و صحت اطلاعات در وب‌سایت‌هایی که قادر به تأثیرگذاری بر زندگی افراد هستند را مشخص کند. همچنین، YMYL نقش کلیدی در سئو ایفا می‌کند. این اهمیت ناشی از آن است که اطلاعات موجود در صفحات YMYL می‌تواند به‌طور مستقیم روی زندگی کاربران تأثیر بگذارد.

موتورهای جستجو از جمله گوگل، محتوای YMYL را با استانداردهای بالاتری نسبت به سایر صفحات وب ارزیابی می‌کنند. این موضوع اهمیت یکپارچگی و دقت اطلاعات موجود در این صفحات را دوچندان می‌کند. محتوای YMYL معمولاً بر محورهایی متمرکز است که نیازمند ارائه اطلاعات دقیق و مشاوره‌های تخصصی برای اتخاذ تصمیمات آگاهانه هستند.

بر اساس دستورالعمل‌های عمومی کیفیت جستجوی Google از اکتبر ۲۰۲۱، صفحات یا سایت‌های مرتبط با موضوعات YMYL به طور معمول شامل موارد زیر هستند:

  • اخبار و رویدادهای جاری
  • محتوای مرتبط با موضوعات مدنی، دولت و قانون
  • محتوای مربوط به  مدیریت دارایی، امور مالی و سرمایه‌گذاری
  • خريد كردن
  • سلامت و امنیت
  • گروه‌های مردمی
  • ملاحظات بهداشتی
  • مسائل حقوقی
  • سایر موارد مانند تناسب اندام، تغذیه، مسکن

به طور کلی، هر نوع محتوایی که ممکن است بر سلامت و رفاه افراد جامعه تأثیر بگذارد، در زمره محتواهای YMYL قرار می‌گیرد. گوگل مفهوم محتوای YMYL را در دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجو (SQEG) معرفی کرده است. این اقدام به منظور ارتقاء الگوریتم رتبه‌بندی و ارائه نتایج جستجوی مرتبط‌تر انجام شده است. 

تحققی این امر، نیازمند تولید مقالات و بخش‌های با کیفیت بالا است. مقالاتی که اطلاعات دقیق و به‌روزی در مورد موضوعات مرتبط با YMYL ارائه دهند. با استفاده از منابع معتبر، استناد به مطالعات علمی و نظرات کارشناسان در این حوزه، و همچنین تضمین قابلیت اعتماد و ارزش اطلاعات ارائه شده برای زندگی کاربران، می‌توانید محتوای خود را به گونه‌ای بهینه‌سازی کنید که در رتبه‌بندی موتورهای جستجو بهتر دیده شود.

لازم به ذکر است، یک محتوا جامع درباره SQEG در شتاب دی‌ام ارائه شده که می‌توانید آن را مطالعه کنید. 

صفحات YMYL چه چیزی را ارائه می‌دهند؟

همان‌طور که در بخش قبلی اشاره شد، واژه “YMYL” یا Y.M.Y.L در حوزه سئو به معنای “پول شما یا زندگی شما” است. این اصطلاح در آگوست 2018 زمانی که گوگل به‌روزرسانی اصلی Medic را برای الگوریتم خودش معرفی کرد، مورد توجه قرار گرفت. عبارت مذکور برای تعیین صلاحیت صفحاتی طراحی شده است که برای ارائه اطلاعات مفید ایجاد شده‌اند و کاربران روزانه به آن‌ها دسترسی دارند.

گوگل برای این دسته از صفحات ارزش ویژه‌ای قائل است و آن‌ها را به‌طور سخاوتمندانه‌‌ای ارزیابی می‌کند. این صفحات شامل محتوایی مرتبط با موضوعات پزشکی، مالی، حقوقی، امنیتی، اقتصادی و بیمه‌ای هستند. همچنین این موضوع، مواردی که در سایت‌های تجارت الکترونیکی با صفحه پرداخت آنلاین وجود دارند را نیز در برمی‌گیرد. بی‌تردید، هدف غول فناوری آمریکایی از توجه به این نوع محتوا، تشویق کاربران برای ایجاد وب‌سایت‌های قابل اعتماد است که اطلاعات با کیفیت و قابل اعتماد را ارائه می‌دهند.

شرایط کیفیت و کمیت محتوا که توسط سایت مورد نظر به طور کامل تأمین شود، موتور جستجو پاداشی معادل با موقعیت ممتاز و دائمی در صفحات نتایج جستجو به این وب سایت‌ها می‌دهد. رتبه‌بندی کنندگان کیفیت جستجوی گوگل، افرادی هستند که به ارزیابی صفحات وب پرداخته و آن‌ها را بر اساس معیارهای مشخص و دقیق طبقه‌بندی می‌کنند. از این رو، صفحاتی که ادعای شرایط YMYL را دارند، باید استانداردهای بالایی به لحاظ اعتبار و کیفیت داشته باشند. 

در واقع، یک صفحه YMYL برای کمک به بازدیدکنندگانش در مدیریت زندگی شخصی خود، پاداش می‌گیرد. صفحات مربوط به موضوعات YMYL به بیشترین بررسی برای رتبه‌بندی کیفیت صفحه نیاز دارند. در نتیجه سئوکاران برای رسیدن به رتبه‌های برتر جستجو در این سایت‌ها ، باید تلاش بیشتری به خرج دهند.

موضوعات YMYL چیست؟

چندین گروه موضوعی YMYL در دستورالعمل‌های گوگل مشخص شده است. بهداشت، ایمنی، امنیت مالی، جامعه، اخبار و رویدادهای جاری – تجارت، رویدادهای جهانی، سیاست، علم و فناوری جزء این موارد هستند. از جمله این سایت‌ها که رویدادهای جاری را گزارش می‌دهند می‌توان به نیویورک تایمز، دیلی میل، و گاردین اشاره کرد. در ادامه  موضوعات رایج مورد توجه در این زمینه را ارائه کرده‌ایم.

 خرید کردن

تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات مرتبط با خرید محصولات و خدمات، از اهمیت ویژه‌ای برای گوگل برخوردار است. محتوای مربوط به خرید YMYL شامل کلیه وب‌سایت‌هایی می‌شود که امکان پذیرش پرداخت آنلاین را فراهم می‌کنند. به عنوان مثال، سازمان‌ها و برندهایی مانند تارگت، آمازون و نایک در این دسته‌بندی قرار دارند.

سلامتی

موضوعات بهداشتی شامل اطلاعاتی هستند که ممکن است بر سلامت جسمی، روانی و عاطفی افراد یا گروه‌هایی از افراد تأثیر داشته باشند. این موضوعات، معمولاً توصیه‌ها در زمینه‌های سلامتی، داروها، بیماری‌ها، سلامت روان، تغذیه و سایر حوزه‌های مرتبط ارائه می‌کنند. از جمله این صفحات می‌توان به موضوعات زیر اشاره کرد.

  • داروهای موضعی چگونه درد کمر و گردن را کاهش می‌دهند؟
  • آیا می‌توان در دوران بارداری ویتامین C مصرف کرد؟
  • چگونه به فردی که دچار حمله پانیک شده است کمک کنیم؟

ایمنی

مشاوره و اطلاعات در زمینه مسائل پزشکی، داروها، بیمارستان‌ها، شرایط اضطراری و سایر موضوعات مرتبط با ایمنی، به طور مستقیم تحت نظر YMYL  هستند. این موارد به محتوایی اشاره دارند که ممکن است بر ایمنی آنلاین یا آفلاین یک فرد یا گروهی از افراد تاثیرگذار باشد. موضوعات مربوط به ایمنی شامل امنیت سایبری، تکنیک‌ها و تجهیزات حفاظتی، خطرات و تهدیدهای موجود در محیط کار و موارد مشابه نیز جزء محتواهای YMYL محسوب می‌شوند. از جمله این موارد می‌توان به موضوعات زیر اشاره کرد.

  • 8 نکته مهم برای رانندگی ایمن و بی‌خطر در زمستان
  • 18 روش برای ایمن‌سازی لپ‌تاپ مک در برابر هکرها
  • چگونه در برابر اشعه ماوراء بنفش آفتاب ایمن بمانیم؟

امنیت مالی

مشاوره مالی شامل موضوعاتی نظیر مالیات، برنامه‌ریزی مالی، بانکداری، بیمه و سرمایه‌گذاری است. مباحث مربوط به امنیت مالی می‌توانند تأثیر قابل توجهی بر وضعیت اقتصادی افراد و توانایی آن‌ها برای تأمین نیازهای خود و خانواده‌شان داشته باشند. منابعی مرتبط با سرمایه‌گذاری، مالیات، برنامه‌ریزی بازنشستگی، خرید ملک، هزینه‌های تحصیلی و انتخاب بیمه ارائه جزء موضوعات مهم YMYL هستند. زیرا این وب‌سایت‌ها شامل صفحاتی هستند که به کاربران امکان انجام تراکنش‌هایی نظیر خرید آنلاین، انتقال وجه و پرداخت قبوض را می‌دهند. از جمله این عناوین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • شرایط دریافت وام دانشجویی از صفر تا صد
  • بیمه عمر چیست و چه مزایایی دارد؟
  • کدام ارزهای دیجیتال را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنیم؟
  • 10 استراتژی سرمایه‌گذاری بازنشستگی زودهنگام

حقوقی

این نوع محتوا YMYL شامل وب‌سایت‌هایی است که مشاوره حقوقی ارائه می‌دهند یا خدمات حقوقی را تبلیغ می‌کنند. از جمله این وب‌سایت‌ها می‌توان به سازمان‌های دولتی، شرکت‌های حقوقی و نهادهای مدنی اشاره کرد. از جمله این موضوعات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • انحصار وراثت چیست و چه مراحلی دارد؟
  • آیا یارانه‌ها حذف می‌شود یا خیر؟
  • تبصره ماده 100 چیست و مشمول چه کسانی می‌شود؟

جامعه و گروه‌های مردمی

این مطالب به طور مستقیم با موضوعات مرتبط با نژاد، قومیت، مذهب، جنسیت، ملیت و سن ارتباط دارند. همچنین، مسائل اجتماعی که می‌توانند بر اعتماد عمومی به نهادهای دولتی یا منافع عمومی دیگر تأثیر‌گذار باشند نیز جزء این گروه هستند. این موارد شامل اطلاعاتی در خصوص فرایندهای دولت، سیاست‌ها، افراد مؤثر، قوانین، برنامه‌های دولتی، خدمات اجتماعی، رویدادهای بین‌المللی و همچنین حوزه‌هایی نظیر تجارت، علوم و فناوری هستند. به عنوان مثال:

  • چه کسانی مجاز به رای دادن هستند؟
  • کدام سمت‌های دولتی خالی مانده‌اند؟
  • کارت بازرگانی چیست و چه کاربردی دارد؟
  • قوانین و تاریخچه رأی‌گیری و انتخابات
  • 8 مقررات دولتی که صاحبان مشاغل باید بدانند

سایر موارد

سایر موارد مشمول YMYL مربوط به موضوعاتی که بر فرآیند تصمیم‌گیری افراد تأثیرگذار است. این گروه تمامی موضوعات دیگر را که ممکن است به رفاه و کیفیت زندگی افراد آسیب برساند، اما در هیچ یک از دسته‌بندی‌های ذکر شده قرار نمی‌گیرد را در برمی‌گیرد. این موارد ممکن است شامل مسائل مرتبط با خانواده، تحصیلات، شغل و سایر حوزه‌ها باشد. برخی از مثال‌های پیرامون این موضوع عبارت‌اند از:

  • نحوه انتخاب مسیر شغلی که برای شما مناسب است
  • 10 ویژگی مهمی که هنگام خرید خانه باید در نظر بگیرید

برای اینکه تفاوت‌های میان موضوعات YMYL و غیر YMYL را درک کنید، لازم است این سوال را از خودتان بپرسید: «آیا اشتباهات جزئی در محتوا می‌تواند به یک فرد یا گروهی خاص آسیب برساند؟» اگر پاسختان مثبت است، به احتمال این موضوع متعلق به دسته YMYL خواهد بود.

YMYL چه تاثیری بر سئو دارد؟

موتورهای جستجو به دنبال تضمین دقت و قابلیت اعتماد داده‌های صفحات YMYL هستند، زیرا این اطلاعات تأثیر قابل توجهی بر زندگی کاربران اینترنت دارد. بنابراین، لازم است که این صفحات از استانداردهای بالاتری نسبت به سایر وب‌سایت‌ها برخوردار باشند. این موضوع به این معنی است که نویسندگان مطالب حوزه YMYL، باید برای تضمین ارتقای رتبه صفحات خود در نتایج جستجو، بهترین شیوه‌های سئو را مدنظر قرار دهند.

این امر شامل بهره‌گیری از کلمات کلیدی مرتبط، بهینه‌سازی تگ‌های متا و ایجاد لینک‌های خارجی به وب‌سایت‌های معتبر است. همچنین، نویسندگان صفحات YMYL باید اطمینان حاصل کنند که محتوای ارائه شده نه تنها دقیق و قابل اعتماد، بلکه به‌روز نیز هست. علاوه بر این، نویسندگان این صفحات موظف‌اند سطح دانش خود در موضوع مورد بحث را صادقانه بیان کرده و برای اثبات ادعاهای خود، منابع معتبر را  در پایان محتوا معرفی کنند. صلاحیت YMYL یک صفحه بر اساس EEAT (تجربه، تخصص، قدرت و اعتماد) Google است. قضاوت این وب‌سایت‌ها توسط گوگل، باز سخت‌گیری زیادی همراه است. این قضاوت بر اساس سه معیار زیر صورت می‌گیرد: اول، ماهیت و کیفیت محتوای صفحه؛ دوم، اعتبار محتوا و نویسنده (های) آن؛ و سوم، قابل اعتماد بودن اطلاعات موجود در سایت مرتبط با آن صفحه.

«تخصص» به سطح دانش و تخصصی اشاره دارد که نویسنده محتوا از آن برخوردار است. زمانی که نویسنده در سطح وب شناخته شده باشد، مطالبش ارزش و اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. «مرجعیت» به میزان اعتبار محتوای ارائه‌شده مربوط می‌شود که. همچنین، «اعتماد» به تضمین کیفیت مطالب ارائه شده توسط یک وب سایت مرتبط است. به طور خلاصه، صفحات YMYL باید شایستگی‌های خود را به وضوح نشان دهند. 

اگر  محتوایی که گوگل آن را حساس می‌داند در یک صفحه‌ای غیر موثق، مغرضانه یا تحریف‌شده ارائه شود، موتور جستجوی گوگل این صفحه را جعلی تشخیص داده و اقدامات تنبیهی مناسب را اعمال خواهد کرد. بهترین راهکار برای اثبات اینکه یک وب‌سایت که مستعد کلاهبرداری نیست، اما ممکن است با خطر قضاوت نادرست بر اساس معیارهای E-A-T (تخصص، اعتبار و اعتماد) مواجه شده باشد، ارائه اطلاعات قابل تایید در صفحه «درباره ما»، اختصاص یک صفحه برای معرفی نویسندگان محتوا و توجه ویژه به نکات املایی و دستوری متن خواهد بود. همچنین لازم است تا از سازگاری بین بخش‌های مختلف وب‌سایت اطمینان حاصل کنید، تا سایت به لحاظ گوگل معتبرتر شناخته شود.

نحوه بهینه سازی محتوای YMYL برای SEO

بهترین راهکار برای معتبر شدن سایت YMYL  نزد گوگل، سلب مسئولیت درباره محتوای ارائه شده است. این کار را می‌توانید با قرار دادن منابع در انتهای مطلب، لینک دهی به سایت های معتبر یا بیان جمله سلب مسئولیت در ابتدا یا انتهای مطلب انجام دهید.

 اگر چه گوگل به‌طور رسمی استفاده از سیگنال‌های رتبه‌بندی مرتبط با محتواهای YMYL را تایید نکرده، اما رعایت اصول این محتواها در حوزه‌های مالی، بهداشتی و ضروری است. تمامی نکاتی که در ادامه مطرح شده،  بر اساس بهترین حدس‌ها و تجارب موجود در جامعه سئو است. طبق نظر متخصصان سئو، در ارزیابی محتوای مربوط به سایت‌های YMYL چندین عامل نقش دارند. این عوامل عبارتند از:

  • هدف صفحه
  • تخصص، اقتدار، امانتداری سایت
  • کیفیت و مقدار محتوای اصلی ارائه شده
  • ارائه اطلاعات در وب سایت در مورد اینکه چه کسی مسئول محتوا است
  • شهرت وب سایت در مورد اینکه چه کسی مسئول محتوا است

واضح است که این امتیازات به‌عنوان فاکتورهای رتبه‌بندی شناخته نمی‌شوند. با این وجود، سرنخ‌هایی از مواردی که گوگل در ارزیابی محتوای YMYL (محتوای مربوط به «پول یا زندگی») به عنوان محتوای با کیفیت بالا در نظر می‌گیرد را در اختیارتان قرار می‌دهند. سئوکاران پس از تطبیق وب‌سایت‌هایشان با این استانداردها، شاهد رشد قابل توجهی در ورودی ارگانیک سایتشان بوده‌اند.  در ادامه عوامل مهم درباره کیفیت محتوای این صفحات را به تفصیل ارائه کرده ایم. تا درباره نحوه ارتقاء رتبه این وب سایت‌ها شناخت بیشتری به دست بیاورید.

محتوای با کیفیت بالا در مقابل محتوای کم کیفیت

گوگل به وضوح به این موضوع اشاره می‌کند که محتوای با کیفیت بالا مطابق با SQEG چه ویژگی‌هایی دارد. این دستورالعمل‌ها، مشابه YMYL و E-A-T، است و  به منظور کمک به متخصصان سئو جهت طراحی استراتژی محتوایی سایت‌ ارائه شده است.طبق SQEG، ویژگی‌های یک صفحه با کیفیت بالا شامل موارد زیر است:

E-A-T بالا

محتوای اصلی باید به اندازه کافی جامع باشد، تا رضایت مخاطبانش را جلب کند. این موضوع شامل وجود عنوان توصیفی و  ارائه اطلاعات لازم در مورد وب‌سایت یا شخص مسئول آن است. برای وب‌سایت‌هایی که تراکنش‌های مالی را تسهیل می‌کنند، وجود اطلاعات کافی در زمینه خدمات مشتری ضروری خواهد بود. به لحاظ،، SQEG برخی از ویژگی‌های صفحات با کیفیت پایین عبارتند از:

  • صفحه نتواند به هدف مورد نظر خود برسد  یا ارزش پیشنهادی برای خوانندگانش ارائه ندهد.
  • تلاش برای آسیب رساندن به کاربران، و وجود عناوینی که سعی در کلاهبرداری، فریب یا انتشار اطلاعات نادرست دارند.
  • ترویج نفرت یا خشونت
  • داشتن محتوای اصلی کم، بی‌کیفیت یا تکراری
  • مطلب توسط نویسنده‌ای با شهرت ضعیف نوشته شده  یا بر روی وب‌سایت‌هایی با اعتبار پایین میزبانی شده باشد.

بسیاری از این استانداردها به طور مستقیم با کاربران و تجربه جستجوی آن‌ها ارتباط دارند، به‌ویژه در زمینه موضوعات YMYL. گوگل قصد دارد با ارائه بهترین، سودمندترین و دقیق‌ترین نتایج به بازدیدکنندگانش، از کاربران در برابر محتوای بالقوه مضر یا نادرست محافظت کند. بنابراین،  YMYL اساساً بخشی از معیارهای ارزیابی کیفیت محتوا و فرآیند رتبه‌بندی گوگل را تشکیل می‌دهد.

مشخص بودن هدف صفحه

هدف هر صفحه، تعیین کننده‌ی دلیل ایجاد آن است. صفحات ممکن است به منظور ارائه اطلاعات، آموزش، فروش محصولات و خدمات، ابراز نظرات یا سرگرمی طراحی شوند. هر صفحه‌ای که به وب‌سایت اضافه می‌کنید، باید یک هدف مشخص داشته باشد؛ در غیر این صورت، گوگل ممکن است آن را بی‌فایده تلقی کرده و به دلیل داشتن نیت‌های بد،  آن را جریمه کند.

بنابراین، حتی اگر باور دارید که محتوای شما ارزشمند است ،باید هدف صفحه را از ارائه محتوا ارزیابی کنید. آیا این محتوا کمکی به فردی برای انتخاب بهترین روش درمانی خواهد کرد؟ آیا برای تصمیم‌گیری‌های مهم به بازدیدکنندگان کمک می‌کند؟ با پاسخ دادن به سوالات مشابه این موارد، بهتر می‌توانید هدف ایجاد صفحه را درک کنید. در واقع، به جای تمرکز بر تولید محتوایی که تنها با استفاده از کلمات کلیدی و بک لینک‌ها در موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب می‌کند، لازم است هدف صفحه را مورد توجه قرار دهید. 

برای محتوای YMYL مهم است که یک صفحه هدفمند باشد. یعنی باید متنی جامع جهت انتقال واضح ایده‌هایتان درباره یک موضوع مشخص آماده کرده و ارائه کنید. اطلاعاتی که ارائه می‌هید باید دقیق و شفاف باشند، همچنین، لازم است از ایجاد تبلیغات مخرب و پاپ‌آپ‌های آزاردهنده در صفحه پرهیز کنید. چون این عوامل موجب افت کیفیت صفحه شده و آن را بی کیفیت نشان میدهند. در نتیجه رتبه آن در موتور جستجو کاهش پیدا می‌کند.

ایجاد محتوای متمرکز و منحصر به فرد

محتوا یکی از مهم‌ترین عوامل برای YMYL است. گوگل به‌طور فعال محتوای شما را بررسی می‌کند، تا از دقت و کیفیت آن اطمینان حاصل کند. لذا ضروری است محتوایی منحصر به فرد تولید کنید که ارزش افزوده‌ای برای خوانندگان دارد. برای رعایت سئو محتوا و رسیدن به رتبه‌های بالای گوگل، باید محتوایتان شرایط زیر را داشته باشد.

  • محتوای شما باید به‌صورت منظم سازماندهی شده و قابل درک باشد.
  • طول متن باید به اندازه کافی باشد، تا موضوع را به طور جامع پوشش دهد.
  • ارزش خبری دادن یا اضافه کردن بینش‌های نوین به موضوعات قدیمی‌تر و بهبود آن‌ها بسیار مهم است.
  • ارجاع به منابع معتبر و رهبران صنعت، اعتبار محتوای شما را افزایش خواهد داد.
  • مطمئن شوید که محتوا عاری از پیوندهای هرزنامه‌ای بیش از حد باشد.
  • محتوا باید همیشه به روز باشد.
  • صفحه مورد نظر باید هر سه شکل محتوای تصویری، صوتی و نوشتاری را پوشش دهد.

چه برای کسب لینک تلاش کنید و چه به دنبال کسب رتبه‌ بالاتر برای کلمات کلیدی منتخبتان باشید، ایجاد محتوای با کیفیت بالا ابرایتان ضروری خواهد. این موضوع، شامل رعایت توصیه‌های Google در SQEG و دیگر عوامل شناخته شده مؤثر روی رتبه‌بندی، از جمله بهترین شیوه‌های سئوی داخلی و بهینه‌سازی فنی است. همچنین، باید اطمینان حاصل کنید که محتوا با برند و خدمات شما همخوانی دارد و توسط یک کارشناس معتبر در حوزه مربوطه تهیه شده است.

محتوایی تولید کنید که به لحاظ منحصر به فرد بودن و جامعیت، متمایز باشد. اطمینان داشته باشید که این محتوا به طور منظم به‌روزرسانی می‌شود و بیش  از حد از هرزنامه یا لینک‌های وابسته برای آن استفاده نشده.  همچنین، باید انواع مختلف محتوا شامل رسانه‌های تصویری، صوتی و متنی را برای پوشش دهی کامل موضوع مورد نظر ارائه کنید.

به عنوان مثال، در صورتی که به موضوعاتی مانند «درمان‌های خانگی برای سرماخوردگی معمولی» پرداخته‌اید، صرفاً نباید روش‌های درمان را فهرست کنید.  بله باید ویدئوهایی از روش‌های درمان، اینفوگرافیک‌هایی که علم پایه‌ای هر درمان را توضیح می‌دهند و مصاحبه‌هایی با متخصصان حوزه مورد نظر را نیز در محتوا قرار دهید چنین رویکردی موجب جذاب‌تر شدن و ارزشمند‌تر شدن محتوا خواهد شد. همچنین، این محتواها رتبه های بالاتری در موتور جستجو به دست می آورند.

نکات ایجاد محتوای YMYL

در این بخش از مطلب، نکاتی که برای نگارش محتواهای YMYL باید رعایت کنید را به طور کلی ارائه کرده‌ایم.

ایجاد عناوین توصیفی برای صفحه

عنوان صفحه، نخستین عنصری است که کاربران در نتایج موتورهای جستجو مشاهده می‌کنند؛ بنابراین باید عنوانی که انتخاب می‌کنید، جذاب، قانع‌کننده و آموزنده باشد. انتخاب یک عنوان توصیفی مناسب،  موجب جذب کاربران برای کلیک بر روی وب‌سایت شما خواهد شد همچنین این عنوان به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا درک مناسبی از محتوای ارائه شده داشته باشند. با بهینه‌سازی محتوای خود با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در عنوان صفحه، قادر خواهید بود وضعیت بازدید مطالبتان را در موتورهای جستجو بهبود دهید.

برای ایجاد یک عنوان صفحه توصیفی مؤثر، ابتدا هدف و نیازهای مخاطبان را بررسی کنید. همچنین، برای شناسایی مرتبط‌ترین و پرطرفدارترین عبارات مرتبط با محتوای، انجام تحقیق کلمات کلیدی ضروری است. این کلمات کلیدی را به صورت طبیعی در عنوان صفحه بگنجانید، تا کاربران ترغیب به کلیک روی عنوان شوند. 

به خاطر داشته باشید که موتورهای جستجو در فرآیند ارزیابی یک صفحه وب، به شدت به عناوین وابسته هستند. در نتیجه، بهینه‌سازی محتوای با ارائه عنوان توصیفی، نقشی مهمی در ارتقاء تعامل کاربران دارد.SQEG های گوگل به تولیدکنندگان محتوا  این موضوع را یادآوری می‌کند که از عناوین صفحات که «بسیار گمراه‌کننده، تحریک‌آمیز یا اغراق‌آمیز»هستند، استفاده نکنند.

مستقیم سراغ اصل مطلب رفتن

هنگامی که کاربران به دنبال پاسخ یک سوال هستند، محتوا باید به‌طور مؤثر به آن پاسخ دهد. اگر کاربری بر روی صفحه شما کلیک کند و با چندین پاراگراف از محتوای نامربوط مواجه شود که اطلاعات واقعی را ارائه نمی‌دهد، صفحه را ترک می‌کند. این امر نه تنها منجر به از دست رفتن مشتریان بالقوه خواهد شد، بلکه سیگنال‌هایی به گوگل ارسال می‌کند که نشان‌دهنده عدم تناسب صفحه شما با عبارت جستجو است.

وقتی در نگارش خود مستقیماً به اصل موضوع پرداخته و مطالب را شفاف بیان کنید، خوانندگان بیشتر جذب محتوا شده و مدت بیشتری در سایت شما باقی خواهند ماند. لازم است توجه داشته باشید که موضوعات YMYL نیازمند دقت و اعتبار بالایی هستند. بنابراین، استفاده از داده‌های معتبر و صریح در این صفحات، کمک شایانی به ایجاد اعتماد نسبت به محتوایتان می‌کند.

ارائه نمونه‌هایی و مثال

با ارائه مفاهیم از طریق داستان‌های مرتبط یا مطالعات موردی، نه تنها می‌توانید توجه مخاطبان را جلب کنید، بلکه می‌توانید کاربرد عملی اطلاعات به اشتراک‌گذاری شده را نیز نشان دهید. به عنوان مثال، اگر در حال نگارش مطلبی درباره مشاوره مالی شخصی هستید، به جای بیان نکات کلی و عمومی، پیشنهاد می‌کنیم نمونه نتایج ارائه شده توسط افراد معتبر را ارائه کنید. این رویکرد به محتوای شما اعتبار می‌بخشد و به خوانندگان امکان می‌دهد، تا متصور شوند چگونه می‌توانند این توصیه‌ها را در زندگی خود به کار ببرند.

ارزیاب‌های کیفیت گوگل نقش حیاتی در سنجش وب‌سایت‌ها بر اساس تجربه، تخصص، اعتبار و قابلیت اعتماد آن‌ها ایفا می‌کنند. طبق دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت Google، به ارزیاب‌های کیفیت دستور داده شده که به دنبال نمونه‌های عینی بگردند که ادعاهای مطرح شده در مورد موضوعات YMYL مانند بهداشت، امور مالی یا مسائل حقوقی را پشتیبانی می‌کند. این موضوع می‌تواند تأثیر مثبتی روی نحوه درک الگوریتم‌های موتورهای جستجو بر کیفیت صفحه شما داشته باشد و به طور بالقوه، بازدید سایت را در نتایج جستجو افزایش دهد.

پیدا کردن نقطه متعادل محتوا

هنگام بهینه‌سازی محتوای خود برای صفحات ،YMYL یکی از جنبه‌های مهم که باید مد نظر قرار دهید، ارائه یک دیدگاه متعادل است. این امر به معنای معرفی اطلاعات از منابع و دیدگاه‌های گوناگون خواهد بود و به مخاطبان این امکان را می‌دهد، تا تصمیمات آگاهانه‌ای بگیرند. 

برای حفظ نقطه تعادلی محتوا، انجام تحقیقات کامل و جمع آوری داده‌ها از منابع معتبر بسیار مهم است. نظرات و تحقیقات مختلف متخصصان را مد نظر قرار دهید تا درک بهتری از موضوع به دست بیاورید. گنجاندن آمار، مطالعات موردی و مثال‌های واقعی نیز می‌تواند به طور قابل توجهی قدرت متقاعد کنندگی محتوا را افزایش دهد. زیرا با ارائه هر دو طرف یک استدلال یا رویکردهای متفاوت به یک شکل، به مخاطبان این امکان را می‌دهید که مزایا و معایب مطالب ارائه شده را بسنجند.

این موضوع نه تنها به مخاطبان کمک می‌کند تا تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند، بلکه کیفیت صفحه شما را نیز در ارزیابی‌های صورت گرفته توسط ارزیابان کیفیت ثابت خواهد کرد. زیرا این ارزیابان به بررسی قابلیت اعتماد و مفید بودن محتوای وب‌سایت‌ها می‌پردازند. همچنین، اطمینان حاصل کنید که هرگونه ادعای مطرح شده توسط منابع قابل اعتماد پشتیبانی می‌شوند و از ترویج اطلاعات نادرست یا دیدگاه‌های جانب‌دارانه خودداری کنید. 

ساختن تجربه کاربری مثبت

تجربه کاربری مثبت برای بهینه سازی محتوا و اطمینان از ماندن بیشتر بازدیدکنندگان در صفحه شما ضروری است است. استفاده از یک طرح‌بندی با ساختار مناسب و پیمایش واضح برای محتوا، مانند استفاده از فهرست مطالب برای مطالب طولانی به ساختن تجربه کاربری مثبت کمک می‌کند. به کاربران اجازه دهید به راحتی اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کرده و به بخش‌هایی که برای آن‌ها مهم است پرش کنند. این موضوع نه تنها رضایت کلی آن‌ها را افزایش می‌دهد، بلکه احتمال ماندن آن‌ها در وب سایت شما را نیز افزایش می‌دهد.

اطمینان حاصل کنید که تمامی ادعاها از سوی منابع معتبر مورد تایید قرار گرفته‌اند و از انتشار اطلاعات نادرست یا نظرات جانب‌دارانه پرهیز کنید. به منظور حفظ شفافیت، هرگونه تضاد منافع یا وابستگی احتمالی با برندهای ذکر شده در محتوا را به صراحت بیان کنید.

پاپ‌آپ‌هایی که در محتوای اصلی قرار دارند، به عنوان محتوای بی‌کیفیت طبقه‌بندی می‌شوند. به جای آنکه کاربران را با تبلیغات مزاحم بمباران کنیم، باید تبلیغات را در نواحی مشخص صفحه قرار دهیم که تداخلی با محتوای اصلی صفحه نداشته باشند. این اقدام تضمین می‌کند که کاربران قادرند روی مصرف محتوای ارزشمند شما تمرکز کنند، بدون اینکه با هرگونه مزاحمت یا اخلال مواجه شوند.

دنبال کردن بهترین روش‌های سئو داخلی

سئو داخلی خوب برای وب‌سایت‌های YMYL ضروری است. فاکتورهای سئوی داخلی صفحه به منزله «سیگنال» هایی برای موتور جستجوی گوگل عمل می‌کنند. این عوامل به الگوریتم کمک می‌کنند تا درک بهتری از محتوای صفحات شما و مخاطبان هدف آن‌ها داشته باشند. گوگل بیش از 200 فاکتور مرتبط با سئو داخلی دارد که در راستای تحلیل یک وب‌سایت مورد توجه قرار می‌گیرند. در ادامه، هفت عامل کلیدی سئوی  داخلی ویژه وب‌سایت‌های YMYL را  جهت شناخت بیشتر ارائه کرده‌ایم.

  • بهینه شدن سایت برای موبایل: اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما به طور کامل برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه شده است.
  •  استفاده از کلمه کلیدی در ابتدای تگ عنوان: کلمه کلیدی اصلی خود را در ابتداي تگ عنوان قرار دهید.
  • پیوند داخلی: محتوای مرتبط را با استفاده از به مطالب مرتبط لینک دهید.
  • محتوای دقیق و جامع: اطمینان حاصل کنید که محتوایتان کامل است و تمامی جنبه‌های موضوع را پوشش دهد.
  • امنیت دامنه HTTPS: استفاده از دامنه‌های امن برای سایت امری ضروری است؛ بنابراین اطمینان حاصل کنید که پروتکل HTTPS  سایتتان فعال شده باشد.
  • بهینه‌سازی URL ها: کلمه کلیدی هدف هر صفحه را در ساختار URL آن قرار دهید.
  • سرعت وب‌سایت: وب‌سایت شما باید با سرعت مناسب بارگذاری شود و تجربه کاربری مطلوبی را فراهم کند.( برای سنجش سرعت سایت، تحلیل نتایج صفحه اصلی وبلاگ بر اساس معیارهای insights pagespeed ضروری خواهد بود.)

 از طریق  این چک لیست سئو داخلی، میتوانید درباره بهینه سازی سایتتان برای موتور جستجو اطمینان حاصل کنید.

لینک کردن محتوای سایت به منابع خارجی مرتبط

استفاده از پیوندهای خارجی به وب‌سایت‌های معتبر و پیشرو در صنعت، یک روش مؤثر برای افزایش اعتبار سایت محسوب می‌شود. چرا که شما به شخصی استناد می‌کنید که به عنوان یک منبع معتبر در آن زمینه شناخته می‌شود. این استناد را می‌توان به عنوان نشانه‌ای از صحت و اعتبار اطلاعات ارائه شده در صفحه در نظر گرفت. 

گوگل تمایل دارد محتواهای مرتبط با موضوعات(YMYL را به کاربران خود ارائه دهد، که دقیق و قابل اعتماد باشند. در نتیجه، اضافه کردن لینک‌های خارجی معتبر به وب‌سایت‌های شناخته شده، یکی از بهترین روش‌ها برای اثبات تحقیقات جامع درباره موضوع مورد نظر به گوگل است. هر بار که اطلاعاتی را از وب‌سایت دیگری نقل قول می‌کنید، ضروری است که یک پیوند خارجی به منبع معتبر اضافه کنید. معمولاً توصیه می‌شود حداقل 2 تا 3 پیوند خارجی در هر محتوایی که تولید می‌کنید اضافه کنید. این اقدام نه تنها به افزایش اعتبار محتوا در موتورهای جستجو کمک خواهد کرد، بلکه ممکن است تاثیر مثبتی بر رتبه‌بندی SEO شما نیز داشته باشد.

به روز نگه داشتن محتوای YMYL

بسیاری از افراد محتوای خود را منتشر کرده و پس از آن هرگز به آن بازنمی‌گردند. این امر باعث می‌شود که در آینده، محتوای قدیمی‌شان دیگر نتواند در رتبه‌بندی‌های موتور جستجو جایگاه مناسبی کسب کند؛ بنابراین، تولید محتوای جدید و به‌روز برای هر وب‌سایتی ضروری است، این موضوع برای صفحات و وب‌سایت‌های YMYL اهمیت بیشتری دارد. زیرا به روز بودن محتوا، یک الزام YMYL برای رتبه‌بندی در SERP های گوگل است. در سال 2011 گوگل یک به روز رسانی «تازه» را برای الگوریتم خود منتشر کرد. طبق این الگوریتم، گوگل از شما انتظار دارد که محتوای خود را به روز نگه دارید تا خوانندگان شما همیشه اطلاعات جدید دقیقی داشته باشند. برای این منظور، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • شناسایی موضوعات ضروری که نیاز به به‌روزرسانی منظم دارند.
  •  برای برخی از موضوعات، فرکانس به‌روزرسانی ممکن است هر 3 تا 6 ماه باشد، در حالی که دیگر موضوعات ممکن است نیازمند به‌روزرسانی‌ها در بازه زمانی 6 تا 12 ماهه یا بیشتر باشند.
  • در نهایت، یک یادآور خودکار برای به روز رسانی داشته باشید، تا اطمینان حاصل شود که محتوای سایت همواره تازه و جدید باقی می‌ماند.

اطمینان از برآورده شدن نیازهای بازدیدکنندگان سایت

در بخشی از دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل، به مفهومی به نام “نیازهای برآورده شده کاربران” اشاره شده است. این دستورالعمل تضمین می‌کند که بازدیدکنندگان وب‌سایت شما اطلاعات مورد نظرشان را دریافت می‌کنند. گوگل اهمیت زیادی برای این موضوع قائل است؛ بنابراین ضروری است که همواره اطمینان حاصل کنید محتوای شما نیازهای کاربران جستجوگر را برآورده می‌سازد.

هنگامی که فردی در گوگل اقدام به جستجو می‌کند، انتظار دارد نتایج خاصی را مشاهده کند. این موضوع بیانگر هدف جستجوگر است. بنابراین، ضروری است که شما با درک هدف هر کلمه کلیدی، محتوایی متناسب و مورد نیاز خوانندگانتان ارائه دهید.

برای محتوای YMYL چهار نوع هدف جستجوی اصلی وجود دارد:

  • اطلاعاتی – کاربر می‌خواهد چیزی یاد بگیرد
  • بررسی تجاری – کاربر در حال بررسی است  و می‌خواهد به زودی خرید کند
  • تراکنشی – کاربر آماده خرید است
  • معاملاتی – کاربر قصد سرمایه‌گذاری یا پرداخت قبض و انجام امور مالی را دارد

پیدا کردن هدف جستجوی گوگل

زمانی که شما به درکی عمیق از خواسته‌های جستجوگران دست پیدا می‌کنید، قادر خواهید بود موضوعات مناسب برای نوشتن را شناسایی کنید. ارائه محتوای جامع و طولانی تقریباً همیشه بهترین رویکرد برای پاسخ دهی به سوال کاربران است.. این متن شما را به عنوان یک کارشناس در حوزه مد نظر معرفی کرده و تمام اطلاعات لازم را در اختیار خوانندگان قرار میدهد. برای درک بهتر این موضوع یک گام به عقب برگردید و از خود بپرسید:

  1. آیا محتوا به‌طور مستقیم پاسخگوی پرسش اصلی جستجوگر است؟
  2. آیا محتوا به سؤالات مرتبط در آینده نیز پاسخ می‌دهد؟

اگر هر دو سوال پاسخ “بله”دارند، شما موفق به ایجاد یک قطعه محتوای جامع موثر شده‌اید که نیازهای جستجوگران را برآورده می‌کند. این امر به شما امکان این را می‌دهد که خوانندگانتان را قانع کنید که در مورد موضوع مورد بحث دانش کافی دارید. همچنین این موضوع می‌تواند به بهبود سئو وب‌سایت شما نیز کمک کند.

عدم استفاده از تکنیک‌های کسب درآمد با روش‌های مزاحم مانند پاپ آپ در صفحات YMYL

صفحات YMYL به دلیل پتانسیل بالایی برای کسب درآمد. در نتیجه؛ این صفحات از شهرت منفی برخوردار هستند و بدنام‌اند. برخی از سایت‌ها، محتواهای این صفحات را با تبلیغات و بک لینک پر می‌کنند تا فروششان را افزایش دهند؛ اما این رویکرد نمی‌تواند معقول باشد. افزایش تعداد تبلیغات و لینک‌های وابسته، لزوماً به افزایش میزان فروش منجر نخواهد شد. چنین اقداماتی کیفیت صفحه را کاهش داده و تجربه‌ای ناخوشایند برای خوانندگان ایجاد می‌کند. علاوه بر این، گوگل در پاسخ به این نوع رفتار، ممکن است با کاهش رتبه سایت شما را تنبیه کند.

البته، گوگل به هیچ وجه مخالف تبلیغات و لینک‌های وابسته نیست. چون این شرکت تعداد زیادی از تبلیغات را از طریق شبکه تبلیغاتی خودش مدیریت می‌کند. با این حال، گوگل نسبت به وجود تبلیغات یا لینک‌های وابسته‌ای که ممکن است تجربه کاربری را به طور چشمگیری تحت تأثیر قرار دهد، بخصوص برای وب‌سایت‌های مرتبط با حوزه YMYL، حساس است. هدف اصلی شما  در این صفخات باید ارائه اطلاعات مفیدی به بازدیدکنندگان وب‌سایت باشد. سپس می‌توانید درباره روش‌های درآمد زایی از سایتتان فکر کنید.

 E.A.TE برند خود را تقویت کنید

همانطور که اشاره کردیم EAT برای وب‌سایت‌های YMYL بسیار مهم است. باید مطمئن شوید که گوگل وب سایت شما را یک سایت با تجربه، قدرتمند، متخصص و قابل اعتمادمی‌بیند. چون سیگنال‌های EAT تأثیر قابل توجهی در رتبه‌بندی محتوای وب سایت توسط گوگل دارند. باید از هر فرصتی استفاده کنید تا نشان دهید که اطلاعات موجود در وب سایتتان دقیق است و برای خوانندگان ارزش ایجاد می‌کند. برای تقویت EAT برند خود باید ابتدا بدانید e.e.a.t در سئو چیست. از جمله مواردی که برای تقویت EAT باید به آن‌ها توجه داشته باشید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. ایجاد محتوای با کیفیت و عمیق: محتوا باید به تمام سؤالات مخاطبان پاسخ دهد.
  2. پوشش جامع موضوعات: محتوا باید تمامی ابعاد موضوع را پوشش دهد و فقط به کلمات کلیدی محدود نشود.
  3. نوشتن عناوین توصیفی: عناوین صفحه باید به وضوح بیانگر محتوای موجود در آن باشند، تا مخاطب به راحتی متوجه موضوع گردد.
  4. تقویت شهرت برند آنلاین: باید یک تصویر مثبت از برند خود ایجاد کنید، که شامل نظرات کاربران، فعالیت‌های رسانه‌ای اجتماعی و دیگر عناصر مرتبط است.
  5. افزودن اطلاعات مالکیت وب سایت: ضروری است که جزئیاتی درباره فرد یا نهادی که مسئولیت (مالکیت) وب‌سایت شما را برعهده دارد در سایت درج کنید.
  6. اطلاعات تماس واضح: روی صفحه تماس، نام، شماره تلفن، آدرس ایمیل و نشانی کسب و کار خود را بارگذاری کنید، تا ارتباط با شما برای مشتریان تسهیل شود.

ساختن بک لینک‌های معتبر از وب‌سایت‌های قابل اعتماد

لینک بیلدینگ همچنان به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای ارتقاء اعتبار صفحات شما محسوب می‌شود. گوگل، پیوندهایی که از وب‌سایت‌های دیگر به محتوای شما اشاره دارند را به عنوان نشانه‌ای از تأیید و اعتماد تلقی می‌کند. این امر بدین معناست که مالک وب‌سایتی که به وب‌سایت شما لینک می‌دهد، اعلام می‌کند: «من به این وب‌سایت اعتماد دارم و بنابراین اطلاعات آن را معتبر می‌دانم». هرچه تعداد تاییدات (پیوندها) دریافتی از منابع معتبر به سایتتان بیشتر باشد، شانس بالاتر بودن رتبه صفحات محتوای شما در نتایج جستجوی گوگل افزایش پیدا خواهد کرد.

برای درک بهتر این مفهوم، باید بدانید لینک بیلدینگ چیست؟ این مفهوم بر پایه‌ی اصل “هر چه پیوند بیشتر، رتبه ‌بالاتر” بنا شده است. ایجاد لینک برای وب‌سایت‌های مرتبط با حوزه YMYL یک ضرورت محسوب می‌شود. زیرا، در دنیایی که سئو روزبه‌روز رقابتی‌تر می‌شود، لینک بیلدینگ یکی از موثرترین راهکارها برای موارد زیر است:

  • از رقبا پیشی گرفتن
  • ایجاد یک مزیت رقابتی ملموس برای وب‌سایت خود

از هر یک از این استراتژی‌های لینک‌سازی به منظور برقراری لینک‌هایی با کیفیت بالا به صفحات محتوایی خود استفاده کنید. غلب افراد می‌خواهند بدانند آیا لینک بیلدینگ خیلی وقت گیر است؟ برای ایجاد پیوند بیلدینگ شما به یک سرویس لینک بیلدینگ معتبر مانند تریبون یا تسمینو نیاز دارد. این شرکت‌ها، به راحتی امکان لینک سازی را برایتان فراهم می‌کنند.

ساختن لینک‌های خوب در مقابل لینک‌های بد

طبق دستورالعمل‌های گوگل، EAT تنها برای صفحات شخصی وب سایت در نظر گرفته نشده. بلکه برای کل وب سایت اعمال می‌شود. یعنی، اگر محتوای پست وبلاگ شما سیگنال‌های EAT قوی می‌دهد؛ اما سایر قسمت‌های وب سایت سیگنال‌های EAT بسیار پایینی دارند، ممکن است محتوای شما رتبه‌بندی خوبی پیدا نکند. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که هر صفحه از نظر گوگل نشان دهنده این باشد که یک متخصص، معتبر و قابل اعتماد آن را نوشته. این توجه به محتوای YMYL، باعث افزایش رتبه سایت و بهبود سئو می‌شود!

 ارزیابی کیفیت اطلاعات وب سایت

ارزیابی کنندگان کیفیت گوگول، توجه ویژه‌ای به اطلاعات موجود در وب‌سایت‌های YMYL دارند. درک مسئولیت‌پذیری یک وب‌سایت، یکی از اجزای کلیدی ارزیابی E-A-T (تخصص، اعتبار و قابلیت اعتماد) در بسیاری از انواع وب‌سایت‌ها است. صفحات با کیفیت بالا باید اطلاعات روشنی درباره هویت مالک و مدیریت وب‌سایت ارائه دهند تا کاربران بتوانند با اطمینان بیشتری به آن مراجعه کنند.

وب‌سایت‌هایی که در زمینه موضوعات YMYL فعالیت می‌کنند، به شدت نیازمند ایجاد اعتماد هستند. از این رو، ارائه اطلاعات شفاف درباره هویت مسئولان محتوای سایت، یک ضرورت محسوب می‌شود. علاوه بر این، فروشگاه‌های معتبر و وب‌سایت‌های مرتبط با امور مالی نیز باید اطلاعات دقیقی درباره خدمات مشتری ارائه دهند، تا بتوانند به کاربران در حل مسائل احتمالی کمک کنند. بنابراین اطلاعات صفحاتی مانند درباره ما، تماس با ما، تیم، مکان‌ها و غیره در این سایت‌ها مهم است.

نشان دادن تخصص در تولید محتوا

صلاحیت‌ها و تجربیات تولید کنندگان محتوا را نمایش دهید، تا تخصص آن‌ها در زمینه مورد نظر برای موتور جستجو محرز شود. همچنین، اعتبار وب‌سایتتان را با اشاره به منابع معتبر و مشارکت در مباحث مرتبط با جامعه، ارتقا دهید. این رویکرد نه تنها اعتبار محتوای شما را افزایش می‌دهد، بلکه به تقویت پتانسیل رتبه‌بندی آن نیز کمک خواهد کرد.

به عنوان مثال، در صورت نگارش درباره برنامه‌ریزی مالی، حتماً بیوگرافی نویسنده را به گونه‌ای طراحی کنید که نقاط قوت و اعتبار ایشان را به‌طور واضح برجسته کند. اشاره به گواهینامه‌هایی نظیر برنامه‌ریز مالی معتبر (CFP) یا تجربیات بیش از یک دهه در حوزه مشاوره مالی می‌تواند نشان‌دهنده تخصص عمیق نویسنده باشد. همچنین، ذکر جوایز دریافتی توسط وب سایت یا نویسنده و مشارکت‌های ایشان با نشریات معتبر مانند فوربس یا وال استریت ژورنال می‌تواند بر اعتبار محتوای ارائه شده بیفزاید.

حفظ امانتداری از طریق شفافیت

شفافیت در مورد نویسندگی و مالکیت سایت بسیار نیز برای گوگل مهم است. اطلاعات تماس را به وضوح به نمایش بگذارید و پیشینه و اعتبار تولید کنندگان محتوا را در بیوگرافی آن‌ها بیان کنید. این موضوع، به کاربران درباره کیفیت محتوای آماده شده اطمینان می‌دهد.

به عنوان مثال، در یک وب‌سایت مشاوره سلامت، هر مقاله نیازمند وجود یک بخش است که متخصص یا پزشک معتبری محتوای مورد نظر را ارزیابی کرده است. این بخش باید شامل اطلاعاتی در خصوص صلاحیت‌های آن متخصص و همچنین پیوندی به بیوگرافی حرفه‌ای وی باشد. این فرد می‌تواند دکتری با تخصص مرتبط با موضوع مطرح شده باشد. بدین ترتیب اطمینان حاصل خواهد شد که اطلاعات ارائه شده تحت نظارت شخصی خبره و آگاه بررسی شده است.

دعوت از کارشناسان برای بینش معتبر

با دعوت از متخصصان برای شرکت در مصاحبه یا مشارکت مستقیم در وبلاگ خود، به تعامل با کارشناسان حوزه تخصصی‌تان بپردازید. این رویکرد نه تنها محتوای شما را با دانش و تجربیات واقعی غنی‌تر می‌کند، بلکه میزان جذابیت و اعتبار آن را نیز برای مخاطبان افزایش می‌دهد.

به عنوان یک مثال: در راستای نوشتن یک پست وبلاگی درباره مدیریت دیابت، به جای اتکا به تحقیقات ثانویه، پیشنهاد می‌شود که با یک متخصص غدد مصاحبه کنید. این مصاحبه می‌تواند جدیدترین تکنیک‌های درمانی را به خوانندگان معرفی کند. چنین رویکردی نه تنها اعتبار نوشته را افزایش می‌دهد، بلکه به خوانندگان این امکان را می‌دهد که مستقیماً از مشاوره تخصصی بهره‌مند شوند.

برآورده کردن دستورالعمل‌های پیمایش محتوا

اطمینان حاصل کنید که محتوای ارائه شده از لحاظ ساختاری مناسب است، به راحتی قابل خواندن است و ارزش افزوده قابل توجهی برای کاربران فراهم می‌آورد. زیرا، اولویت شما باید تضمین تجربه کاربری مثبت باشد.

به عنوان مثال، فرض کنید کاربری در حال جستجوی عبارت «نحوه درخواست وام مسکن» است. مقاله‌ی شما باید نه تنها آن‌ها را در روند این فرایند راهنمایی کند، بلکه باید به سوالات احتمالی دیگری که ممکن است داشته باشند مانند چگونگی بهبود امتیاز اعتباری خود برای دستیابی به نرخ‌های بهتر را نیز پیش‌بینی کند. برای هر بخش از مقاله ،عناوین واضح تعیین کرده و برای مراحل یا الزامات، از نقاط بولت پوینت یا دستورالعمل‌های شفاف استفاده کنید، تا مطلب خوانا باشد.

استفاده از ساختار پیلار کلاستر در محتوا

موضوعات خوشه‌ای یا پیلار-گلاستر، ابزاری موثر برای بهبود جایگاه شما در نتایج جستجوی گوگل هستند و همزمان ارزشی چشم‌گیر برای بازدیدکنندگان وب‌سایت فراهم می‌کنند. فرایند ایجاد یک خوشه موضوعی شامل طراحی یک صفحه کامل(پیلار) است که نمای کلی با کیفیت بالا از یک موضوع خاص ارائه می‌دهد.پیلار باید حاوی پیوندهای داخلی به صفحات کلاستر باشد که به بررسی عمیق‌تر جنبه‌های مختلف آن موضوع پرداخته‌اند.

خوشه‌های موضوعی به‌خوبی طراحی‌شده کمک می‌کنند تا ربات‌های موتورهای جستجو محتوا و ساختار وب‌سایت را بهتر بشناسند. این شیوه‌ها امکانات لازم برای تقویت اعتبار سایت، استفاده مؤثرتر از کلمات کلیدی، و نهایتاً ارائه ارزش واقعی به خوانندگان را فراهم کنند. برای وب‌سایت‌های YMYL، خوشه‌های موضوعی راهی عالی برای نشان دادن تخصص و نشان دادن قابلیت اعتماد صفحات مختلف سایت محسوب می‌شوند.

حفظ شهرت وب سایت

شهرت سایتتان ارتباط تنگاتنگی با E-A-T دارد، بنابراین باید به این موضوع توجه زیادی داشته باشید. کاربر باید به سایت اعتماد کند و این اطمینان را داشته باشد که محتوا توسط متخصصان حوزه مورد نظر تهیه شده. همچنین اعتبار و قدرت سایت نیز مهم است و باید، وب سایت به لحاظ موتور جستجو، یک سایت معتبر و قدرتمند شناخته شود.

ایجاد سیگنال‌های محبوبیت سایت

فعالیت در رسانه‌های اجتماعی با داشتن فالوور‌های زیاد و به‌روزرسانی‌های مکرر سایت، می‌تواند نشان‌دهنده تقاضای بالای برند شما باشد. بنابراین، معقول است که این موضوع را در استراتژی خودتان لحاظ کنید. باید در شبکه‌های اجتماعی از جمله پلتفرم‌هایی مانند فیسبوک، لینکدین، توییتر، اینستاگرام و ردیت حضور داشته باشید. پست‌های منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، موجب افزایش اعتماد کاربران به برند می‌شوند. همچنین، باید مشتریان و مخاطبان خود را تشویق کنید تا نظرات مثبتی درباره خدمات یا محصولاتتان ارائه دهند. ایجاد آدرس برند در گوگل مپ و داشتن صفحه ویکی پدیا نیز در جلب اعتماد کاربران و افزایش اعتبار برند موثر است.

استفاده از ابزارهای شنیداری اجتماعی یا سوشیال لیسنینگ

پیگیری شهرت آنلاین شما بدون استفاده از ابزارهای مانند Awario یا Google Alerts می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. این ابزارها کمکتان می‌کنند تا نظرات مشتریان، ارجاعات، مقالات خبری و سایر اطلاعات مربوط به برند خود را به راحتی رصد کنید. این فرآیند به شما کمک خواهد کرد تا در اسرع وقت هرگونه خطر احتمالی برای شهرت خود را شناسایی کرده و مدیریت کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *