مقالات آموزشی سئو

تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ چیست؟

تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ چیست؟

مراحل تحقیق کلمات کلیدی

مرحله‌ی اول: یافتن کلمات کلیدی مرتبط

مرحله‌ی دوم: لیستی از ایده‌های کلمات کلیدی ایجاد کنید

مرحله‌ی سوم: معیارهای مهم در پیدا کردن کلمات کلیدی را بشناسید و آن‌ها را اولویت‌بندی کنید

مرحله‌ی چهارم: لیست کلمات کلیدی‌تان را گروه‌بندی کنید

مرحله پنجم: ساخت صفحات و تولید محتوا

 

تحقیق کلمات کلیدی

هدف تحقیق کلمات کلیدی یافتن کلمات و عباراتی است که افراد در گوگل و سایر موتورهای جستجو به دنبال آنها هستند. این عبارات با محصولات و خدمات وب سایت شما مرتبط هستند.

کاربران تنها کسانی نیستند که به دنبال کلمات کلیدی می باشند بلکه گوگل و سایر موتورهای جستجو سایت شما را بر اساس این کلمات رتبه بندی می کنند. اینجاست که فرآیند سئو شروع می شود. اما درک اهمیت تحقیق کلمات کلیدی، تنها نیمی از کار است؛ شما همچنین باید توانایی انجام تحقیق کلمات کلیدی را داشته باشید. واقعیت این است که یادگیری نحوه انجام تحقیق کلمات کلیدی یک وظیفه اساسی متخصص سئو است.

از طرف دیگر شما اگر مشکل لینک سازی داشته باشید امکان Disavow کردن رو دارید یا مشکلات UI و UX ، تکنیکال را به راحتی رفع می کنید. اما اگر تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد تارگتینگ شما به درستی انجام نشود، خسارات وارده به سئو شما به راحتی قابل جبران نیست. اشتباهات در تحقیق و استراتژی استفاده از کلمات کلیدی گاها جبران ناپیر خواهد بود.

کلمه کلیدی چیست؟

کلمه و عبارت هایی که در موتور جستجو سرچ می شوند و برای کسب و کار شما حائز اهمیت هستند. افرادی که در موتورهای جستجو عبارتی را جستجو می کنند درواقع یک نیازی دارند. به دنبال پاسخ پرسشی هستند و یا خواهان خرید محصول یا خدمات هستند.

تحقیق کلمه کلیدی چیست؟

به فرایند استخراج کلمات کلیدی هدفمند یک کسب و کار و دسته بندی کلمات مناسب با یکدیگر برای سئو کردن یک صفحه مناسب  که یکی از دستاوردهای زیر را برای ما داشته باشد تحقیق کلمات کلیدی می گویند.

فروش ایجاد کند

به برند سازی ما کمک کند

ترافیک و بازدید ایجاد کند

به زیان ساده تر تحقیق کلمات کلیدی را می توان درآمد بیشتر و پایدارتر تعریف کرد.

اهمیت کیورد ریسرچ

تحقیق کلمات کلیدی بنیادی ترین، مهمترین و ارزشمند ترین فعالیت شما در بازاریابی اینترنتی است که برای موفقیت کسب و کار بسیار مهم است. تحقیق کلمات کلیدی پایه و اساس فرایند سئو است زیرا به جای آزمون و خطا کردن از همان ابتدا بهترین مسیر را برای موفقیت یک کسب و کار پیدا خواهید کرد.

با تحقیق کلمات کلیدی شما می توانید بفهمید چه کلماتی برای شما حائز اهمیت هستند، ساختار صفحات و محتوای سایت خود را چگون باید بچینید و ترافیک قابل توجهی را از موتورهای جستجو دریافت کنید. زمانی که شما بدانید کاربران اینترنت به دنبال چه اطلاعاتی هستند، می توانید یک بازاریابی محتوای قدرتمند داشته باشید.

مهم: انتخاب کلمات کلیدی باید در جهت افزایش نرخ تبدیل و بازده سرمایه باشد. کلمات کلیدی به صورت مستقیم بر روی سود و سرمایه یک کسب و کار تاثیر می گذارند. بازخورد سریع و موثر و همچنین، شناخت و درک مخاطبان هدف و نیازهای آن ‌ها در انتخاب کلمات کلیدی دارای اهمیت است.  

نرخ بازگشت سرمایه در سئو یا در اصطلاح تخصصی SEO ROI که مخفف کلمه Seo Return Of Investment است به معنای میزان درآمدی که یک کسب وکار در طول یک بازه زمانی مشخص در ازای سرمایه گذاری در حوزه سئو کسب می کند.

با سرمایه گذاری در بخش سئو و بازاریابی محتوا میتوان در مراحل مختلف قیف تبدیل، مخاطبین جدیدی را جذب کرد و با ارائه محتوا مناسب به آنها ، این مخاطبین را به مشتریان واقعی تبدیل کرد و در نتیجه نرخ تبدیل مخاطبین به مشتریان واقعی را افزایش داد. یکی از مزایای سئو که در نرخ بازگشت سرمایه سئو بسیار موثر است همین ویژگی افزایش نرخ تبدیل است که در آن نهفته است. بنابراین مرحله تحقیق کلمات کلیدی بسیار حائز اهمیت برای هر کسب و کاری در فرایند سئو می باشد.

 

انواع مختلف کلمات کلیدی در سئو:

انواع مختلفی از کلمات کلیدی در سئو دخیل هستند. کلمات و عبارات کلیدی در سئو را می‌توان بر اساس تعداد کلمات، قصد کاربر از جستجو و نقش آن‌ها در محتوا دسته‌بندی کرد. با درک انواع مختلف کلمات کلیدی و نحوه استفاده از آنها در استراتژی بازاریابی محتوا، می توانید ترافیک مرتبط را به سایت خود هدایت کنید. در جدول زیر، نام انواع کلمات کلیدی در سئو را بر اساس این ۴ دسته‌بندی به‌همراه تعریف آن‌ها آورده‌ایم

کلمات کلیدی بر اساس حجم جستجو

کلمات کلیدی بر اساس هدف جستجو

کلمات کلیدی بر اساس جستجوی محلی

کلمات کلیدی LSI

کلمات کلیدی بر اساس ترندی

 

 

کلمات کلیدی بر اساس حجم جستجو

عبارات کلیدی تک کلمه ای ( Seed Keyword or Head Keywords)

کلمات کلیدی دم کوتاه “Short-tail” شامل یک یا گاها دو کلمه هستند. این کلمات کلی و عمومی هستند. باتوجه به عمومی بودن این دسته از کیوردها و مشخص نبودن قصد نهایی کاربر از جستجو، کسب رتبه برای آنها سخت تر، زمان بر و پرهزینه خواهد بود.

بیشترین حجم جستجو (High Search Volume)

بیشترین میزان رقابت (competition)

سختی و دشواری بسیار زیاد (High Difficulty)

نرخ تبدیل و هدفمندی کمتر (Low Conversion Rate)

 برای فروش محصول یا خدمات مناسب نیستند.

هزینه و زمان زیاد برای کسب رتبه

بنابراین، با توجه به میزان سختی این کلمات بهتر است در مراحل ابتدایی شروع فعالیت کسب و کار از این نوع کلمات کلیدی هنگام انجام کیورد ریسرچ صرف نظر کنید. رتبه گرفتن برای این دسته از کلمات کلیدی در صفحه نتایج دشوار است، زیرا توسط بسیاری از کاربران جستجو می‌شوند و درنتیجه رقابتی‌تر هستند. هدف‌گذاری روی کلمات کلیدی کوتاه بهترین گزینه برای وب‌سایت‌هایی است که قدرت دامنه و اعتبار بیشتری دارند. کاربرد کلمات کلیدی کوتاه بیشتر برای بهینه‌سازی صفحات پیلار  واصلی در وب‌سایت است که محتوای کامل و جامعی دارند و تمام موضوعات محتوایی مرتبط را پوشش می‌دهند. این کلمات همچنین جنبه قدرت نمایی برای یک برند را دارند.

  کلماتی مانند سئو، وردپرس، لپ تاپ، موبایل، مانتو، طراحی سایت جزء این دسته از کلمات کلیدی هستند.

 

کلمات کلیدی عبارتی (Body Keywords)

طول کلمات کلیدی دم میانی یا عبارتی “Middle Tail Keywords” که معمولا بین سه تا چهار کلمه است.

حجم متوسط  جستجو

میزان رقابت متوسط

نرخ تبدیل خوب

کلمات کلیدی متوسط هم مانند کلمات کلیدی کوتاه برای وب‌سایت‌های با رتبه دامنه بالا و متوسط گزینه‌های بسیار خوبی هستند و کاربرد اصلی آن‌ها بیشتر برای صفحاتی مثل صفحات محصول و پست های بلاگی و محتوای کلاستر است که محتوای کوتاه‌تری دارند و از طریق آن ها می توان به صفحات اصلی که کلمه کلیدی کوتاه تری دارند از طریق لینک داخلی قدرت و اعتبار بیشاری ایجاد کرد.

 هنگام انجام تحقیق در مورد عبارات کلیدی، کلمات کلیدی میانی را انتخاب کنید زیرا کلمات زیادی در بازار وجود دارد که توسط رقبا هنوز استفاده نشده است. اغلب می توانید عبارات دو الی چهار کلمه ای را پیدا کنید که به راحتی برای هر کسب و کاری در صفحه اول گوگل قرار گیرد.

کلماتی مانند: آموزش سئو رایگان، آموزش طراحی سایت رایگان، خرید لپ تاپ لنوو ارزان، خدمات سئو  در مشهد

 

کلمات کلیدی دم بلند (Long Tail Keywords)

کلمات کلیدی دم بلند شامل پنج کلمه یا بیشتر هستند.

کمترین حجم جستجو

کمترین میزان رقابت

بیشترین نرخ تبدیل و هدفمندی

مناسب برای فروش محصول یا خدمات

هزینه و زمان کم برای کسب رتبه

بنابراین، اگر استراتژی سئوی وب سایت خود را برای مدتی بر روی این کلمات کلیدی متمرکز کنید، با وب سایت هایی که رتبه دامنه پایین تری در صفحه نتایج دارند، رقابت خواهید کرد، که به این معنی است که رتبه SERP سریعتر و بالاتری خواهید داشت.

برندهای بزرگتر معمولاً هنگام انجام تحقیق در مورد عبارات کلیدی از کلمات کلیدی دم بلند چشم پوشی می کنند، زیرا آنها را مهم نمی دانند. بنابراین من همیشه توصیه می کنم که کلمات کلیدی دم بلند را هدف قرار دهید تا فروش سریع و آسان برای سایت خود داشته باشید.

مثال آموزش سئو رایگان مقدماتی تا پیشرفته ، خرید بهترین لپ تاب ایسوس ارزان قیمت، خرید موبایل ایفون ارزان قیمت در مشهد، چگونه وردپرس را یاد بگیریم؟

نکته: کلمات یا عبارات کلیدی طولانی نباید بی هدف بوده یا نام محصول باشد. ماک کحصول که نیاز به تحقیق کلمات کلیدی ندارد و از قبل مشخص است. عبارات طولانی می بایست نماینده لیستی از محصولات یا خدمات یا محتوا باشد. مثال نمونه چراغ دیواری حمامی ضد آب که نماینده یک سری محصول چراغ دیواری با ویژگی ضد آب و کاربرد استفاده در حمام است. در نهایت بعد از گذشت مدتی و کسب رتبه به تدریج به کلمه کلیدی چراغ دیواری حمام و سپس کلمه کلیدی چراغ دیواری خواهیم رسید.

کلمات کلیدی بر اساس هدف جستجو قصد و هدف جستجو (Intent)

به دنبال استفاده از عبارات کلیدی باشید که با نیت و هدف جستجو هماهنگ باشد. به طور کلی، جستجوگران هنگام تایپ چیزی در گوگل به دنبال انجام یکی از سه کار هستند:

چیزی یاد بگیر

چیزی خریداری کنند.

درباره محصولی اطلاعات بدست آورند.

یک وب سایت خاص پیدا کنید.

این به عنوان هدف جستجو (نیت پشت جستجو) شناخته می شود

در حرکت رو به جلو، گوگل تاکید بسیار بیشتری بر هدف جستجو دارد. صفحه اول گوگل برای کسب و کارهایی است که بتوانند هدف و نیت کاربر از جستجو در زمینه فعالیت خود را به خوبی درک کرده باشند.با انواع هدف جستجو آشنا شوید و از آن برای کمک به انتخاب کلمات کلیدی برای سایت خود استفاده کنید. انواع هدف جستجو به شرح زیر است:

دانستنی ها یا اطلاعاتی

عملکردی یا معاملاتی

جستجوی مجصول یا تجاری

حرکتی یا ناوبری

جستجوی اطلاعاتی (informational)

هدف جستجوی اطلاعاتی زمانی است که شخصی به دنبال یادگیری یا کشف چیز جدیدی در مورد یک موضوع خاص است. سرپ اغلب پست های وبلاگ یا اخبار را بر اساس پرس و جو لیست می کند. همچنین می‌تواند حاوی فیچر اسنیپت‌های سرپ مانند جعبه پاسخ (People Also Ask)، گراف دانش یا … باشد که پاسخ سریع، مستقیم و کوتاه به سؤال را نشان می‌دهد.

سرچ های سؤالی کاربران اغلب دارای هدف اطلاعاتی می باشد، مانند:

سئو چیست؟

چگونه گوجه فرنگی بکاریم؟

چرا پرچم ایران سبز، سفید و قرمز است؟

نمونه هایی از کلمات کلیدی اطلاعاتی می تواند شامل موارد زیر باشد:

آموزش سئو مبتدی

طرز پخت ماکارونی

لینک بیلدینگ

کوه فوجی ژاپن

بعداً خواهیم دید که هدف اطلاعاتی بسیار حائز اهمیت است و با نگاهی عمیق‌تر، جزئیات بیشتری را نشان می دهد.

 

جستجوی ناوبری (navigational)

جستجوی ناوبری ساده است. شخصی می خواهد از یک وب سایت خاص بازدید کند. هدف جستجوی ناوبری در واقع سرچ یک نام تجاری است. جستجوی ناوبری نشان می دهد که کاربر از قبل نام برند یا محصول را می داند اما به هر دلیلی URL را تایپ نمی کنند.

 

نمونه هایی از کلمات کلیدی ناوبری می تواند شامل موارد زیر باشد:

وبسیما

شتاب دی ام

وبلاگ aHrefs

کفش آدیداس

سرچ کنسول گوگل

کلمات کلیدی ناوبری می توانند ترکیبی از اهداف جستجوی اطلاعاتی و تجاری باشند. این نوع جستجو به معنای آن است که شما دنبال یک برند یا مکان مشهور و مشخص هستید، در مثالی که ذکر کردیم عبارت “کفش های کتونی آدیداس” می‌تواند یک مثال مناسب در این باره باشد. در حقیقت کاربر به دنبال یک برند یا محصولی است که از قبل آن را می‌شناسد.

 

جستجوی معاملاتی (transactional)

کلمات کلیدی با هدف معاملاتی در واقع جستجوهایی هستند که توسط کاربر برای خرید چیزی انجام می شود. در این نوع جستجو کاربران مطمئن هستند که می خواهند خرید انجام دهند اما همچنان به دنبال فروشگاه مناسب می باشند. در زمانی که کاربر با نیت معاملاتی جستجویی را انجام می دهد، می خواهد چیزی را بصورت آنلاین خریداری کند.

این کلمات کلیدی برای هر استراتژی محتوایی بسیار با ارزش هستند. وقتی صحبت از استراتژی سئو می شود، یعنی در مراحل کیورد ریسرچ به جای اینکه به حجم جستجوی کلمات کلیدی استخراج شده اتکا کنیم، برای کلمات کلیدی با اهداف معاملاتی بهینه سازی نماییم.  بهینه سازی برای کلمات کلیدی با هدف معاملاتی بسیار مهم تر از میزان بالای حجم جستجو است.

 

نمونه هایی از کلمات کلیدی معاملاتی می تواند شامل موارد زیر باشد:

خرید آنلاین کتونی برند نایک

جستجوی دسته بندی محصولات مانند خرید لوازم جانبی گوشی هوشمند

اشتراک فیلیمو

خرید گوشی موبایل ارزان

هدفون بی سیم سونی

خرید شارژ ایرانسل

اغلب، صفحاتی که برای جستجوهای معاملاتی رتبه بندی می شوند، فروشگاه های آنلاین و صفحات محصولات و خدمات هستند.  در این شکل از جستجو کاربر دنبال خرید یک محصول یا دریافت یک خدمت مشخص می باشد. برای صفحاتی که کلمات کلیدی نیت معاملاتی را هدف قرار می دهند، حتما کال تو اکشن (Call To Action) قرار دهید  تا کاربر به راحتی برای خرید اقدام کند.

 

جستجوی تجاری (commercial)

کاربر می خواهد قبل از خرید تحقیق کند؛ در این جستجو کاربر قبل از خرید محصول، درباره محصول تحقیق می کند. دیدن مشخصات محصول، مقایسه محصول با محصولات مشابه، انتخاب بهترین محصول جز تحقیقات کاربر قبل از خرید می باشد. یعنی آن ها از طریق اینترنت در مورد محصولی که می خواهند خریداری کنند، تحقیق کرده و احتمالا در نهایت از یک فروشگاه به صورت آنلاین یا حضوری خریداری می کنند. مثلا جستجوی عبارت بهترین مدل گوشی سامسونگ 2024

 

قصد و نیت جستجوی تجاری (تحقیقات تجاری) در واقع بین اهداف جستجوی اطلاعاتی و معامله ای قرار دارد. جستجوگر می‌داند که می‌خواهد چیزی را بخرد، اما محصول خاصی را انتخاب نکرده است و ممکن است هنوز در مورد نوع محصول، برند آن یا پیشنهادات مختلف قبل از خرید بیشتر تحقیق کند.

 

نمونه هایی از کلمات کلیدی تجاری می تواند شامل موارد زیر باشد:

بررسی گوشی موبایل سامسونگ S24

بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی

هدفون بی‌سیم قیمت مناسب

سامسونگ در مقابل شیائومی

سوال اینجا است که، چگونه می توان تشخیص داد کاربر از چه نیت جستجویی استفاده می کند. در اقسمت ‏مقالات وب سایت شتاب دی ام، ویژگی‌های هر نوع هدف جستجو را کاملا مشخص می کنیم تا بتوانید آنها را بهتر درک کنید.‏

اگر می‌پرسید کدام هدف جستجو از سایر اهداف جستجو محبوبیت بیشتری دارد، باید بدانید که مطالعات نشان داده است، بیش از 80٪ از کل اهداف جستجو اطلاعاتی هستند، 20٪ تقریباً به طور مساوی بین ناوبری، معاملاتی و تجاری تقسیم می‌شوند.

منبع: https://shetabdm.com/articles/search-intent/

 

کلمات کلیدی جستجوی محلی

کلمات کلیدی محلی

کلمات کلیدی محلی به طور خاص با منطقه جغرافیایی واقعی که در آن کاربر به دنبال محصول، خدمات یا اطلاعات می باشد، مرتبط است. این عبارات جستجو معمولاً شامل شاخص‌های محلی خاص مانند نام منطقه، کشور، شهر، محله‌ها، کد پستی یا حتی نشانه‌های خاص منطقه هستند.

دانستن اینکه بازدیدکنندگان شما کجا هستند و چه چیزی را جستجو می‌کنند می‌تواند به شما بینشی در مورد الگوهای خرید و الگوهای جستجو بدهد و به شما امکان می‌دهد محتوای مرتبط را به آنها ارائه دهید. به عنوان مثال، اگر وب سایت شما ترافیک زیادی از نیویورک دریافت می‌کند، ممکن است از اصطلاح کفش ورزشی استفاده کنید. اصطلاحات ممکن است بر اساس منطقه متفاوت باشد. در حالی که مشتریان در ایالت های شمالی ممکن است کفش های ورزشی را کفش ورزشی بنامند، کسانی که در جنوب هستند آنها را کفش تنیس می نامند.

هنگامی که در حال توسعه محتوای خود هستید، از Google Search Trends برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی بر اساس منطقه استفاده کنید. این به شما امکان می دهد محتوای خود را با در نظر گرفتن مناطق خاصی توسعه دهید. این به ویژه در صورتی مفید است که کسب و کار شما محلی باشد. می توانید از موقعیت جغرافیایی خود برای تعیین اینکه مشتریان بالقوه شما از چه عباراتی برای جستجو استفاده می کنند استفاده کنید.

 

به چند نمونه از کلمات کلیدی محلی نگاهی بیندازید:

بهترین رستوران غذای عربی در شهر مشهد

کنسرت های علیرضا طلیسچی در تهران

دندانپزشک در نزدیکی میرداماد

تور مشهد گردی با راهنما

تولید محتوای با کیفیت بالا پیرامون کلمات کلیدی محلی می تواند رتبه بندی جستجوی محلی شما را افزایش دهد و افراد بیشتری را به فروشگاه شما بیاورد. به علاوه، کلمات کلیدی محلی برای جستجوهای موبایلی کلیدی هستند که اخیراً در حال افزایش بوده اند. از آنجایی که افراد بیشتری از تلفن های خود برای جستجوی مکان ها، رویدادها و چیزهای نزدیک خود استفاده می کنند، داشتن یک استراتژی سئوی محلی خوب از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

کلمات کلیدی   LSI

کلمات LSI مخفف Latent Semantic Indexing به معنی کلمات و عباراتی هستند که گوگل آنها را از نظر معنایی مرتبط با یک موضوع می بیند و از نظر معنا و مفهوم به کلمات کلیدی هدف ما بسیار نزدیک هستند. آنها در واقع عبارات مفهومی هستند که موتورهای جستجو برای درک محتوای وب سایت از آنها استفاده می کنند. کلمات LSI دارای معنایی پنهان می باشند اما با کلمه کلیدی اصلی شما کاملا مرتبط هستند. برای به دست آوردن یک کلمه کلیدی LSI، ابتدا باید کلمه کلیدی اصلی خود را بشناسید. گوگل برای درک محتوا در چنین سطح عمیقی به کلمات کلیدی LSI متکی است. کلمات کلیدی LSI مترادف نیستند؛ در واقع آنها عباراتی هستند که با کلمه کلیدی هدف شما ارتباط معنایی نزدیکی دارند. در حالی که برخی از کلمات کلیدی LSI می توانند مترادف باشند، همه مترادف ها کلمات کلیدی LSI نیستند. بنابراین، استفاده از مترادف ها یا LSIها در پست های خود می تواند به سئوی درون صفحه شما کمک کند.

به عنوان مثال، مترادف کلمه “ژاکت” می تواند “کت” باشد. با این حال، کلمات کلیدی LSI برای “ژاکت” شامل کلماتی مانند: زمستان، گرم و غیره است.

 اگر کاربری کلمه لیموشیرین را جستجو کند ممکن است به دنبال ویتامین های موجود در این میوه باشد و یا می خواهد از خواص درمانی لیموشیرین آگاه شود. در کشور ما هر زمان که دچار بیماری سرماخوردگی می شویم سریعا در کنار داروهای مختلف میوه لیموشیرین نیز توصیه می شود. در واقع هر زمان که عبارت سرماخوردگی را شنیده اید ناخوداگاه به یاد لیموشیرین هم خواهید افتاد. در اینجا لیموشیرین می تواند کلمه اصلی و درمان سرماخوردگی LSI باشد.

برای مثال زمانی که می خواهیم مقاله ای برای کیورد بلیط هواپیما تولید کنیم از کلمه بلیط چارتری می توانیم به عنوان LSI استفاده کنیم تا موتور جستجو درک بهتری از محتوای ما پیدا کند و ما به کلمه کلیدی اصلی برای کسب رتبه بهتر کمک و همچنین پتانسیل کسب رتبه در چند کلمه کلیدی که از نظر معنا و مفهوم با آن حوزه مرتبط هستند را داشته باشیم.  برای کلمه کلیدی آشپزی کیورد فست فود یا پیتزا یک LSI محسوب می شود.

بهترین راه های یافتن کلمات LSI برای سئو:

تکمیل خودکار گوگل (Google Autocomplete)

جستجوهای مرتبط با گوگل (Related Searches)

 

کلمات کلیدی بر اساس ترندی

این کلمات کلیدی افزایش سریع محبوبیت، ترافیک و حتی فروش زودهنگام را به دلیل رویدادهای جاری، تغییر شرایط یا فصل های خاص تجربه می کنند. کلمات کلیدی مرسوم فوق کوتاه مدت یا فصلی هستند و کسب رتبه برای آنها بسیار آسان است. اما برای رسیدن به بالاترین سطح SERP برای این پرس و جوها، باید زودتر از سایر رقبا محتوای باکیفیت تولید کنید. جستجوهای فصلی مانند عید نوروز یا ولنتاین نسبت به ماه ها و فصل های دیگر سال متفاوت است.

بهینه سازی محتوا برای کلمات کلیدی ترند، به اشتراک گذاری و بحث در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی را تشویق می کند. این نشان دهنده ارتباط محتوای شما با رویدادهای جاری یا موضوعات محبوب است. این به شما کمک می کند تا دسترسی و تعامل خود را افزایش دهید.

شما به راحتی می توانید کلمات کلیدی پرطرفدار و ترند را از طریق ابزارهایی مانند Google Trends، Twitter Trends شناسایی کنید.

به عنوان مثال، Google Trends محبوبیت و ارتباط عبارات جستجوی مختلف را در مناطق مختلف نشان می‌دهد، بنابراین همیشه می‌توانید براساس داده‌ها تصمیم بگیرید که کدام موضوعات را پوشش دهید. به طور خاص، در بخش Trending Now، می‌توانید روندهای جستجوی روزانه و بی‌درنگ را که در گروه‌های مختلف (مانند تجارت، سلامت، سرگرمی، ورزش. علمی/فناوری) در یک منطقه جغرافیایی خاص طبقه‌بندی شده‌اند را مشاهده کنید.  

 

شاخص های انتخاب بهترین کلمات کلیدی

انتخاب بهترین و مرتبط ترین کلمات کلیدی برای سئو با تحقیق خوب کلمات کلیدی شروع می شود.  شاخص های الویت بندی باید تجاری باشند. در این محله اصول صید کلمات کلیدی را به شما آموزش خواهیم داد. هر جستجویی ارزشمند نیست. روزانه بیش از 5 میلیارد جستجو در گوگل انجام می شود. بخش بسیار کوچکی از این جستجوها برای ما اهمیت دارند.

برای اینکه بتوانیم یک سری کلمات بر اساس اهداف کسب و کار مان هدفگذاری کنیم باید چند شاخص را در نظر بگیریم. مهمترین مسئله داشتن دید تجاری و کسب درآمد هنکام صید کلمات کلیدی است.

1- جستجوی ماهانه کلمات کلیدی (Sv: Search Volume)

2- هدف جستجوی کاربر (User Intention)

3- رقابتی بودن کلمات کلیدی (Competition)

4- نرخ بازگشت سرمایه (ROI)

در ادامه هر یک از این شاخص ها را بیشتر توضیح خواهیم داد. با شتاب دی ام همراه باشید.

حجم جستجوی کلمه کلیدی (Search Volume)

آیا این یک کلمه کلیدی یا عبارتی است که مردم واقعاً در گوگل جستجو می کنند؟ هنگامی که عناوین یا عبارات جستجوی خود را به طور کلی شناسایی کردید، استفاده از یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند تا مشخص کنید چه تعداد از افراد به صورت ماهانه این عبارت خاص را جستجو می کنند.

این به تعداد دفعاتی اشاره دارد که یک کلمه کلیدی خاص در یک بازه زمانی ماهانه جستجو می شود. حتی اگر جستجو برای یک کلمه کلیدی زیاد باشد، این به این معنی نیست که باعث افزایش ترافیک سایت شما می شود. حجم جستجوی بالا به طور کلی به معنای رقابت بیشتر است.

به عنوان مثال، فرض کنید کلمه کلیدی کتونی 20000 حجم جستجوی ماهانه دارد. اگرچه این عدد بالایی است اما هدف جستجوی کاربر را پوشش نمی دهد و نکته دیگر این که همه کسانی که آن را جستجو کرده اند در واقع روی آن کلیک نکرده اند.

همانطور که گفته شد هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی، حجم جستجو را در نظر داشته باشید و محتوای شما باید با آنچه که مردم در جستجوی آن هستند مرتبط باشد.

میزان رقابت کلمه کلیدی (Competition)

رقابت کلمه کلیدی یعنی میزان دشواری کسب رتبه برای یک عبارت کلیدی در نتایج گوگل است؟ گوگل برای کلماتی که جستجوی زیادی دارند و کلمات مهم و درآمدزایی هستند که رقابت نیز برای آنها بیشتر است به سختی رتبه می دهد تا بهترین سایت را در بهترین نتایج قرار دهد. هنگامی که هدف شما کسب رتبه در گوگل است باید سختی سئو کلمه را به عنوان یک فاکتور در نظر بگیرید.

برای درک رقابتی بودن یک کلمه عبارت مورد نظرتان را جستجو و به نتایج دقت کنید.

چه نتایجی رتبه اول را دارند؟

این سایت ها شناخته شده و برند هستند؟

نتایج فعلی چقدر نیاز کاربران را رفع می کند؟

یک راه برای بررسی میزان اعتبار صفحات رقبا، قدرت دامنه (DR) است که از طریق ابزار Ahrefs قابل مشاهده می باشد. هرچقد این اعتبار بیشتر باشد کار  شما برای کسب رتبه سخت تر خواهد بود. ابزارهای مختلفی از جمله KwFinder ، Ahrefs، Moz و … برای تعیین میزان سختی یک کلمه کلیدی وجود دارد. در این ابزار اگر میزان سختی یک عبارت زیاد باشد قطعا رقابت برای آن کیورد سخت است اما اگر میزان سختی پایین بود نباید به آن اتکا کرد. پروفایل لینک رقبا برای یک صفحه مربوط به عبارت مدنظر ما نیز می تواند نشان دهنده قدرت رقبا و سختی یک کلمه کلیدی باشد. قدرت پروفایل لینک رقبا را می توان از طریق ابزار Ahrefs یا به صورت راحت تر از ستون LPS ابزار KwFinder بدست آورد.

البته اطلاعات این ابزاها دقیق نیستند به خصوص در زیان فارسی با اطلاعات واقعی فاصله دارند.

هرچقدر یک کلمه بیشتر جستجو شده باشد نشان دهنده اهمیت، محبوبیت و رقابت زیاد بیشتر عبارت است.  تبلیغات گوگل نیز یک سرنخ عالی برای درک میزان سختی یک عبارت است. برای این منظور می توانید تعداد تبلیغات فعال برای یک کلمه و هزینه هر کلیک را مشاهده کنید. همچنین از ابزار  keywordtool.io  می توان میزان هزینه نرخ ادز گوگل برای یک کیورد را مشاهده کرد.

راه دیگر فهمیدن سختی سئو کردن یک عبارت، دقیق بودن نتایج که در سرپ مشاهده میکنیم. با بررسی دقت نتایج سرپ متوجه خواهیم شد که اگر برای یک کیورد نتایج دقیقی وجود ندارد و صفحات مختلف با عناوین مختلف برای آن کیورد در نتایج سرپ ظاهر می شوند می توان نتیجه گرفت که رقبا صفحه اختصاصی برای ان کیورد ایجاد و سئو نکرده اند و ما میتوانیم با ایجاد و سئو صفحه از این فرصت بهره ببریم. برای تعیین میازن سختی این کلمات می توانیم از عدد یک تا ده امتیازبندی کنیم.

ما همچنین از ترند گوگل برای میزان محبوبیت عبارات کلیدی مدنظر مان می توانیم استفاده کنیم و در نهایت فراموش نکنید همه چیز آمار و اعداد نیست. در واقع تعداد جستجوی زیاد یا کم دلیل کافی برای هدف گذاری یا کنارگذاشتن یک عبارت نیست.

هدف جستجوی کاربر

کاربر به دنبال چه چیزی است؟ این شاید مهمترین مسئله ای باشد که در جستجو با آن روبرو هستیم. هدف کاربر را از گوگل بپرسید. گوگل، نتایج را بر اساس رفتار کاربران مرتب می کند. پس با رتبه بندی نتایج می توانیم اهداف اصلی کاربران از یک جستجو را درک کنیم.

می خواهم شما را با موضوعی آشنا کنم که یکی از مهمترین بخش های آموزش تحقیق کلمات کلیدی است. مشخص نمودن اینکه کاربر با سرچ هر یک از کلمات یا عبارات کلیدی دقیقا به دنبال چه چیزی است. قبل از انتخاب یک کلمه کلیدی باید ماهیت و هدف کاربر از جستجوی آن را کشف کنیم. زمانی که مخاطب کلمه ای را در گوگل جستجو می‌کند شما باید بدانید که به دنبال چه چیزی است. آیا مخاطب شما به دنبال مقاله آموزشی، به دنبال محصول خاص، عکس، ویدیو یا دسته بندی یک نوع محصول است؟ شما اگر درک درستی از هدف جستجوی مخاطب نداشته باشید نمی توانید صفحه درست و مرتبط را به وی نشان دهید.

فرض کنیم کلمه ای که ما می خواهیم سئو کنیم کیورد دکوراسیون داخلی است. اولین سوالی که برای کیورد دکراسیون داخلی پرسیده می شود چه نوع صفحه ای باید برای آن ایجاد کرد.

آیا باید این کیورد را برای صفحه اصلی سئو کنیم یا برای مقاله یا دسته بندی خدمات مناسب تر است؟ پاسخ سوال شما در سرپ گوگل است. سرپ گوگل بهترین ابزار برای تعیین نوع صفحات است. گوگل با گذشت مدت ها و الگوریتم های مختلف بهترین نتیجه را بر اساس رفتار کاربران به آنها نمایش می دهد. گوگل نتایج را بر اساس نیت و هدف کاربران ارائه می دهد. کیورد دکوراسیون داخلی را درون گوگل جستجو کنید. متوجه خواهید شد کل نتایج صفحه اول برای این کلمه مقاله است. بنابراین شما نمی توانید این کیورد را برای صفحه اصلی سئو کنید و می بایست برای این کلمه کلیدی یک مقاله تهیه نمایید.

حالا این کلمه را تغییر می دهیم و تبدیل به شرکت دکوراسیون داخلی می کنیم. این بار خواهید دید که برای تمام نتایج صفحه اول و حتی صفحات بعدی صفحه اصلی سایت ها رتبه بندی شده اند.

پس اگر شما در حوزه دکوراسیون داخلی هستید باید صفحه اصلی سایت را برای کلمه کلیدی شرکت دکوراسیون داخلی سئو کنید.

حالا اگر بک کاربر عبارت قهوه ساز را جستجو کند، دقیقا به دنبال چه چیزی است؟ آیا به دنبال قهوه ساز خانگی یا صنعتی، کسب اطلاعات درباره انواع قهوه ساز، قهوه جوش و یا به دنبال دستگاه اسپرسو است؟ با نگاهی به نتایج سرپ گوگل مشخص خواهد شد که بیشتر نتایج صفحه دسته بندی (PLP) قهوه ساز بوده و صفحات لیست قیمت انواع قهوه ساز هستند.

کلمه بعدی که مورد بررسی قرار خواهیم داد کیورد آشپزی است. با جستجوی این کیورد در گوگل متوجه خواهید شد که تمامی نتایج یا ویدیو اموزش آشپزی است یا صفحاتی مملو از محتوای مربوط به آشپزی هستند.

کلمه کلیدی بعدی گوشی سامسونگ را مورد بررسی قرار خواهیم داد. با جستجوی این کلمه کلیدی در گوگل صفحات PLP را مشاهده خواهید کرد. این کلمه یک کیورد عمومی است که گوگل با توجه به هدف و نیاز کاربر صفحات دسته بندی حاوی کلیه گوشی های موبایل سامسونگ را نمایش می دهد. بنابراین شما باید برای این کلمه کلیدی دسته بندی سایت را سئو کنید.

در مثالی دیگر شما اگر برای مدل های لباس عروس مقاله تولید کنید رتبه ای بدست نخواهید آورد. زیرا کاربر به دنبال عکس های لباس عروس زنانه است و گوگل صفحات حاوی عکس های لباس عروس را رتبه بندی می‌کند. البته ممکن است برای عبارت مدل مانتو صفحه محصول چند سایت برند را در سرپ مشاهده کنید اما قرار نیست ما در ابتدای فعالیت با سایت های برند رقابتیا از آنها الگوبرداری کنیم.

اگر به دنبال تهیه مقاله برای یک کلمه کلیدی یا دسته ای از کلمات کلیدی مرتبط و هم کانسپت هستید نتایج صفحه اول گوگل را بررسی کرده و تعداد کلمات آنها را مدنظر قرار دهید. سعی کنید نزدیک به تعداد کلمات آنها مقاله خود را تهیه کنید.

ارزشمندی هدف پشت یک عبارت کلیدی

در زمان بررسی هدف جستجوی کاربر باید به به پول ساز بودن و ارزشمندی هدف پشت یک عبارت توجه کنیم. دو عامل برای تعیین ارزشمندی هدف پشت یک عبارت کلیدی عبارتند:

آیا جستجو کننده یک مشتری بالقوه است؟

هدف جستو چقدر به خرید نزدیک است؟

بیاید فرض کنیم یک کاربر عبارت کتونی را جستجو می کند. اگر ما یک فروشگاه کتونی داشته باشیم قطعا این کاربر یک مشتذی بالقوه است. اما این کلمه به خرید اصلا نزدیک نیست. اما اگر کاربر دیگری خرید کتونی را جستجو کند. این کاربر هم مشتری بالقوه است و هم جستجوی او به خرید نزدیک است. فرض کنید کاربری خرید دوچرخه ارزان قیمت را جستجو کند. همه این کلمات ارزشمند هستند اما نرخ تبدیل آنها متفاوت است. کلمه دوچرخه به خرید نزدیک نیست پس نرخ تبدیل بسیار پایین تری نسبت به کیورد خرید دوچرخه ارزان قیمت دارد. بدین صورت می توان یک امتیازی از یک تا ده برای نرخ تبدیل کلمات کلیدی نیز در نظر گرفت.

بازگشت سرمایه در SEO

بهترین راه برای درک بازگشت سرمایه سئو از طریق یک کلمه کلیدی مثال است. فرض کنید که هدف شما این است که برای عبارت «آپارتمان‌های مرکز شهر مشهد» رتبه اول را در گوگل کسب کنید. 1000 نفر هر ماه دقیقاً این عبارت را جستجو می کنند (البته به سایر انواع نزدیک که 4180 جستجوی اضافی در ماه می بینند) اشاره نکنیم.

بازگشت سرمایه SEO در تحقیقات کلمات کلیدی

مراحل تحقیق کلمات کلیدی

کلمات کلیدی مرتبط

هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی، یکی از مهم ترین سوالاتی که باید از خود بپرسید این است که “این کلمه کلیدی چقدر به وب سایت من مرتبط است؟” یک کلمه کلیدی ممکن است ترافیک زیادی را به سمت وب سایت شما هدایت کند، اما اگر محتوای سایت شما به بازدیدکنندگان شما مرتبط نباشد، بلافاصله آنها را ترک خواهند کرد. کلمات کلیدی مرتبط آنهایی که به محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید مرتبط هستند. هدف نهایی شما دریافت ترافیک هدفمند است. ترافیکی که تبدیل می شود. اگر برای کلمات کلیدی اشتباه بهینه سازی کنید، سایت شما همچنان می تواند ترافیک دریافت کند، اما اگر بازدیدکنندگان شما تبدیل را انجام ندهند، ممکن است اصلاً هیچ درامدی نداشته باشید. احتمالاً ایده خوبی دارید که چه عباراتی به تجارت، محتوا یا وب سایت شما مربوط می شود. اکنون باید بفهمید که کدام عبارات ترافیک بیشتری را به همراه خواهند داشت و در نهایت منجر به تبدیل بیشتر می شوند. مطمئن شوید که کلمات کلیدی که می‌خواهید یک صفحه خاص را برای آن رتبه‌بندی کنید، با محتوای آن صفحه مطابقت دارند.

دیجیتال مارکتینگ

خدمات دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی دیجیتال

سئو

ایمیل مارکتینگ

بازاریابی محتوایی

 

لیستی از ایده‌های کلمات کلیدی ایجاد کنید

هیچ ابزار تحلیل گری نمی تواند به شما ایده های جذاب بدهد، این خود شما هستید که باید ابتدا وقت بگذارید تا موضوع های مرتبط به کار خود و نحوه صحبت مردم درباره آنها را پیدا کنید. به دنبال بارهای کوچک (نیچ مارکت) کسب و کار خود باشید. این ها بخش هایی از یک بازار هستند که رشد در آنها ساده تر است. هر موضوعی که به ذهن شما می رسد را یادداشت کنید. تمام موضوعاتی که کاربر برای رسیدن به شما جستجو می‌کند. مشتری های خود را بشناسید و آنها را زیر ذره بین بگذارید. مشتری را دنبال کنید. مشتری در مراحل مختلف سفر خود، جستجوهای متفاوتی دارد. چگونه فکر می کنند؟ چه جستجوهایی انجام می دهند؟ کلماتی که از نظر معنایی مرتبط هستند را پیدا کنید. با کلمات خود، ترکیب های مختلف بسازید.

 

کلمات کلیدی رقبا

لیستی از رقبای اصلی خود تهیه کنید و به وب سایت آنها بروید تا ببینید چه کلمات کلیدی را هدف قرار می دهند. برای کمک به شناسایی کلمات کلیدی مورد نظر، محتوا را بخوانید و متاتگ ها را مشاهده کنید. نگاه کردن به کلمات کلیدی رقیب خود نه تنها به شما کمک می‌کند تا ببینید چه چیزی را فراموش کرده اید، بلکه به گسترش فهرست ایده های خود نیز کمک می‌کند. این یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب کلمه کلیدی است اما اغلب نادیده گرفته می شود.

متا تگ‌ها، به‌ویژه عنوان‌ها و توضیحات، توسط موتورهای جستجو هنگام تعیین ارتباط با یک عبارت جستجو استفاده می‌شوند. آنها دو مورد از مهم ترین مکان ها برای استفاده شما از کلمات کلیدی هستند. بنابراین این اولین جایی که  باید به دنبال کلمات کلیدی رقبای خود باشید.

عناوین صفحات اصلی آنها جایی است که مهم ترین و با ارزش ترین کلمه کلیدی خود را قرار می دهند و به طور کلی کلمات دیگری ندارند.

تگ های HTML، به ویژه تگ  <H1>، اولین جایی هستند که باید هنگام بررسی سئوی داخلی رقبا به آن توجه کنید. این محتوا برای موتورهای جستجو مهم است که به دنبال تعیین موضوع و ارتباط با یک عبارت جستجو هستند. توجه داشته باشید که این تگ‌ها اغلب بسیار شبیه یا مشابه تگ‌های عنوان هستند، اما نه همیشه. کلماتی که مکررا و در هر سطح از صفحه ظاهر می شوند، به احتمال زیاد کلماتی هستند که رقبا در آن صفحه هدف قرار می دهند.

ابزارهای مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید تا بفهمید رقبای شما از چه چیزی استفاده می کنند. برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل،   SEMrush  یا به سادگی با استفاده از کد منبع وب سایت رقیب. برای مثال، در کروم، روی صفحه کلیک راست کرده و View Page Source را انتخاب کنید. هنگامی که به کد منبع دسترسی پیدا کردید، به دنبال عناصری مانند عنوان، متا و تگ های h1 باشید.

لینک سازی داخلی و انکرتکست های رقبا

خوب، پس اکنون به محتوای صفحه می رسیم. تا به حال، احتمالاً ایده بسیار خوبی از کلمات کلیدی رقبای شما برای یک صفحه خاص به دست آورده اید. اما شما هنوز این توانایی را دارید که کمی عمیق تر بگردید تا سایر کلمات کلیدی مرتبط را که آنها هدف قرار می دهند بیابید. این کار را با نگاه کردن به ساختار لینک های داخلی آنها انجام دهید. رقبای شما از این پیوندهای داخلی برای کمک به موتورهای جستجو و کاربران برای یافتن سایر صفحات ارزشمند خود استفاده خواهند کرد. محتوای مورد استفاده در انکر تکست به شما کمک می‌کند تا مشخص کنید چه کلمات کلیدی را با آن صفحات هدف قرار می دهند.

 

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

معرفی رایگان و پولی

نحوه استخراج کلمات کلیدی

مروارید های ارزشمند در اعماق دریا مخفی شده اند. هرچقدر عمیق تر شوید، نتیجه نهایی کار شما بهتر خواهد بود.

کاربرد هر یک از ابزارها برای استخراج کلمات کلیدی مناسب

کلمات کلیدی مرتبط: Google Keyword Planner و Ahrefs

کلمات کلیدی رقابتی: Ahrefs

کلمات کلیدی فصلی و زمانی: ترندهای گوگل

کلمات کلیدی مبتنی بر سوال:  LSI graph

آنالیز فیچر اسنیپت ها: Ahrefs

گپ های محتوایی: Google Search Console, Google Keyword Planner, Ahrefs

به عنوان یک قانون سرانگشتی، اگر داده هایی که می خواهم استخراج کنم گسترده باشد، ترجیحا از Ahrefs استفاده کنیم. اگر اطلاعات دقیق تری می خواهم، ترجیحا از طریق یک تبلیغات کوتاه مدت ادز گوگل و سپس ابزار Google Keyword Planner استفاده کنیم.

 

کیورد مپینگ یا تارگتینگ

 

Keyword Mapping

گروه بندی کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند تا خوشه هایی از موضوعات/محتوا ایجاد کنید. این خوشه ها به پشتیبانی و ایجاد محتوای سنگ بنا کمک می کنند که بخش مهمی از استراتژی کلمات کلیدی SEO شما است.

در مورد کلمات کلیدی که انتخاب می کنید واقع بین باشید

اگر دامنه اعتبار بالایی دارید، ممکن است بتوانید کلمات کلیدی رقابتی تری را با حجم و سختی بالاتر انتخاب کنید. اگر تازه شروع به کار کرده اید، می خواهید به دنبال آن دسته از کلمات کلیدی باشید که رقابت کمتری دارند اما همچنان حجم جستجویی دارند که ارزش وقت شما را دارد. به طور کلی، بهتر است با کسانی شروع کنید که می دانید شانس کسب رتبه اول را دارید. سپس با ایجاد محتوا و قدرت بیشتر، می توانید به دنبال آن کلمات کلیدی دشوار بروید.

اکثر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، تغییرات مختلف کلمات کلیدی را با حجم و دشواری فعلی به شما نشان می دهند تا بتوانید بهترین را برای استراتژی کلمه کلیدی خود انتخاب کنید.

کیورد تارگتینگ

مشخص نمودن هدف اصلی کسب و کار

هدف گذاری کلمات کلیدی بر روی مشتریان اصلی کسب و کار

 فرآیند انتخاب کلیدی صحیح به صورت هدفمند برای کسب‌وکارهاست

استراتژی هدفمند برای پاسخ به نیاز مشتری و مخاطب هدف اصلی کسب و کار

انتخاب صحیح کلمات کلیدی برای صفحات مخصوص و همسو با کسب و کار

تسهیل درک گوگل از ماهیت اصلی کسب و کار با استفاده از کلمات کلیدی درست با صفحات هدفمند

 

نمای کلی کلمه کلیدی

معمولاً کلمات کلیدی که رتبه بندی برای آنها دشوارتر است، کلمات کلیدی اصلی (یا seed) هستند. از دنبال کردن آن کلمات کلیدی دم بلند، به خصوص آنهایی که در قالب یک سوال هستند، نترسید. گاهی اوقات اینها بهترین نتایج را با توجه به اهمیت عوامل گوگل در قصد کاربر به شما می دهند (بدون ذکر اینکه این روزها چند جستجوی صوتی در قالب یک سوال در تلفن همراه انجام می شود).

به دنبال تنوع کلمات کلیدی کوتاه و بلند برای محتوای خود باشید

استفاده بیش از حد از یک کلمه کلیدی/عبارت در یک پست یا صفحه باعث بالا رفتن پرچم گوگل می شود. این به عنوان پر کردن کلمات کلیدی در نظر گرفته می شود. برای جلوگیری از این امر، بهتر است کلمه کلیدی مورد نظر خود را با انواع مختلف کلمات کلیدی از جمله کلمات کلیدی کوتاه و بلند ترکیب کنید. به همین دلیل مهم است که در مورد تغییرات کلمه کلیدی کلمه کلیدی خود تحقیق کنید.

به خاطر داشته باشید، هنگام نوشتن محتوای سئو، سعی کنید از کلمات کلیدی هدف خود فقط زمانی استفاده کنید که منطقی باشد. اگر برای کاربر اجباری یا گیج کننده به نظر برسد، به احتمال زیاد گوگل متوجه خواهد شد. یکی از راه‌های خوب برای انجام این کار، بهره‌گیری از ریشه‌یابی کلمات کلیدی است که به شما امکان می‌دهد یک عبارت کلیدی هدف را در کل جمله تقسیم کنید و همچنان به عنوان آن کلمه کلیدی هدف شناخته شوید.

 

فایل دسته بندی کلمات کلیدی یا مرتب سازی کلمات کلیدی  و ارزیابی کلمات کلیدی

شروع به گروه بندی کلمات کلیدی بر اساس موضوع کنید

هنگامی که موضوعات/کلمات کلیدی اصلی خود را به دست آوردید، می توانید شروع به گروه بندی کلمات کلیدی زیر هر یک از موضوعات کلیدواژه اصلی کنید. گروه بندی کلمات کلیدی فرآیند گروه بندی یا خوشه بندی گروهی از کلمات کلیدی با هم است. اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی مرتبط و تنوع کلمات کلیدی از جمله کلمات کلیدی کوتاه (پایه)، کلمات کلیدی دم بلند و سوالات را شامل می شود. استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی باید بتواند نتایج زیادی را با داده های مرتبط به شما ارائه دهد تا به گروه بندی لیست کلمات کلیدی شما کمک کند.

یک راه ساده برای شروع گروه بندی کلمات کلیدی استفاده از صفحه گسترده است. کلمات کلیدی (یا موضوعات) اصلی خود را در بالا با کلمات کلیدی مرتبط زیر هر یک فهرست کنید. سپس می توانید هر کلمه کلیدی را با توجه به دشواری کلمه کلیدی آن کد رنگ کنید و یک ستون اضافی برای حجم جستجو اضافه کنید. این به شما کمک می‌کند تا افرادی را که می خواهید شروع به تولید محتوا کنید شناسایی کنید.

علاوه بر گروه بندی کلمات کلیدی، نقشه برداری از کلمات کلیدی خود را نیز در نظر بگیرید. نقشه برداری کلمات کلیدی موثر است زیرا به شما امکان می دهد نقشه ای از کلمات کلیدی مرتبط برای سایت خود ایجاد کنید. این امر مستلزم استفاده از یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند SEMRush است تا ردیابی این فرآیند را آسان‌تر کند.

در نهایت باید اطلاعات جمع آوری شده را مرتب کنیم تا به راحتی قابل استفاده باشند و بتوان بر اساس آنها برنامه ریزی کرد. بر اساس کسب و کار خود و شاخه های مختلف آن، کلمات کلیدی را به موضوع های مختلف تقسیم بندی می کنیم. شما باید مشخص کنید که هر کدام از کلمات کلیدی شما چه صفحه ای را هدف قرار دهد. عبارت هایی که می توانند برای تولید محتوا مناسب باشند را بر اساس هدف کاربر مشخص کنید. در ادامه کلمات کلیدی را بر اساس ارزش آنها در دسته های خود قرار خواهیم داد. عبارت های کانونی که به دلیل جستجوی بالا و هدفمندی بیشتر ارزش بیشتری را برای کسب و کار شما خواهند داشت.

و همچنین کلمات کلیدی ثانویه که جستجوی آنها خوب است، هدفمند تر هستند و رقابت کمتری دارند را نیز در دسته بندی مشخص قرار خواهیم داد.

نوع سوم کلمات کلیدی که کلمات کلیدی فرعی نام دارند عبارت هایی هستند که جستجوی پایینی داشته و به تنهایی قدرت و ارزشی نخواهند داشت.

ما میتوانیم این کلمات را به ترتیب قدرت و اهمیت به سه دسته زیر تقسیم کرد:

PKW / SKW / AKW

 

به طور کلی، کلمات کلیدی اولیه برای مخاطبان بدون بخش هدف قرار می گیرند. آنها باید در سراسر سایت شما پخش شوند. اکثر افراد حداقل دو یا سه کلمه کلیدی اصلی را در هر صفحه قرار می دهند. استفاده از کلمات کلیدی اولیه در پاراگراف های آغازین و پایانی محتوا یک تاکتیک موثر است. محتوای اصلی تنها جایی نیست که از کلمات کلیدی اولیه استفاده می شود. همچنین باید از آنها در عنوان صفحه، توضیحات و پیوندها استفاده کنید.

اینها اصطلاحاتی هستند که می خواهید وب سایت خود را بر اساس آنها رتبه بندی کنید. یک کلمه کلیدی اصلی به طور کلی دارای حجم جستجوی بالایی است که به این معنی است که افراد زیادی آن عبارت را بصورت آنلاین جستجو می کنند. از این رو، آنها می توانند ترافیک ارگانیک زیادی را به وبلاگ و وب سایت وارد کنند.

 

 

 

کلمات کلیدی دم دراز را هدف قرار دهید. از الگوی زیر میتوانید استفاده کنید و عبارت های دم دراز ایجاد کنید.

 

سامسونگ

 

 

 

موبایل

گوشی

خرید

قیمت

بهترین

مقایسه

فروشگاه

شیاومی

 

آیفون

 

 

جستجوهای کاربران روز به روز شخصی تر می شوند. انتظار کاربران از جستجوها و موتور جستجو هر روز بیشتر از قبل می شود. این مسئله خودش را در جستجوهای مکان محور نشان می دهد.

یک فایل اکسل کارآمد تهیه کنید. یعنی دسته بندی فایل بر اساس کسب و کار شما طوری باشد تا بتوانید تصمیمات مناسبی اتخاذ نمایید. یک فایل مناسب که به راحتی بتوانید اطلاعات مدنظرتان را از آن بدست آورید و در اختیار همکاران تان و تیم محتوا قرار دهید. این فایل فرمت و شکل خاصی ندارد و هر کسی به یک شکلی آن را تهیه می کند.

 

پیلار کلاستر محتوایی و ارائه به نویسنده

 

نتیجه نهایی

تحقیقات کلمات کلیدی شما به چه کاری می آید:

سنجش میزان تقاضای بازار

پیدا کردن بازارهای جدید

شناخت بهتر کاربران

ایجاد تجربه کاربری عالی

سئو و بهینه سازی وب سایت

ایجاد ساختار مناسب وب سایت

تولید محتوای موثر

به نظر شما هرچند وقت یک بار باید فرایند کیورد ریسرچ را انجام دهیم؟ حتما از طریق کامنت ها پاسخ های خودتان را برای ما ارسال بفرمایید.

ابزارهای کیورد ریسرچ

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *